Nevo Q50 eller Pilips Pronto pro 9600?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nevo Q50 eller Pilips Pronto pro 9600?

Forsøkte å spørre en annen plass her på forumet men det var nok på feil forum så jeg legger inn spørsmålet her heller.

Har nå bestilt en en litt spesiell HTPC som jeg har fått pc fabrikken.no til å bygge for meg.

Limer inn linken på htpc bygget her:

http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...sett-htpc.html

Det neste blir da å få tak i det som trengs av Z-Wave produkter slik at jeg har mulighet for å styre hele hust og alt det elektriske med fjernkontroll via HTPCèn

Har valgt Homeseer som program til å styre det hele.

Men nå er valgets kvaler kommet til hva slags fjernkotroll jeg bør velge til dette.
    Skal ha 2-3 like fjernkontroller så jeg har en i hvert rom og skal da ha muligheten for å styre både pc og lys fra hvor som helst i huset-

Har forstått det slik at nevo Q50 og Philips pronto pro 9600 er de eneste som enklest kan takle denne jobben.

Nevo Q50
    MyNevo :: Products

Eller denne: Philips pronto pro 9600
    Royal Philips Electronics - Pronto

Må jeg ha andre ting som signalforsterkere for å få til dette, vil helst slippe å måtte sikte meg inn på en eller annen boks eller noe for å få fjernkontrollen til å virke.

Hva med trådløs overføring av pc, tv og musikk mellom flere rom, Noen forslag til dette?

Noen her med erfaringer og eventuelt en ide om hvor det er mulig å få kjøpt disse her i landet eller må det bestilles fra utlandet?

Taknemmelig for all hjelp, erfaringer og råd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pronto har såvidt jeg vet, ikke støtte for z-wave(foreløpig). Bestilte meg en Pronto tsu 9400 fra ebay (9400 er det samme som 9600 bortsett fra størrelsen) Prisen kom vell like under 4000,- somforsåvidt er en ganske fin pris med tanke på at den koster 7500,- i norge. Tsu 9600 ligger på ca 8-900$ på ebay. I norge finner du den til ca 11-12000,-
    Har hatt min i ca 14dager nå, og er imponert over kvaliteten. lett å programmere, veldig kraftige signaler. kan sitte i sofaen å holde kontrollern i den retningen jeg ønsker, og fortsatt mottar anlegget signalene.
    Skal du bruke den fra et annet rom kan du bare bruke et RFextender, RFX9400, RFX9600.

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble litt i tvil nå

Sitat Opprinnelig postet av FrodeT
    Pronto har såvidt jeg vet, ikke støtte for z-wave(foreløpig). Bestilte meg en Pronto tsu 9400 fra ebay (9400 er det samme som 9600 bortsett fra størrelsen) Prisen kom vell like under 4000,- somforsåvidt er en ganske fin pris med tanke på at den koster 7500,- i norge. Tsu 9600 ligger på ca 8-900$ på ebay. I norge finner du den til ca 11-12000,-
    Har hatt min i ca 14dager nå, og er imponert over kvaliteten. lett å programmere, veldig kraftige signaler. kan sitte i sofaen å holde kontrollern i den retningen jeg ønsker, og fortsatt mottar anlegget signalene.
    Skal du bruke den fra et annet rom kan du bare bruke et RFextender, RFX9400, RFX9600.
    Ble veldig i tvil nå men jeg ringte Z-Wave forhandleren i Norge smarthus.no her om dagen og mener han sa at begge disse fjernkontrollene hadde støtte for Z-Wave, forstod det faktisk slik at det var enten Pronto pro 9600 eller Nevo Q50 som var de beste altenativene til mitt system og bruk.
    Han ville ikke anbefale meg noe mere utover det, det kom mere ann på hver enkelts smak og behag.
    Ble faktisk så i tvil nå så jeg må nesten sjekke det opp på nytt igjen:-?

Men hvordan er det å bestille fra ebay, er vell ikke alle der som sender til Norge eller?
    Hva med spenningen på ladere og den slags, må en kjøpe det nytt i norge eller følger det med adapter tilpasset for Norge?
    Til slutt men ikke mist, hvordan blir det i såfall med garanti?
    Forbanna irriterende dersom du ikke for dekket noe på garanti her i norge og en må sende den over halve kloden igjen for å få den repparert:evil:

Men takk for tilbakemelding, hadde jo vært kanon kjedelig dersom jeg nå hadde bæsja på leggen og bestilt noe som overhodet ikke hadde virket til det jeg vil ha den til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville ha sjekket ut det engang til ja Sjekke ut denne linken til en annen tråd --->Link
    Det med garanti er jeg litt usikker på, men håper kanskje at iogmed det er et philips produkt så kan man ta det igjennom philips-norge?? Men ikke sikkert de gjør det når man har importert selv.
    Det eneste du trenge ekstra er en overgang mellom US kontakt og norsk kontakt. Laderen tåler 110-220V så det går fint.
    Når det gjelder frakt til norge, så må du bare gå inn på hvert produkt og se om de sender internationalt eller så må du spørre dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble resultatet her? Pronto eller Q50?

Vurdere de samme her.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan disse fjernkontrollene brukes i en remote desktop løsning? Altså kan man styre alt på HTPCen?
    Jeg vurderer noe trådløst som kan styre HTPCen og helst også andre komponenter. Alternativet kan være en Iphone/Ipod Touch.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •