Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
Ingen backup image? shame on you
Tja, den havarete en 2 -3 ganger tidligere og ntbackup restore fungerte greit.

Jeg har også prøvd med de verktøy jeg ellers har uten hell. De har jeg reddet en 30-40 løsninger på gjennom tidene :/

Men planen har alltid vært å bygge løsningen på fri programvare og jeg har helt gått bort fra windows hjemme og dual booter i jobb sammenheng.

Jeg stortrives med Ubuntu som min OS/Distro.

Orker ikke sette meg inn i Ubuntu+MythTv med setup'et mitt nå. Har hatt nok av arbeid med windows (ikke pga windows) at det ville føles som et hån mot min innsats å kaste alt på båten med Ubuntu akkurat nå...kanskje en gang senere med en ny HTPC.
Det er vel ikke noe poeng å bytte hvis du trives med dagens løsning. Jeg syntes strippa Xp og Mediaportal var helt fint jeg, men det var akkurat for ustabilt for å bli waf.

Den virket max ~14 dager uten noe heng.

Jeg møtte også "veggen" med de begresningen som ligger i windows i forhold til videre utbygging.

Er Ubuntu+mythTv en bedre løsning (stabilitet og i mangel av et bedre ord: hurtighet)?
"Bedre" er vel eye of the beholder.
Jeg skrev vel en + og - i en annen tråd, men i grunn og bunn så er jeg ute etter PVR funksjonalitet og ikke nødvendigvis full HTPC.

Dvs jeg vil:

- Se på tv med mulighet til å legge på pp filters.
- Kunne ta opp.
- Ha EPG guide
- Ha RAW tilgang til DVB kilden.

Selvfølgelig har jeg masse andre gale prosjekt ;D

F.eks så bruker jeg alltid vanlig filnavigering når jeg skal spille av film. Ser ikke helt behovet for fancy index/database og masse gui.

Men GUI er snappy og maskinen kan stå på i månedsvis uten at jeg trenger en reboot. Kanalene henger seg heller ikke.

Det er noen issues dog som kommer av at ATI sine drivere ikke er ferdige og en del ustabilitet med de underliggende API (OpenGL/XV)

Når R600 GPU serien blir støttet i den frie drivern regner jeg med at den siste issues er løst.

Jeg vil vel si at web grensesnittet er helt sinsykt genialt.

Screenshots - MythTV

Til slut er softcam biten mye mer logisk og stabil.

Den bare loopbacker til en ny device og er transparent for applikasjonen.

Det skjer også vanvittig mye spennede på GFX API siden i linux verden.