Valg av leverandør og signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av leverandør og signal

Hei

Kjører for tiden min htpc med et hauppauge 150 tv kort mot en stb fra canal digital (satelitt), dette er som kjent en ugunstig (for å si det mildt) løsning.

Vi flytter nå snart inn i nytt hus og har derfor litt flere valgmuligheter.

- Satelitt
    - RiksTV
    - Alt-i-box fiber
    - Canal Digital kabel

Kjører Vista Media Center (WAF). Ønsker helst å bli kvitt set-top-boxen og da er vel det meste bortsett fra kabel utelukket ettersom jeg skjønner.
    Ønsker også å kunne ta opp en annen kanal enn den vi ser på, men det er ikke et krav.
    Bruker htpc som eneste kilde, derfor litt viktig at det fungerer sømløst.

Ønsker meg noen gode forslag her, er noe sånt som en velfungerende og sømløs tv-løsning på en htpc mulig for øyeblikket?

Henrik

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les t1ger sin oppsummering her på forumet.
    Hold deg unna fiber om du liker HTPC!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Hei

Kjører for tiden min htpc med et hauppauge 150 tv kort mot en stb fra canal digital (satelitt), dette er som kjent en ugunstig (for å si det mildt) løsning.

- Satelitt
    - RiksTV
    - Alt-i-box fiber
    - Canal Digital kabel

Kjører Vista Media Center (WAF). Ønsker helst å bli kvitt set-top-boxen og da er vel det meste bortsett fra kabel utelukket ettersom jeg skjønner.
    Ønsker også å kunne ta opp en annen kanal enn den vi ser på, men det er ikke et krav.

Ønsker meg noen gode forslag her, er noe sånt som en velfungerende og sømløs tv-løsning på en htpc mulig for øyeblikket?

Henrik
    Satelitt (DVB-S) eller Canal Digital (DVB-C) er de beste alternativene.

Hvis du skal ta opp og se på en annen kanal må du ha 2 tunere (TV kort).

Du kan f.eks gå for FloppyDTV tvkortene (DVB-S/C), disse har software for å integrere seg med Vista media greiene så du får heldigtalt med den.

Test ellers Mediaportal, den gir den en rekke mer muligheter en Windows sin, og er WAF hos meg ifall.

Skal du se på HD bør du ha masse cpu, eller et nyere Nvidia/ATI skjermkort.

Regn med noe knoting med oppsettet, men det er god hjelp å få her

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

- Satelitt
    - RiksTV
    - Alt-i-box fiber
    - Canal Digital kabel

Henrik
    Jeg har god erfaring med MythTV og Canal Digital via satellitt (DVB-S). Har fungert bra i litt over et år nå. Nyeste versjon støtter også opptak av flere kanaler på samme transponder med ett kort.
    Jeg har to Hauppauge HVR-4000 i maskinen. Bildekvaliteten er veldig bra på 46 tommer full HD LCD TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar. Høres ut som kanskje kabel blir det beste valget, hadde håpet å få parabolen bort fra veggen også. Vi snakker da altså om ca. 2000 kr for terratec/floppydtv + conax. Ikke akkurat en rimelig løsning, men jeg er en sucker for å ha alt i en boks

Når det gjelder Mediaportal så har jeg veldig lyst til å få det opp å gå, lastet ned og testa med løsningen jeg kjører nå, men syns det var vanskelig å komme i gang med konfigen så droppa det. Dog skal det sies at det var et litt halvhjerta forsøk, får sette i gang igjen når vi har flytta inn og fått kabel på plass.

Dette med pairing av CD kort var bare tull antar jeg, så hvis jeg får kort nå iløpet av en måneds tid så vil det fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at hvis du har liten tålmodiget rundt software og PC generelt, bør man holde seg unna HTPC med TV. Det er ikke noen plug&play løsning!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer til å slite med WAF og digital-TV i WMC. Det er mye knot med det. Da er det bedre å titte på alternativer som f.eks. DVBViewer som virker mye, mye bedre. MediaPortal sliter også med WAF'en ettersom du må bruke beta-versjonen, og den er ikke helt stabil enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så dårlig tolmodighet nei, men liker at ting fungerer fra dag til dag. Å sette opp en slik løsning tar tid, det skjønner jeg. Har vært relativt fornøyd med analog+stb fra CD, men kan jo bare bli bedre

DVBViewer kjenner jeg ikke til. Må sjekke ut det litt nærmere.

Tror jeg heller mot en kabeltv løsning, virker som dette er mest gunstig. Får punge ut et par tusen for et kort og teste det ut. Dog haster det ikke, blir en måneds tid med flislegging, kabeltrekking, maling og sparkling først

Takk for alle forslag.

(Hvem tar på seg å lage en utfyllende step-by-step guide for digital-tv til htpc?)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Du kommer til å slite med WAF og digital-TV i WMC. Det er mye knot med det. Da er det bedre å titte på alternativer som f.eks. DVBViewer som virker mye, mye bedre. MediaPortal sliter også med WAF'en ettersom du må bruke beta-versjonen, og den er ikke helt stabil enda.
    Ikke beat for så veldig mye lengre ...
    MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - MediaPortal 1.0 RC1 - coming soon

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Ja, da kan man jo begynne å håpe... SVN builden jeg prøvde for noen dager siden hadde samme problem som de andre buildene jeg har prøvd... Bildet fryser etter en stund, og dårlig ytelse på HD-sendinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært relativt fornøyd med analog+stb fra CD, men kan jo bare bli bedre
    Det skal jeg love du vil merke
    Du vil bare angre hver minutt du brukte på STB bokser før..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Ja, da kan man jo begynne å håpe... SVN builden jeg prøvde for noen dager siden hadde samme problem som de andre buildene jeg har prøvd... Bildet fryser etter en stund, og dårlig ytelse på HD-sendinger.
    Har ingen av problemene, og ville tro en av de ifall skyldes codec issues.

Men helt perfekt er det ikke, tross alt windows i bunn.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Har ingen av problemene, og ville tro en av de ifall skyldes codec issues.
    Man skulle jo tro det... Men har de samme problemene uansett hvilken codec jeg velger, og i DVBViewer flyter alt perfekt. Så inntil videre er min konklusjon at det er MediaPortal som er problemet. Men jeg håper virkelig de kommer med en stabil release snart, for det er overlegen bildekvalitet i SD-sendinger med DScaler (som jeg desverre ikke har fått til å fungere i DVBViewer).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •