CPU-vifte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: CPU-vifte

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CPU-vifte

Hei,

Jeg har en (HD9500WCGDBOX) AMD Phenom 9500 2.2GHz Boxed, Socket AM2+. Den bråker noe helt vanvittig: CPU Speed ligger på ca 6000 RPM og Temperatur på 51 grader C.

Er det noen som har forslag til noe mer kjølende/lydløst? F.eks;
    ZALMAN CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler
    eller
    ZALMAN CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den siste av de to viftene. Hvis man vil ha viftekjøling er den absolutt å anbefale. Men vær sikker på at du har plass i kabinettet ditt, for vifta er meget stor. Den bråker også en god del når den begynner å dra på litt, men det burde den ikke gjøre annet enn en gang i blant ved høy belastning. Ved overklokking må du regne med at den bråker en god del.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fourier
    Jeg har den siste av de to viftene. Hvis man vil ha viftekjøling er den absolutt å anbefale. Men vær sikker på at du har plass i kabinettet ditt, for vifta er meget stor. Den bråker også en god del når den begynner å dra på litt, men det burde den ikke gjøre annet enn en gang i blant ved høy belastning. Ved overklokking må du regne med at den bråker en god del.
    Jeg har et Antec Fusion kabinett .. tror du det blir plass (hvis du tilfeldigvis har samme kabinett :-))?
    Og.. er den viften virkelig 90(L) X 124(W) X 142(H) mm, eller er det størrelsen på pakningen? Målene står under Specifications FHS (hva nå FHS står for)...

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå veldig bra det, men om du skal overklokke ville jeg gått for en ThermalRight Ulrta Extreme eller tilsvarende. Den er en solig sak som er kjent for å virkelig gjøre en god, og stillegående, jobbe ved både standard speed og med overklokk. Du kan også se om du kan justere spenningen på cpu ned i bios, dette vil senke temperaturen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •