MCE og Set Top Box, dårlig bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MCE og Set Top Box, dårlig bilde

Hei alle. Jeg er helt ny her inne. Ta vel imot meg og mine dumme spørsmål! :-D

Saken er slik:
    Jeg kjøpte meg, for ca 2,5 år siden Windows Media Center, i første omgang så hadde jeg Weltonway. Dette kjøpte jeg fordi det støttet tv- kort med "kortleser" altså... jeg bare satte inn kortet fra Danal Digital så funket det... MEN... det tok minst 10 sekunder å skifte kanal, så dette gadd jeg ikke ha. Kjøpte meg så MCE, som jeg synes er 100 ganger bedre implementert og forseggjort. Men... haken er at bildekvaliteten er dårlig. MCE styrer set top box'en og dette funker heller ikke heeelt etter planen. Jeg har pr dags dato Set Top box fra Canal Digital og har kjørt s- video inn til MCE. Har nå fått ny box fra CD og denne har ikke s- video ut støtte, så da må jeg bruke komponent, (eller heter det dårlige kompositt? aldri blitt helt klok på det der...) og dette er jo IKKE bra. I tillegg så klarer jeg ikke lære MCE den nye tuneren så jeg får skiftet kanal med MCE fjerkontrollen. Den nye Set Top Box'en min har HDMI ut, og når jeg satt denne direkte i Tv'en... WOW! Sånt bilde vil jeg ha, men da via MCE slik at jeg kan ta opp, se dvd, bilder, radio og alt det andre som jeg kan i dag.

Så da er det store spørmålet, hva gjør jeg? Noen som har noen god løsning? Er det noe HDMI kort jeg kan få tak i som passer i MCE? MCE som jeg har er den første utgaven... Må jeg kjøpe egen Set Top Box i stedet for de dårlige til CD? Hvordan kan jeg lære MCE den nye IR koden til set top box'en? Går det an å laste ned oppdaterte IR- koder til MCE?

Har faktisk et spørsmål til... Jeg har en ONKYO receiver med hdmi inn og utgang, og når jeg bruker disse får jeg opp "No signal" så jeg får hverken lyd eller bilde... Noen som kan forklare hvorfor? Jeg får som sagt bilde og lyd når jeg setter hdmi kontakten rett i tven...

Er veldig takknemlig for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, er det noen som vet om MCE nå støtter digitalkort rett inn i PCI- porten? For da er jo problemet løst... Digitalt kort med kortleser rett inn i PCI- slot'en og så kan man styre kanalskift fra MCE...?? Da mister man ikke signal eller noe...

Dette var den første løsningen jeg hadde, da med Weltonway... Og prinsippet er jo genialt... men da var jeg nok litt for tidlig ute... Siden det tok så lang tid å skifte kanal.

Evt, noen som vet om noen andre programmer som jeg kan bruke til å se på tv og ha kort integrert i pc'en?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •