Streame til 2xlaptop og PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame til 2xlaptop og PS3

Hei!

Jeg har 2 laptoper og en PS3, og har begynt å tenke litt på å ordne en nettverksdisk på 500Gb-1TB som kan stå gjemt sammen med modem og trådløs router. Det er da kun musikk og filmer som er planlagt å streames, og pga PS3en må det være DLNA-støtte på disken. Hva vil egentlig lønne seg av disse løsningene?

-NAS med DLNA
    -Kjøpe brukt laptop for 1500-2000,- med ekstern(e) harddisker og kjøre XP med Media Player 11
    -Ekstern harddisk med DLNA og ny trådløs router med USB-inngang med støtte for harddisk
    -"Stue-PC" ala Acer ettellerannet (i utgangspunktet for dyrt allerede)

Hva mener dere vil være lettest og billigst av disse alternativene?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte lenge en PIII 500 med ekstern harddisk til dette formålet.
    Brukte XP og WMP som du tenker på. fungerte det, men vi er blitt for mange krevende "klienter" så da jeg kjøpte ny stue-PC (Acer L5100, kan anbefales) ble det litt omveltninger og jeg satte opp PIV 2.8GHz i samme jobben.

Ikke noe problem å bruke en gammel maskin til dette, men min preferanse er stasjonær PC med interne disker, eller en "hot-swap bay". Enklere å flytte ved behov enn en laptop med ekstern strømforsyning og eksterne disker.
    Men ikke noe problem å få det til å virke ihvertfall.

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på hvorvidt apples time capsule har DLNA (forøvrig bare å spørre på mac1.no forumet, men bortsett fra det, dekker det ditt behov ypperlig. med router og harddisk i et.
    Vurderer å kjøpe en selv, så snart skattepengene kommer. et lekkert produkt, som har vert ute lenge nok til å få fikset de fleste feil, samt høy WAF faktor, slik at det ikke trenger stå gjemt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •