teoh kjøper ny HTPC ( og tv )

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

teoh kjøper ny HTPC ( og tv )

Nå har oppgraderingsspøkelset virkelig tatt overhånd, og for noen uker tilbake begynte jeg virkelig å se meg omkring etter deler til en HTPC, samt en TV og en ny receiver.

I mellomtiden så har jeg brukt penger i utlandet, da røk selvsagt deler av budsjettet. Jeg har derfor kommet fram til at tv og htpc får prioriteres ( tv pga at pj oppfører seg merkelig ), så får man heller se om jeg har igjen noen til receiver etterpå.

Nå er det en stund siden jeg satte opp handlelisten, så jeg håper på noen fornuftige innspill:

HTPC komponenter

Har sålangt ikke satt opp kabinett, fjernkontroll og lignende, men er i hovedsak komponentene jeg trenger innspill på.

Intensjonen med HTPC vil være å kjøre MediaPortal, og bruke den til avspilling av dvd, dvd images fra disk, musikk, videofiler ( hd og sd ) mm. Den vil også samtidig være en middels lagringsstasjon. Filer regner jeg med at vil lastes over med ftp.

HTPC'n skal kobles til en fullhd tv, etter mye fundering fram og tilbake mellom plasma og lcd, så tror jeg valget har landet på en panasonic plasma.

Panasonic TH-42PZ70

Håper noen kan komme med hjelpsomme tips og triks på htpc komponentene, og ellers skrike ut om det skulle være noe riktig så ille

Takk på forhånd
    ------------------------------------------
    ------------------------------------------
    Da er alt bestilt 12/4-08.

HTPC linken viser komponentene, og tv valget endte til slutt på Samsung LE40M87BD.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Synes kanskje det er et litt rart valg med QC CPU.
    - Har 3450 selv. Kjempefornøyd, men sliter med å få 1080p50.
    - WD's nye GP-serie skal lage minst støy Grønne harddisker fra WDC - Hardware.no
    - Kommenterer ikke HK da jeg kan mest AMD.

Conclusion

The first green 3.5" hard drive with a focus on power savings comes from Western Digital, and it comes with a little bang, as it quietly beats Samsung and Seagate to market. It can run at speeds between 5,400 RPM and 7,200 RPM, which WD defines at the factory, to save energy whenever high performance isn't needed.

The main feature in WD's GreenPower portfolio is the dynamic adjustment of the drive's spindle speed. It can run at speeds between 5,400 RPM and 7,200 RPM to save energy whenever high performance isn't needed. This feature is also the reason why the performance isn't at the very top. The second benefit aside from reduced power consumption is low heat dissipation, which is at the level of a single-platter hard drive. Compared to the improvement in power consumption and surface temperature, the performance impact is almost negligible
    WD Caviar GP: The "Green" 1 TB Drive | Tom's Hardware

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    - Synes kanskje det er et litt rart valg med QC CPU.
    Kan du utdype "rart"?

Leste noen tråder på forumet her, og ble egentlig aldri klok på hvilke fordeler noen av de gir meg.

Kom vel fram til at det var mer å hente i en QC mtp framtiden eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q6X00 serien er basert på 65nm teknologi, mens E8X00 og Q9X00 er basert på 45nm teknologi. Sistnevnte skal ha lavere effektforbruk, og dermed kreve mindre (les stillegående) kjøling.

Litt hijack, men hva er bedre alternativ til HD3450 innenfor fornuftig pris og mtp stillegående kjøling, helst vifteløst? Hadde egentlig bestemt meg for samme kort selv, men nå ble jeg usikker igjen.. :-|

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IMO er 450 evt. 3650 det beste valget. Har også et 8500Gt som er "alternativet", men mest fornøyd med 3450 etter reg. modifisering

Vedr. QC: Får man utnyttet fire kjerner? Dersom du ikke skal oppskalere eller postprosessere noe sykt er "kreftene" overkill, samt at 45 nm er kjekt mtp varm -> vifte -> støy analogien.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all input sålangt!

Jeg har nå gjort endringer i "handlekurven" etter å ha vurdert litt frem og tilbake.

-Endret til nevnte WD GP disk som var nevnt her oppe, rett og slett av nysgjerrighetens skyld.
    -Lagt til kabinett
    -Lagt til universal fjernkontroll ( gjerne innspill på denne, og andre alternativer, så ikke helt forskjell på 525 og 555 ).
    -Endret prosess fra QC6600 til E8400
    -Endret hk, fant ut at jeg trengte noen ide connectors til min dvd-brenner og to gamle disker

HTPC komponenter

Noen flere kommentarer, og eventuelle tips?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper opp denne en gang før jeg går "kreizi banana" og bestiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •