DTS audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: DTS audio

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTS audio

Hei.
    Min gamle DVD-spiller (Pioneer DV-717) har tatt kvelden. Jeg har nå en PC med Media Portal og Itunes, og mye fungere bra. Men, ett problem har jeg. Jeg har noen plater med DTS audio. Disse lot seg spille på DVD-spilleren, siden den var lite intelligent og bare spyttet ut signalet over SPDIF. Jeg klarer ikke å spille DTS audio fra PC. Media Portal, Itunes, Windows Media player,osv gir alle samme resultat. Jeg har valgt å bruke SPDIF i alle instillinger der dette lar seg velge, men likevel re f.eks volumkontroller enablet både her og der (som jo ikke kan gå bra, siden det bare skal sendes rådata til SPDIF).
    Jeg lurer på om problemet er lydkortet. Lydkortet er ASUS P5B (på hovedkortet).

I utgangspunktet skulle alt fungere om signalet bare kunne sendes rett til reciever uten behandling.

Noen som har tips?

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel laste ned en kodek. Prøv en google, så finner du den du trenger.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du bruker AC3 filter som codec må du gå inn på settings og velge "passthrough". hvis ikke dekodes lyden til 2kanals PCM i pcen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    om du bruker AC3 filter som codec må du gå inn på settings og velge "passthrough". hvis ikke dekodes lyden til 2kanals PCM i pcen.
    Men, (om jeg ikke er helt på jordet), jeg ønsker vel ikke en codec? Jeg ønsker bare at bitstrømmen skal dumpes rett ut på SPDIF, uten dekoding/rekoding. I så fall fikser recieveren biffen. I følge Apple støtter Itunes DTS, så lenge volumkontroll, EQ og annet er slått av. Problemet er at jeg ikke har funnet en måte som disabler alle muligheter. Hadde driveren til lydkortet hatt en hake for "Don't let Windows mess with audio" hadde det antagelig gått bra.

Slik det er nå fungerer volumkontroll på PC, det skal ikke være mulig siden jeg kjører SPDIF digitalt til forsterker. Det betyr at programvaren min dekoder lydsignalet, multipliserer inn volumkontrollinstilling, og koder til SPDIF. Jeg har egen fjernkontroll, og trenger ikke å regulere volum i software.

DTS i Itunes:
    Playing DTS audio files with iTunes
    "DTS decoding can only work if the digital DTS stream passes through iTunes completely unmodified. Otherwise, you will just hear static from your speakers. To make sure the sound is unmodified, follow the four steps below to make the appropriate settings."

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ffdshow for AC3 og DTS, setter det til SPDIF i Audio config,