Ny pc kjøpt - får ikke installert lyddriver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny pc kjøpt - får ikke installert lyddriver

Hei hei,

Har såpass minimalt med greie på pc at jeg tyr til dere her på forumet. Kort og greit, får pc fra Belltech til gunstig pris via firma. Ønsker en stasjonær pc som funker fett!
    Må selvsakt betale selv, men da firmaet gir meg god deal setter jeg grensen til 15k +/-. Sånn røfly. Altså bare snakk om en stasjonær pc og ingen ting annet. En kollega anbefalte det nyeste geforce kortet. Husker ikke hva mer det het. Men det tror jeg dere gjør.
    Ønsker også bra lydkort og alt det der :razz:

Har fra før eksterne harddisker som gir meg ca 600gb. Så om det må spares på noe en plass for og gjøre pcen bra kan det fint spares på harddisk plassen.

Håper på noe god hjelp! Jeg har ikke peilling!

På forhånd, takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skriv en liste med hva du skal bruke pcen til. 15k er mye penger for en pc nå for tiden. og du trenger jo ikke "best of the best" om du skal bruke den til musikkavspilling, litt spill og skrive på forumet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinarnstad
    skriv en liste med hva du skal bruke pcen til. 15k er mye penger for en pc nå for tiden. og du trenger jo ikke "best of the best" om du skal bruke den til musikkavspilling, litt spill og skrive på forumet
    Ok,
    Kunne tenkt meg og brukt den opp mot projektoren. Mye film/musikk. Fikk høre at dette geforce skjermkortet hadde HDMI ut (?) samt kunne tilkobles 2 pc skjermer.
    Den vil også bli mye brukt til nedlastning, spill, forum. Ellers enkle programmer som ikke krever noe.

Hjalp dette noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du tenker altså på en htpc som du kan spille litt på?
    Skal du koble til en receiver med hdmi-inngang?
    Om ikke lyd via hdmi er så viktig så har de fleste skjermkort 2xdvi som kan brukes med en dvi->hdmi-overgang til en projektor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinarnstad
    så du tenker altså på en htpc som du kan spille litt på?
    Skal du koble til en receiver med hdmi-inngang?
    Om ikke lyd via hdmi er så viktig så har de fleste skjermkort 2xdvi som kan brukes med en dvi->hdmi-overgang til en projektor
    Blir vel i prinsippet en HTPC ja, med mulighet for spilling. Men den vil stå ganske langt unna projektor med 2 stk skjermer koblet til. Derfor tenkte jeg geforce kortet ville fungere bra siden jeg kan koble til pj utenom. Lyd via HDMI hadde vært det beste. Men om det er vanskelig og få til får jeg heller strekke flere kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal spille mye spill:

Kjøp et hovedkort basert på 780G-chipsettet til AMD. Da har du H/W acc av HD-materiale og hdmi/dvi på hovedkortet og trenger ikke skjermkort.
    CPU kjøper du en AMD 5000+ BE, kald og god og du trenger ikke mer kraft.

Skal du spille spill kan du alltids legge til et skjermkort siden.

Laget et oppsett til deg, du trenger ikke bruke mer penger med mindre du skal spille spill:

Hardware.no - Prisguide

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelp.

Alt må kunne kjøpes via belltech... Noe som kanskje gjør ting litt vanskeligere?

Det beste hadde vært om de hadde en ferdig pc som fungerte bra til mitt bruk.

Det jeg ønsker er vel i grunn 1080p til projektor via hdmi uten problemer samt alle lydformatene og at den samtidig kan være koblet opp til 2 stk pc skjermer. Vil også at den skal fungere bra til litt spilling.

Har belltech noen ferdige pcer som kan fungere godt nok for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo Jens.
    15.000 bols er mucho dineros.
    Ser jo ut som belltech har godt utvalg i ting og tang, så det du gjør er å se på det beste de har, åsså går du ett eller to hakk ned i forhold til det beste på alt du trenger, så burde du ha en pc til mellom 10-15 alt etter hva du er ute etter. Det burde duge i noen år før du trenger å oppgradere noe.
    Jeg ville nok også valgt et ATI skjermkort hvis du skal bruke PC mye til HD filmer siden disse kortene har bedre ytelse når det kommer til HD filmer enn Nvidia. Ser du har tenk å spille mye, og da funker Nvidia fett nok.
    Det lureste er nok å bygge maskina selv. I dag er det så enkelt at selv klodrik får det til.
    En annen ting å tenke på er å legge litt ekstra penger i komponenter du ikke bytter så ofte, slik som strømforsyning og kabinett. Kjøper du noe skikkelig fra starten av så er det noe du kan ha i mange mange mange år, det samme kan desverre ikke sies om pcens andre bestanddeler.
    good luck

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dtddiver
    Hvis du ikke skal spille mye spill:

Kjøp et hovedkort basert på 780G-chipsettet til AMD. Da har du H/W acc av HD-materiale og hdmi/dvi på hovedkortet og trenger ikke skjermkort.
    CPU kjøper du en AMD 5000+ BE, kald og god og du trenger ikke mer kraft.

Skal du spille spill kan du alltids legge til et skjermkort siden.

Laget et oppsett til deg, du trenger ikke bruke mer penger med mindre du skal spille spill:

Hardware.no - Prisguide

Er enig med deg, men det virker jo som om han skal spille en del spill, og synes også å kjøpe et hovedkort basert på AMDs noe slitne AM2 plattform er bortkastede penger. Intel er nok the way to go, siden AMD har havnet solid i bakleksa i forhold til Intel.

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør gå for en Intelprosessor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz (kald og rask, tåler overklokking...Hvis du skulle trenge det ;-)), Hovedkort: Asus Rampage Formula, X48 Greit for overklokking og stabilt, Minne: 2/4Gb ram (DDR2), Skjermkort: Asus GeForce 9800GTX 512MB GDDR3. Harddisk...Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM er et godt valg (stillegående og rask) Der har du en grei start tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo DrPaulus!
    Takk for hjelp. Skal legge litt ekstra i strømforsyning og kabinett.

Syntes ellers at lista til svekro så bra ut!

Sitat Opprinnelig postet av svekro
    Du bør gå for en Intelprosessor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz (kald og rask, tåler overklokking...Hvis du skulle trenge det ;-)), Hovedkort: Asus Rampage Formula, X48 Greit for overklokking og stabilt, Minne: 2/4Gb ram (DDR2), Skjermkort: Asus GeForce 9800GTX 512MB GDDR3. Harddisk...Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM er et godt valg (stillegående og rask) Der har du en grei start tror jeg.
    Først og fremst, velkommen til forumet :-)

Den lista så bra ut etter hva jeg kunne se når jeg søkte opp delene. Tror jeg skal sende en mail til belltech og høre om de kan sette dette sammen.

Takk for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme "problem" som Jens123, nemlig ønsket om 2 PC-skjermer og samtidig en HDMI-utgang til prosjektor. Nvidia ser jeg har dette, mens ATI ser jeg IKKE har dette (der må man bruke en av DVI-utgangene via overgang til HDMI).

Altså: ATI er best på HD-avspilling, men jeg er nødt til å krype bak PCen for å kople om en av DVI-utgangene hver gang jeg skal bruke PCen normalt (med to skjermer). Finnes det en optimal løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at du bør gå for Intel, men jeg hadde valgt en 45nm cpu i 8000 eller 9000 serien om du ønsker enda mer kraft.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått en liste fra belltech nå med hva de kan sette sammen for meg;

Produktbeskrivelse: Belltech E8400 3.0GHz stasjonær PC
    Prosessor: INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz
    Hovedkort: Asus Rampage Formula X48 (RAMPAGE FORMULA)
    RAM: 4 GB DDR2 ram (2 x 2GB)
    Harddisk: 500 GB SATA2
    Optisk lagring: LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L HD-DVD leser (GGW-H20L)
    Grafikk-kontroller: Gainward GeForce 9800GTX, 512MB HDMI (471846200-9269)
    Kortleser: 15 – in – 1 kortleser
    Operativsystem: Microsoft XP Home eller Vista Home Premium
    Kabinett: Antec P180 kabinett m/550W strømforsyning
    Inn-enhet: Logitech Dinovo bluetooth tastatur og mus

Hvordan ser det ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg bytter bort BD brenner med vanlig dvd brenner og kjøper en ekstra harddisk eller to istede.

Ellers tror jeg alt er greit :-)

Hadde ikke mulighet til og bruke 2 pc skjermer samt projektor på en gang. Men klarer meg fint med kun en pc skjerm også. Så det får heller bli sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et par småting jeg kunne tenkt å påpeke.

-Det er nok et veldig bra hovedkort det dærre, men har desværre bare støtte for DDR2 ram, eller det vi brukte før i tida som pappa sier.
    Jeg ville nok vurdert et kort som støtter DDR3 ram for fremtidige oppgraderinger, og potensielt bedre ytelse.

-Antec har kommet med en oppgradering av det gamle P180 kabinettet som du nevner, det heter P182. Ikke så mye som er forandret, men likevel hadde jeg nok valgt et P182 kabinett. Begge er forøvrig veldig gode kabinett, thumbs up.

-Få spesifisert hvaslags strømforsyning det er du får. Her er det en jungel av produkter og produsenter, og synd å si det, mesteparten er bare skrammel. obs obs.

-Få også spesifisert hvaslags HD det er de ønsker å gi deg. Samsungs T166 er nok et godt alternativ som før nevnt, dog er det tydeligvis veldig varierende kvalitet på T166 enhetene, så du kan være uheldig å få en som bråker, men dette er nok den 500GB disken flest anbefaler. Ellers har Samsung en 750GB disk i F1 serien som skal være veldig bra.
    Prøv å styr unna produsenter du ikke har hørt om.

Ellers ser det duganes ut.
    Håper det var til hjelp.

Et spørsmål på tampen.
    Skulle ikke du vise HD materiale til din HD projektor? Er det ikke da en fordel å ha en BD leser i det minste?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    har et par småting jeg kunne tenkt å påpeke.

-Det er nok et veldig bra hovedkort det dærre, men har desværre bare støtte for DDR2 ram, eller det vi brukte før i tida som pappa sier.
    Jeg ville nok vurdert et kort som støtter DDR3 ram for fremtidige oppgraderinger, og potensielt bedre ytelse.

-Antec har kommet med en oppgradering av det gamle P180 kabinettet som du nevner, det heter P182. Ikke så mye som er forandret, men likevel hadde jeg nok valgt et P182 kabinett. Begge er forøvrig veldig gode kabinett, thumbs up.

-Få spesifisert hvaslags strømforsyning det er du får. Her er det en jungel av produkter og produsenter, og synd å si det, mesteparten er bare skrammel. obs obs.

-Få også spesifisert hvaslags HD det er de ønsker å gi deg. Samsungs T166 er nok et godt alternativ som før nevnt, dog er det tydeligvis veldig varierende kvalitet på T166 enhetene, så du kan være uheldig å få en som bråker, men dette er nok den 500GB disken flest anbefaler. Ellers har Samsung en 750GB disk i F1 serien som skal være veldig bra.
    Prøv å styr unna produsenter du ikke har hørt om.

Ellers ser det duganes ut.
    Håper det var til hjelp.

Et spørsmål på tampen.
    Skulle ikke du vise HD materiale til din HD projektor? Er det ikke da en fordel å ha en BD leser i det minste?
    Takk for hjelp!

Skal ringe til han i morgen og få avklart litt mer om detaljer rundt det hele.

Har PS3 som BD spiller. LG spilleren koster jo over 2k og om ett år eller to vil den koste meg 500kr. Så legger heller de pengene i Harddisk tror jeg og kjøper DVD brenner.

Gleder meg til ny pc er på plass :-)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke du ha lydkort også? Asus og Auzentech kommer vel med noen kort til 1-2 høvdinger.

Asuskortet skal kunne brukes sammen med hdmi inn fra grafikkortet og leverer da til slutt en hdmi ut med lyd og bilde.

Men det har ikke hatt lansering i norge enda, såvidt jeg vet.

Spørs bare hva du vil gjøre med lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Takk for hjelp!

Skal ringe til han i morgen og få avklart litt mer om detaljer rundt det hele.

Har PS3 som BD spiller. LG spilleren koster jo over 2k og om ett år eller to vil den koste meg 500kr. Så legger heller de pengene i Harddisk tror jeg og kjøper DVD brenner.

Gleder meg til ny pc er på plass :-)
    Ja men da skjønner jeg. Gå for en DVD brenner du.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •