Torvik's HTPC prosjekt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer IamChrister sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Nettshop.no

Takker for tipset "Rollo"

Sitter fortsatt og venter på Nettshop…..ikke imponert nei…..mottok mail på mandag at ordren var godkjent og ting skulle i posten samme dag. Men i dag er jo de for pokker torsdag! :evil:

Angrer litt på at jeg ikke bare kansellerte hele ordren og handlet i USA som visse andre:roll:

Men har en skjegget i postkassen så får en bare vente til de løsner.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gang et eller annet går til ******* er du nok glad for at det ble Natshop likvevell

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Den gang et eller annet går til ******* er du nok glad for at det ble Natshop likvevell
    Det er vel ikke så mye som kan gå galt med et kabinett. Det er jo bare en aluminiumsboks.

Jeg har foøvrig fått min for lange siden, men venter bare på innholdet. Ligger på en omlastningssentral og vil få det på mandag.

Forøvrig rimelig fornøyd med kabinettet. Ser bra! Har ikke fått testet det ennå, men må nok ta av tuppen på BD-skuffen for at den skal komme seg ut av kabinettet.

Siden jeg ikke skal bruke den til spill og bare på 720p, så vil jeg se om det går bra uten skjermkort i starten. Etter en del lesing på nett så ser det ut at mitt hovedkort skal klare den jobben fint. Så får jeg kjøpe skjermkort senere om det viser seg at det er behov, eller når jeg skal kjøpe meg 1080p projektor. Da har det sikkert også kommet gode kort både for lyd og bilde som ikke lager en lyd eller grader celsius ekstra.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting på vei =)

Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Ja får jeg håper den påstanden er riktig =) for jeg er ikke videre imponert til nå når det gjelder Nettshop.

Sitat Opprinnelig postet av Ole_J
    Siden jeg ikke skal bruke den til spill og bare på 720p, så vil jeg se om det går bra uten skjermkort i starten. Etter en del lesing på nett så ser det ut at mitt hovedkort skal klare den jobben fint. Så får jeg kjøpe skjermkort senere om det viser seg at det er behov, eller når jeg skal kjøpe meg 1080p projektor. Da har det sikkert også kommet gode kort både for lyd og bilde som ikke lager en lyd eller grader celsius ekstra.
    Det blir akkurat slik jeg også kommer til å gjøre. så bare hiv inn erfaringer og tips under oppbyggingen så skal jeg bidra med alt jeg kan.......

Pakken min er forresten ENDELIG i postvesenets hender (om de er en god ting) Så kan hende jeg har en pakke til i morgen........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IamChrister
    Det blir akkurat slik jeg også kommer til å gjøre. så bare hiv inn erfaringer og tips under oppbyggingen så skal jeg bidra med alt jeg kan.......

Pakken min er forresten ENDELIG i postvesenets hender (om de er en god ting) Så kan hende jeg har en pakke til i morgen........
    Gått bra så langt! Første gang jeg bygger en PC, så det tar litt lengre tid enn vanlig.
    Får Ram og Strøm i morgen, så da har jeg alt. Glemte kjølepasta, så det må skaffes. Ellers lurer jeg på om jeg skal investere i en lite HD for OS. Er det så viktig?

Å bygge har så langt gått bra.
    - Tok ut alt, feste for HD og ROM, for å få inn HK. Dette for å få gode forhold å jobbe i. Kabinettet er ikke stort så det det var nok best.
    - Skuffen til BD-rom var for stor, sånn at den kommer ikke ut av hullet på kabinettet. Tror det er meningen at jeg skal ta av tuppen på skuffen og lime på den medfølgende. Om dette er mulig på min BD-rom vet jeg ikke før jeg har fått strøm og kan åpne den for å se om jeg kan ta den av.
    - Noen ledninger vet jeg ikke hvor skal. Det er to som skal gå til lys på fremsiden. Den ene til powerbutton og den andre er jeg usikker hva er til.
    - HD ble bra festet og det virker som om løsningen var utrolig solig og vil gi lite støy.
    - Det trådløse nettverkskortet passet ikke, så det må jeg sende til en som kan kutte litt på det. Altså, ikke selve kortet men den delen som festes i selve kabinettet. Håper det ikke blir sånn med alle kort.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden sist bygg på meg oxo.....så ting tar tid =) men HTP'en er oppe og går den.

Hadde litt trøbbel med CPU kjøleren sef. (bilde kommer) men med litt overtalelse og tilpassing kom alt på plass......

Blir mye jobbing og bilskruing for tida men skal oppdatere tråden snarest med bildene fra byggingen......holder nå på med installering av MediaPortal (noe som tar mer tid en jeg har)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildeserie =)

Legger ut litt bilder av mitt HTPC bygg.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med origin kabinettet Christer? Skal oppgradere htpcen i høst og har lyst på nytt kabinett. Hvordan er støynivå, kjøling og byggekvalitet?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •