MSI nx8800GT dvi-hdmi til tv null signal !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MSI nx8800GT dvi-hdmi til tv null signal !

Kjøpte meg nettopp en ny maskin, hvor skjermkortet er msi nx8800gt.
    Hadde fra før av et radeon 800xt, hvor jeg brukte dvi-hdmi til min hdtv (hitachi42") for å se filmer, både vanlig og i hd.
    På msi nx8800gt skjermkortet er det to dvi-innganger, men jeg får søren meg ikke noe signal om jeg prøver å bruke begge. Ikke finner jeg noe i nvidia kontrollpanalet selv om jeg har både dataskjerm og tv koblet til samtidig. Prøver jeg å bruke kun en av portene, så finner jeg begge deler om jeg bytter på.
    Er ikke kortet kompatibelt med å bruke dvi - hdmi til hdtven min?? Jeg kan ikke skjønne noe annet, for nå har jeg sittet i mange timer og letet etter svar. Isåfall er det utrolig skuffende å gå tilbake å bruke komposittinngangen, noe jeg er lite innstilt på.
    Savner isåfall ATI-kortet mitt allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skavise:

Du får opp signal på TV'en hvis pc-skjermen ikke er koblet til? Eller du får aldri signal på Tv'en?

Uansett så er det nok bare oppløsningen og/eller oppfriskningshastiget som som er feil. DVI og HDMI er nøyaktig samme signal.

Det *er* av og til problemer med noen TV'er og HDMI inngangen. Dvs: TV'en støtter bare brunbokser på denne inngangen. Les i manualen og se om TV'en din har slike begrensninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får signal om jeg bytter om på portene hvor jeg har skjermen tilkoblet, men aldri noe signal om jeg har begge i samtidig. Prøvde i går kveld med to dataskjermer, og der fungerte dualview fint. Begynner å lure på om en dvi-hmdi adapter er det som trengs til tv'en

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt jeg har lest om noen problemer med enkelte nVidia kort og dual-view, men tar det ikke på stående fot.

Google?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nvidiaforumet er full av folk som er misfornøyde med produktene og driverne, som lager mye krøll i emnet ja. Virker rett og slett som om det kan være at kortet ikke støtter dvi-hdmi.

Men dvi - hdmi er vel egentlig det samme? Tror du en dviadapter i hdmipluggenden vil gjøre susen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blausen
    Nvidiaforumet er full av folk som er misfornøyde med produktene og driverne, som lager mye krøll i emnet ja. Virker rett og slett som om det kan være at kortet ikke støtter dvi-hdmi.

Men dvi - hdmi er vel egentlig det samme? Tror du en dviadapter i hdmipluggenden vil gjøre susen
    Nei.

Nå skjønner jeg ikke hva du kobler pcen til TV'en med hvis du ikke bruker adapter nå?

Er det en DVI inngang på TV'en også? Hvis TV'en viser bildet når du utelukkende bruker den (og ikke PC-skjermen) er det uten tvil noe med dual-view å gjøre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •