Plutselig null lyd på livetv i MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plutselig null lyd på livetv i MCE

Hei. Har analog kabel fra CD og en htpc med Vista MCE. Har fungert ok helt til i går, da ble plutselig lyden borte fra live tv. Trodde jeg hadde vært borti noe mute enten på reciver eller mce, men mp3 og windowslyder er på plass. Kjører lyden optisk til en Pioneer LX reciver.

Kan det være noe codec problemer? Syns det var så jævla rart at det skjedde sånn plutselig, etter ei uke med fungerende drift.

Forslag tas imot med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut av det ?? Fikk samme problem i går

Er inne på tanken å sette opp CD på nytt i MCE, men orker ikke å tenke på å endre på kanalrekkefølgen igjen :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg gjorde var å bruke den gjenopprettingsfunksjonen i vista til et tidspunkt jeg visste at alt fungerte. Har ikke hatt problemer igjen etterpå, men er jo et noe merkelig fenomen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ditt svar, det fungerte greit. Er enig at dette ikke er noe særlig når vi ikke vet årsaken.

Har tenkt litt tilbake for å se hva jeg eventuelt gjorde anerledes ift tidligere som kan ha vært årsaken. Har mange ganger erfart at det ikke trenger å være noe logikk i slike ting.

Det eneste jeg gjorde annerledes (ikke gjort tidligere) før jeg fikk problemet var at jeg satte opp MCE dagen før til å ta opp et TV-program som skulle sendes senere på kvelden. Før TV-opptaket skulle begynne, skrudde jeg av HTPCen (glemte at den skulle ta opp). Dagen etterpå hadde jeg ikke lyd.
    Jeg er langt fra sikker på om dette hadde noe med hverandre å gjøre, men hvis andre opplever noe tilsvarende så begynner vi vel å nærme oss ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske tilbake om jeg gjorde noe lignende. Driver nå å oppgraderer htpc'en (straks ferdig!) så det blir spennende å se om jeg får litt bedre flyt i vista og ikke minst godt med mere lagring. Får håpe man slipper slike problemer senere. Lei av knoting med mce nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •