Spørsmål angående oppsett med "server" og "client" HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående oppsett med "server" og "client" HTPC

Har lyst å ha en HTPC som en slags server, der jeg har en parabolantenne koblet til ett TV-kort, hardisker som media lagres på ect.
    Mens jeg i andre rom (der jeg har TV, projector ect.) setter opp mindre PCer som fungerer som clienter, og kan se TV og media via nettverket (fra serveren).

Men det jeg lurer på er:

- Er det mulig å skifte TV-kanal på clientene? (tenker da på at de sender et signal via netverket som forteller serveren til å skifte kanal)

- Hvor vil filmer ect. i ett slik oppsett bli decodet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    linuxmce.org har det du ber om
    Da skjer alt på serveren, du kan bruke hva slags maskin du vil som "front-end" (innen fornuftens grenser), men det krever en ganske bra maskin som server (og kablet GB nettverk) hvis du skal ha mer enn ett par "front-ends".
    Du trenger ikke heller å installere noe på "front-end" maskinene, de kan kjøre Vista/XP/Leopard/osv, du bare setter dem til nettverksoppstart.

Den eneste maskinen du må installere noe på er Serveren, og den må det være klasse over. Men innganger som satelittkort og DVD-spillere kan være hvorsomhelst i systemet og deles mellom alle de andre.
    Kort kort kort versjonen.

Men du bør ha kablet GB nett (uansett hvilken løsning du velger), trådløst er i beste fall ustabilt. (det mener nå jeg )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MediaPortal på windows XP fungerer også slik du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil i såtilfelle skje hvis jeg har 2 "front-end" PCer, og prøver å skifte TV kanal på begge de (da jeg bare har 1 DVB-S kort i serveren)?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj88
    Hva vil i såtilfelle skje hvis jeg har 2 "front-end" PCer, og prøver å skifte TV kanal på begge de (da jeg bare har 1 DVB-S kort i serveren)?
    Du kan bare se flere kanaler samtidig så lenge de er på samme transponder/frekvens (mener det er 5 kanaler per CAM/TV-kort) med ett kort. Har du 2 TV-kort (og 2 CAM eller cardsharing) kan du da se på 2 kanaler samtidig på forskjellig transponder.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj88
    I Europa er DVB-S signalene "bundlet" i grupper, det vil si at du har tilgang på alle kanalene i gruppen.
    Tror den "råeste" LMCE serveren fra Dianemo har fem DVB-S kort, den tar da alle tilgjengelige kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    MediaPortal på windows XP fungerer også slik du ønsker.
    Men det krever kraftigere front-ends.
    Det er en smakssak :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar

Men hvis jeg har 2 front-ends som prøver å bytte kanal (samtidigt) på noen kanaler som ikke er bundlet (vet at dette ikke går), vil kanalene da hoppe fram og til bake og "krangle" om hvem som bestemmer. Eller er det noe slik oppsett at den frontenden som valgta kanal først får bestemme, og det blir blokert for kanalvelging på den andre frontenden.

Antar dette vil være software avhengigt, så derfor tenkter jeg på dette ved bruk av MythTV (MythBuntu) (det er det jeg har tenkt å installere, etter Ubuntu Hardy kommer ut)

Dere vet ikke tilfeldigtvis om nogen DVB-S2 kort som fungerer bra i Windows og Linux vel?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Men det krever kraftigere front-ends.
    Det er en smakssak :-D
    Det eneste det krever er et DirectX 9 kapabelt skjermkort, og dem finnes i integrert form.

Har du et 780G hovedkort har du også hardware akslerering av HD-materiale. Det får du ikke med LinuxMCE - ergo trenger vel LinuxMCE kraftigere frontend ...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Det eneste det krever er et DirectX 9 kapabelt skjermkort, og dem finnes i integrert form.

Har du et 780G hovedkort har du også hardware akslerering av HD-materiale. Det får du ikke med LinuxMCE - ergo trenger vel LinuxMCE kraftigere frontend ...
    Prøv å kjøre mediaportal med en 1.7GHz prossessor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •