Trenger hjelp til fett HTPC-prosjekt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, skjermkortet ser jo perfekt ut. Så da går jeg for det. Når det gjelder vifte til CPU har jeg sett på denne:

Zalman CPU Vifte CNPS9700LED - Netshop.no - pc data foto minne digital

Noen som har noen kommentarer på denne?

Den siste komponenten jeg da trenger hjelp til er tv-kortet.

Det skal fungerer sammen med Vista media center. Han jeg bygger for har Canal Digital med HD-dekoder. Er det mulig å se på HD-signaler gjennom HTPC'en? Jeg tenker da på å kunne skifte kanaler og bruke den som en PVR samt og kunne få tak i TV-program osv.

Kom med forslag til tv-kort jeg burde sette inn.

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har plass anbefales vel enten Thermalright ultra 120 extreme eller noctua u12-p. Om du ikke skal overklokke og er bekymret for støy kan du bruke 800 rpm viftene fra noctua, disse hører du ikke. (vifte medfølger ikke ultra 120, mens 1200 rpm vifte medfølger noctua)

Dersom du ikke har plass til disse beistene er thermalright ultima 90 et godt valg (~4 cm lavere enn alternativene).

Ligger gode tester på bl.a.: AnandTech: Cases/Cooling/PSUs Section

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut det Antkrak sier. Kjenner ikke disse kjølerene så godt personlig, men er sikkert bra greier. Husk å passe på at du faktisk har plass til kjølerne i kabinettet ditt. Det er ikke småtterier det er snakk om her.
    Skal du absolutt ha Zalman bør du nok gå for modellen under den du nevner, nemlig 9500. Den er litt mindre, kjøler like bra og bråker mindre. Eller kjøleren jeg nevnte i et tidligere innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt se hensikten med feteste hovedkortet og ddr3 minne for en htpc. Men greit nok. Det er jo det feteste man får tak i.
    Har styrt en del på med min htpc og den fungerer greit med canal+ hd (som riktignok var en skuffelse pga mange sendinger som bare er oppskalert)
    Ellers så må jeg advare deg at det finst som nevnt tidligere ingen løsninger for hd lyd. Og å fa satt opp ett system som faktisk er bruker vennlig krever veldig mye kunskap og erfaring. Så regn med myye etter suport på denne maskinen.
    Vist du skal ha parabol kort med dvb-s2 støtte i windows mediasenter krever det en liten tweak i registeret.
    Ellers kan jeg som ett par andre her bekrefte at mist psuèn er ett utmerket kjøp. Så godt som lydløs og veldig stabile spenninger.
    Selv kjører jeg vannkjøling i min htpc for å komme ned i akseptabelt lydnivå.
    Ellers er det vel bare å ønske lykke til hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kabinettet er meget bra (om du skal ha det beste):

HeatSync 6000 Assembly Guide

Har det selv og er strålende fornøyd!

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole_J
    Er det ikke bare å bruke DVI på projektoren siden den uansett ikke skal ta imot LYD? Så digitalt via det nye lydkortet, som kommer senere, ut til forsterker....
    Om det ikke er mulig å bruke recieveren da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Jeg har satt opp pc'en, og den fungerer veldig bra. Virkelig stille . Eneste problemet jeg hadde var at jeg måtte bøye kjøleribbene til skjermkortet litt nedover for å få plass i kassen og bytte ut til en mindre Zalman-vifte for å få plass til Blu-ray-brenneren. Når jeg hadde den største Zalman-vifta på så lå cpu-tempen på 18-19 grader! Når jeg byttet til den mindre vifta, så gikk tempen opp til 25 grader, noe som fortsatt er veldig bra.

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Dette kabinettet er meget bra (om du skal ha det beste):

HeatSync 6000 Assembly Guide

Har det selv og er strålende fornøyd!

Vet du hvor man får tak i dette og hva prisen er? Jeg skal lage meg en egen HTPC snart, så da kan dette være veldig aktuelt.

Anders

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere enn meg som sikler etter bilder av HTPC-monsteret?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AW, jeg regner med du må bestille fra fabrikken? Det står jo "order form" nederst på siden.

/S

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •