DVI kontra DVI>HDMI>DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI kontra DVI>HDMI>DVI

Hei. Har HTPC som kilde og en lcd tv med DVI inngang. Vil jeg tjene noe på å kjøre en dvi>hdmi overgang, inn i reciver, hdmi>dvi overgang videre til tv eller er det like greit å kjøre bildet rett fra htpc til tv med dvi? Hva tjener jeg evnt. på å innom reciveren?

(Har kun htpc som kilde)

H.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du vil tjene så mye på å ta dvi til hdmi og så hdmi til dvi da det er digitalt signal uanz. Signalene skjermen får er jo akkurat like. Det holder nok masse å bare dra dvi rett til skjermen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvalitetsmessig så tror jeg at du enten ikke vil merke forskjell, eller at du vil få bedre kvalitet ved å kjøre rett fra PC til TV.

Det kan finnes praktiske grunner for å gå via receiver. Dersom du ønsker å overføre lyd via HDMI til receiver, å bruke on-screen menyen i receiveren, og vil slippe å bytte mellom innganger på tv-en så kan det være greit å kjøre bildet i gjennom receiver.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, får jo ikke lyd på hdmi ut fra htpc uansett så da blir det dvi rett til skjerm og digital fra htpc til reciver på lyden... blir spennende å se resultater. Har lasta ned endel lossless musikk (helt lovlig selvfølgelig), så håper kvaliteten ut på anlegget blir godt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •