AC3 lydproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AC3 lydproblemer

Har kjøpt og installert et nytt 5.1 lydkort (Komplett.no - TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 PCI Lydkort PCI, Retail) men får ikke ac3 lyden til å fungere! Bruker en optisk spdif kabel.

Har installert K-lite codec , huket av for "use SPDIF" i ac3filter, samt satt passtrough på ac3 og DTS

Får stereolyd fra vlc media player. her har jeg huket av "use SPDIF when avaiable" og valgt win32wave out i audio output

Når det gjelder MediaPlayerClassic får jeg bare høy surrelyd-støylyd. Her har jeg huket av SPDIF på filter-ac3 og filter-dts

hva gjør jeg galt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå forsøkt koble opp min bærbare maskin, installert k-lite codeksene og brukt samme innstillinger. Da fungerer det smertefritt. '

Eneste forskjellen er kablen. Fra bærbar til forsterker er det en tynn inngang som går inn i samme hull som analog, mens det i den stasjonære er optisk toslink i begge ender.

Virker på meg som om lydkortet er problemet ? Ingen som har vært borti lignende kort ?

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om det er noe sted i lydinnstillingene i windows mixer (under advanced) eller i softwaren for lydkortet der du kan hake av for å bruke spdif.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du må disable de interne audio splitterne og filterne i Media Player Classic, og installere Haali Media Splitter.

Hvis du "huker av" på filterne til DTS og AC3 i MPC vil det ikke funke. Sjekk også at Haali fungerer (hvitt firkantet ikon nederst til høyre når du starter filmen).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å lest litt på andre forum kom jeg over en med samme problem. Installerte en annen driver cmediadrivers - Google Code og vips kom DolbyDigital lyden ! Eneste minus er at nå kan jeg ikke styre lydnivået fra mixer, men det er ikke noe krise

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a-beck
    Etter å lest litt på andre forum kom jeg over en med samme problem. Installerte en annen driver cmediadrivers - Google Code og vips kom DolbyDigital lyden ! Eneste minus er at nå kan jeg ikke styre lydnivået fra mixer, men det er ikke noe krise
    Har hatt dette kortet i årevis, og ikke klart å løse dette før nå. Takk skal du ha!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •