LØST! HTPC -> Receiver -> PJ; Feil på bilde :-(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LØST! HTPC -> Receiver -> PJ; Feil på bilde :-(

Hjelp...

Har nettopp koblet opp igjen min HTPC i kinorommet, men jeg har noe fryktelig feil i bildet. Det har et typisk blålilla stikk i seg, og lar seg ikke fikse uansett hva jeg gjør.

Setup er slik: Har en HTPC med et Saphire Radeon X1600 Pro HDMI(ati) skjermkort med HDMI ut. Denne går via en Yamaha RX-V3800 Reciever (through) og videre til en BenQ PE7700 projektor. Kjører Vista Home Premium.

Før kjørte jeg denne rett i PJ, men da med XP, og da fungerte dette utmerket.

Har bytte videokabel flere ganger (både hdmi og dvi)..., og oppdatert skjermdriver...

Mistenker det er skjermkortet kombinert med Vista, men kanskje jeg tar feil???

Noen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt kabel rett fra PC til TV med det opsettet du har nå da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Har du forsøkt kabel rett fra PC til TV med det opsettet du har nå da?
    Desverre ja. Samme resultat. Hadde riktig skjermbilde en gang, men etter reboot var vi tilbake til "normalen"... Utrolig irriterende!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt feil...

Nå har jeg testet ennå mere, men det ser ikke ut til å bli bedre. Jeg bruker samme kabel fra min Receiver for PS3 (funker ok) og Satelitt tuner(funker ok).

Har byttet både kabler og innganger på receiver uten at det fungerer. Har også kjørt utenom receiver med samme resultat.

Så dro jeg ut HDMI kabel i PJ og satte den inn igjen, og da funket det! Men, når jeg bootet PC'n var jeg tilbake til utgangspunktet. Fy flate så irriterende!

Bildet er slik: Når jeg kjører mediacenter med standard tema som er blått, vises det blå med lilla farge.

HVA KAN DETTE VÆRE?????!!!!! Hjelp....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig løsning...?

Nå har jeg testet HTPC med en kabel på 2 meter (DVI til HDMI). Det fungerer bra!

Min setup er som følger: 1m HDMI kabel fra HTPC til Receiver, 1m HDMI kabel fra Receiver til HDMI hun/hun kontakt og deretter 15m HDMI kabel til Projecktor. Så, selv om PS3 og Sat Tuner fungerer.....kan der være at kabelstrekket blir for langt for min HTPC???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er alternativ pc testet og den fungerte ok. Så, dermed er det mitt X1600 kort som ikke sender ut sterke nok video signaler til å tåle et kabelstrekk på 17 meter.

Så, da er det ut på leting etter et som gjør det, eller få inn et Dx10 hovedkort med HDMI integert...

Noen forslag før tråden "stenges"....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og synderen er...

VISTA :-(

Nå har jeg handlet inn nytt skjermkort, testet på nytt, og det er klart at det er Vista som er synderen. Ved XP med samme kabelkonfigurasjon, er bildet strøkent.

Arg... Noen som har en tweak???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og synderen er...DEL 2:

Ikke Vista heller...

DETTE ER TIL Å FÅ MARK AV - Vennligst hjelp!

Trodde det var Vista som var synderen, etter at jeg testet XP fra en annen maskin over samme kabelstrekk.

I mellomtiden kjøpte jeg også nytt skjermkort (NVidia 8600GT) uten at dette ordent biffen i Vista.

Så går la jeg på XP og alt så kjempebra ut, helt til jeg endret oppløsningen på skjermen etter at jeg hadde fått inn alt (inkl. SP3).

Nå er jeg tilbake til ROSA! bakgrunn... Arrg..

Men, det jeg ser nå, er at hvis jeg setter skrivebordet i XP til å være mindre en størrelsen på skjermen, så er også rammen rundt skrivebordet rosa, ikke bare XP delen...

Og dette får meg til å vurdere om det faktisk kan være PJ som ikke takler innsignalet fra XP?

Noen som skjønner hva jeg mener og som har en løsning??? please....

EDIT: Og om ikke dette er nok, så var det rosa i sted, og etter en boot er det nå normalt. Legger på alt av oppdateringer "as we speek" så får vi ser etter omstart om rosa igjen er tilbake...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men en kabel...

...var synderen, dvs. samme kabel som takler signal fra Sat tuner og PS3, fungerer ikke med min HTPC... Snikker andersen, her kjæm je...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bytte inngangen på receiveren til en annen inngang også tilbake igjen. Det er så enkelt, bør være. Lykke til.:razz:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Boy, men som tittelen sier er denne løst. Var inst på receiver som lagde trøbbel... God sommer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •