HTPC 1080p med glatt hverdag - PC Bestillt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Til den nette pris av? Mye av det samme som jeg ser på til min HTPC, uten at jeg tar den helt ut med SSD disk og såpass til skjermkort. I motsetning til deg så satser jeg på vannkjøling.
    Drøye 20 laken.

Vannavkjøling er erfaringsmessig bare styr med, så dette droppet jeg.

Har en liten teori om at dess kraftigere å bedre sammensatte komponenter man har, så vil varmeutviklingen og da støy være desto lavere når systemet ikke kjøres like hardt som ved spilling, og ved spilling kan den "bråke" litt mer for min del.

Kjører derfor ekstern HD på spill og musikk for minst mulig "forstyrrelser" internt. Denne blir da også plassert på ett annet rom.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Drøye 20 laken.

Vannavkjøling er erfaringsmessig bare styr med, så dette droppet jeg.

Har en liten teori om at dess kraftigere å bedre sammensatte komponenter man har, så vil varmeutviklingen og da støy være desto lavere når systemet ikke kjøres like hardt som ved spilling, og ved spilling kan den "bråke" litt mer for min del.

Kjører derfor ekstern HD på spill og musikk for minst mulig "forstyrrelser" internt. Denne blir da også plassert på ett annet rom.
    Dette har du jo helt rett i om du aktiverer strømsparing eller kjører et eksternt program som kjører ned CPU og GPU, og slår av disker når det ikke behøves.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du har gått bort fra vannkjøling? ser jo ut som du har et solid budsjett til denne maskina.. Vifteløse vannkjølinger = total stillhet. Man kan klokke til man ser luringen med hjåen og alt som ligger bak. Fortsatt ikke det minste spor av støy inni boksen. Vannkjølinger med "snapp on" hurtigkoblinger gjør jo saken til en lek. Dette spesielt om man skal bruke maskina til flere ting, som f.eks spilling. stikkord er Zalman...

Jeg kjørte en test i 3DMARK for morroskyld rett etter jeg hadde montert min maskin. Testen viste ca 10800 poeng. Etter fem minutter med klokking med medfølgende programvare, som var svært enkel i bruk (windowsbasert), viste testen ca 15200 poeng. Dette innebar klokking av CPU og GPU.

Dette førte til at jeg kunne kjøre Crysis på 1600x1200, mot 1280x1024 med en levelig FPS. Noe som jeg fant helt fortreffelig =) Maskinen står på hele døgnet uten tegn på støy, jeg sover ca 2m fra maskinen.

Hvorfor er det så mye styr med vann?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende PC!

oppdater her etterhvert med tall og opplevelse da

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    amazon: Moderne luftkjøling med heatpipes og 120mm vifte som kan gå på lavt turtall fører til at støynivået er så lavt at det skal mye til før vannkjøling har noe for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannavkjøling er tungvindt grunnet fare for lekasjer, tungvindt utbytte av kjølevekse, etterfylling av kjøleveske og mer tungvindt montering og demontering.

Og ja, jeg har hatt det i 2-3 års tid tidligere.

Når man jobber 70-80 timer uken, så vil iallefall jeg ha en pc hvor jeg kan trykke på power on når jeg kommer hjem, sette meg godt tilbakelendt i sofaen og nyte en god serie/film uten noe som helst for mikk-makk, den skal også kunne stå å laste ned til nettverksdisken uten noe form for støy på stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC'en vil ikke bli stille når du har stappet inn et 3870x2 kort i den. Det er sikkert.

Utenom det er jo pc'en relativt stille vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad for å se at du tok den helt ut. 20 laken er jo ikke så mye uansett, det er jo en tur ut på byen i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt spent på skjermkortet ja. Blir det alt for ille så får jeg bare håpe det kommer noen duganes kjølere til dette, evnt. bytte.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 8 GB (!) RAM antar jeg at du i minste fall skal kjøre et 64-bits operativsystem?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Med 8 GB (!) RAM antar jeg at du i minste fall skal kjøre et 64-bits operativsystem?
    Fått tips om å strippe Windows Millenium ned til skjellettet og så peise inn noe som heter Media Portal for best ytelse, så får teste det.

Hehe, fra spøk til alvor. Kjører nok Vista Ultimate 64 bit tenker jeg, om jeg ikke kommer på bedre tanker.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •