MediaPortal - Forsinkelse i lyd ved kanalskifte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MediaPortal - Forsinkelse i lyd ved kanalskifte

Hei!

Jeg prøver å få til et godt og stabilt oppsett med MediaPortal, men sliter veldig med stabiliteten. Jeg har en Mac Mini med et SigmaTel lydkort med SPDIF utgang, og et FireDTV-C tv-kort.

Jeg kjører MediaPortal 1.0 RC1, og sliter med at lyden "starter" senere enn bildet når jeg skifter kanal. Dette skjer ikke hele tiden, men av og til, og det skjer oftere på noen kanaler (spesielt TV2). Når lyden så endelig starter, fryser bildet, og lyden spiller helt til den "tar igjen" bildet, så starter bildet igjen og alt fungerer fint og er i synk. Jeg har en mistanke om at det er AC3Filter som er årsaken til problemet. Prøver jeg med en annen dekoder så ser det ut til å fungere greit, men da får jeg bare lyd gjennom PC-høytalerne.

Noen som har en idé om hva som kan være problemet og hvordan det kan løses? Finnes det noen bedre audiodekoder som takler AC3 og SPDIF? Ingen av de andre jeg har prøvd (NVIDIA, CyberLink, DSCaler, MPA) har klart å sende lyden på digitalutgangen).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hei!

Jeg prøver å få til et godt og stabilt oppsett med MediaPortal, men sliter veldig med stabiliteten. Jeg har en Mac Mini med et SigmaTel lydkort med SPDIF utgang, og et FireDTV-C tv-kort.

Jeg kjører MediaPortal 1.0 RC1, og sliter med at lyden "starter" senere enn bildet når jeg skifter kanal. Dette skjer ikke hele tiden, men av og til, og det skjer oftere på noen kanaler (spesielt TV2). Når lyden så endelig starter, fryser bildet, og lyden spiller helt til den "tar igjen" bildet, så starter bildet igjen og alt fungerer fint og er i synk. Jeg har en mistanke om at det er AC3Filter som er årsaken til problemet. Prøver jeg med en annen dekoder så ser det ut til å fungere greit, men da får jeg bare lyd gjennom PC-høytalerne.

Noen som har en idé om hva som kan være problemet og hvordan det kan løses? Finnes det noen bedre audiodekoder som takler AC3 og SPDIF? Ingen av de andre jeg har prøvd (NVIDIA, CyberLink, DSCaler, MPA) har klart å sende lyden på digitalutgangen).
    Jeg har vært borti at både noen kanaler sender feil (TVNorge f.eks) og at Mediaportal roter litt.

Personlig benytter jeg passtrue med Nvidia codec'en.
    Denne takler f.eks Eurosport flerspor mix.

Ellers triks å se på vilken out enhet du har valgt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt med andre dekodere og out enheter nå, og selv om problemet ikke opptrer helt likt, så er det der fortsatt. Istedenfor at bildet fryser og lyden kommer etterpå, så fryser bildet umiddelbart. Noen ganger kommer det i gang igjen etter en stund, men andre ganger fryser det bare helt, og jeg må skru tv av og på for å få ting igang igjen. Dette skjedde både med nvidia og nero. Det er spesielt når jeg skifter til og fra TV2 dette skjer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •