Er dette ett bra bygg oppsett på en HTPC? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Larry Laffer
    Ikke for å være pessimist, eller ødelegge noe, men en slik løsning som er skissert i denne tråden her, "som bare virker", har jeg ikke noe tro på (de som har andre erfaringer må gjerne korrigere meg), og at du fort kan bli skuffet når du legger så mye penger i det. Mitt inntrykk er at de fleste som har et fullt fungerende HTPC bruker ganske mye tid på det, og har gjerne data som sin sterke side.

-L-
    Jeg har tidligere jobbet som bilmekaniker men har nå gått over på ufør og har av den grun fått masse tid til overs.
    Har da tenkt å bruke mye av denne ekstra fritiden min på å sette meg inn i å bruke pcèn og sette den opp til å styre ting og tang i huset.

Det er denne biten av data jeg har lyst til å sette meg inn i og forsøke meg på
    Finne ut av hva som må til for å styre de forskjellige komponenten, knote og gå på tryne noen ganger, helt til jeg finner ut av det og får det til
    Regner da med jeg får lært meg det jeg trenger å vite om data til mitt bruk og helt sikkert mye mere enn det også, kanskje jeg til og med klarer å lære meg å bygge min egen htpc en gang også
    Men det blir i såfall frem i tid, nå trenger jeg først å fremst ett ferdig redkap så jeg kan få satt meg inn bruken av det

Trenger da en pc som virker stabilt til det jeg skal bruke den til.

Kan trekke litt paraleller med den bransjen jeg kjenner til, nemlig bil.
    Kjenner masse folk jeg som elsker å kjøre bil og har nærmest bildilla.
    De elsker å styre å ordne med bilen sin, de kobler stereo, monterer efektanlegg, bygger om, montere styling og ekstrautstyr
    Men de trenger nødvendigvis ikke være bilmekanikkere eller bildesignere av den grunn.
    Trenger heller ikke være bilmekaniker for å like å bruke en bil
    Noen bryr seg ikke med hva slags bil dem kjører, de vil bare ha noe som sviver å går hele tiden, så de kjøper seg gjerne en liten Toyota.
    Noen andre vill ha noe mere fancy og kult noe som de kan style og ordne på, så de kjøper seg gjerne en Bmw wller Mb

Trenger så absolutt ikke å ha greie på hvordan ett redskap er bygd for å finne ut av hvordan den skal brukes og dra nytte av redskapen

Jeg er nok mere som en råner i dataverden, skal bare råne rundt på dataen og har ikke tenkt hverken å bygge den eller skru på den:-D

Jeg vil bare ha en Pc som oppfører seg som en stylet Toyota, en som går stabilt og greit så jeg slipper å skru på den og bytte ut deler hele tiden

Det må da vær mulig å bygge en pc som har en sammensetning av hardware og software som virker stabilt?

Hva jeg eventuelt klarer å knote til på maskinen som en følge av feilprogramering eller annen uvitende knoting på jakt etter lærdom og visdom på dette feltet er jo helt en annen sak
    Det kan jo ikke være verre en å resette den og legge inn softwaren på nytt igjen vell? Uten å måtte kaste maskinen av den grunn?

Mulig det at jeg har missforstått data fulstendig i utgangspunktet, så rett meg gjerne om jeg tar feil:???:

Det må da være enkelte her inn "som har data som sin sterke side" som kan gi enn stakkars fersking og nybegynner en sjangs og eventuelt litt hjelp på nybegynner nivåops:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting som er bedre enn det at du ønsker og knote og "gå på trynet".

Har da misforstått, for trodde du regnet med å kjøpe en PC som var helt ferdig, og du kunne "dytte inn i racket". Ville egentlig bare advare deg mot at det kan bli endel knoting og at du ikke måtte bruke så mye penger på en løsning som kanskje ikke fungerer så 100% som du ønsker uten at du var klar over akkuratt det.

Er selvfølgelig meningen at alle skal få hjelp, dersom noen kan hjelpe. Regner meg selv som en fersking på HTPC, og har fått mye hjelp og tips her på forumet ved å lese innlegg og følge med.

-L-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere nevt - dette er helt vanvittig overkill. Ikke bruk penger på så dyre komponenter du ikke trenger.

Et annet problem med oppsettet ditt er strømforbruk=varme=støy.

Et radeon HD 3450 med en billig dualcore cpu på 45nm er veien å gå for HTPC. Sjekk også ut vifteløse strømforsyninger hvis du kjøper et kabinett med god luftflyt.

Man kan sette sammen en pc til 4-5 tusen som gjør jobben akkurat like bra som den du har laget deg - med mindre man skal spille spill.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe mere med dette prosjektet ?

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Skjer det noe mere med dette prosjektet ?
    Sitter egentlig veldig utolmodig på gjerdet og venter, har blitt annbefalt av diverse folk om å vente litt, det skulle vist dukke opp bedre hardware etter hvert, skulle vist være bedre og mere anvennelig til det bruket som jeg ville ha det til
    ett annet problem var jo også det å finne noen som kunne være villige til å sette sammen denne maskinen for meg, er i utgangspunktet bilmekanikker og føler det er viktig å kjenne sine egne begrensninger og heller få noen med peiling til å sette dette sammen for meg så det blir gjort ordentlig og virker så stabilt som overhode mulig

Men jeg er klar som et egg den dagen det er noen som er villig til å sette sammen og bygge maskinen for meg, har veldig lyst til å få satt dette prosjektet ut i live
    Har som sagt også satt meg villig til å betale for både ekpertise og hjelp
    Så jeg håper svært gjerne at det er noen som melder sin interesse dersom det er noen som føler for det

Mvh support81

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Sitter egentlig veldig utolmodig på gjerdet og venter, har blitt annbefalt av diverse folk om å vente litt, det skulle vist dukke opp bedre hardware etter hvert, skulle vist være bedre og mere anvennelig til det bruket som jeg ville ha det til
    ett annet problem var jo også det å finne noen som kunne være villige til å sette sammen denne maskinen for meg, er i utgangspunktet bilmekanikker og føler det er viktig å kjenne sine egne begrensninger og heller få noen med peiling til å sette dette sammen for meg så det blir gjort ordentlig og virker så stabilt som overhode mulig

Men jeg er klar som et egg den dagen det er noen som er villig til å sette sammen og bygge maskinen for meg, har veldig lyst til å få satt dette prosjektet ut i live
    Har som sagt også satt meg villig til å betale for både ekpertise og hjelp
    Så jeg håper svært gjerne at det er noen som melder sin interesse dersom det er noen som føler for det

Mvh support81
    er vel 2 produkter som er blitt lansert nylig... intel chipset G45 og asus har hdmi addon sound card som tilføyer multichannel lyd til hdmi kabelen. Billigste alternativet er å gå for hovedkort med G45 som har integrert skjermkort med hdmi utgang som har uncompressed multichannel digital lyd gjennom hdmi. På grunn av feil på gdpu onboard chippen er denne blitt utsatt til august

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •