Sitat Opprinnelig postet av T1ger
Er det relevant når du i de fleste tilfeller kjører ac3/dts/PCM rett ut ?
Det vet jeg beklageligvis ikke!

Hvis jeg forsto det riktig, så handlet i alle fall den tråden jeg linket til om hvordan man oppnår en "fix" på xp`s lydarkitektur, nesten som en slags virtuell source direct knapp. Om det har noe for seg vet jeg som sagt ikke. Hadde jeg hatt xp så skulle jeg gladelig testa det ut selv!

Sitat fra en annen plass:

The KMixer is a part of Windows that enables your computer to take multiple audio sources and play them back at the same time and at the same bit rate. The KMixer is also how Windows handles your volume control. Regular CD audio is 44.1 kHz. Many times, due to poorly written drivers, sound cards that will interact with the KMixer wil cause this 44.1kHz data to be resampled to 48kHz. Obviously this will result in an undesireable result when trying to achieve the upmost in sound quality. The mixing algorithm as implemented by Microsoft has been shown in many cases to only have a signal to noise ratio of about 92dB. CDs have a signal to noise ratio of about 96dB (technically 97.5dB). The KMixer effectively reduces the data from 16bit to 14 bit.

To bypass the Windows KMixer you either need to use ASIO or Kernel Streaming.

Noe relevans finnes også i denne tråden: www.avsforum.com/Envy24HT-S - The Definitive Source