Ripping av CD til 2 ulike format samt albumgrafikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ripping av CD til 2 ulike format samt albumgrafikk

Hei.

Skal i gang med å rippe en del musikk CD, og vil gjøre det best og enklest mulig.
    Har prøvd meg litt med EAC samt Mediamonkey uten å bli helt fornøyd.

Ønsker å rippe til et lossless format samt brukbar MP3 i samme omgang, samt få lastet ned coverbilde.
    Har ikke fått dette til i noen av de nevnte programmene, er det noen som har tips til andre program som kan gjøre dette?

Nettulf

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    itunes

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Itunes?
    Nå har jeg et litt anstrengt forhold til den programvaren der da, men gjør den en god jobb altså?
    Har aldri hørt noen anbefale dette tidligere.....

Nettulf

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. laster ned albumbilder automatisk.
    jeg mener det er det beste programmet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å installere Itunes, men får beskjed om at jeg må opprette en konto for å kunne laste ned albumbilder.
    Og jeg har ikke så lyst til å legge inn fullt navn og kredittkortinfo bare for å gjøre dette....

Noen som har andre tips til måter å gjøre dette på?

Nettulf

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dBpoweramp reference. Den laster ned albuminfo, sjekker CRC med online database for å sjekke om cd-avlesningen er bitperfect. Den kan såvidt meg bekjent ikke lagre to formater samtidig, men det finnes jo programmer som kan ta en "bunch" med musikkfiler og gjøre de om til andre format.

Rippe lossless først, og så gjøre en ny vending med å få det til lossy format?

Xilisoft MP3 Converter kan f.eks gjøre "batch conversion" av hele lossless-mappa og legge resultatet i en lossy-mappe uten å endre ID3 tags i operasjonen (bare et eksempel. Jeg har ikke vært borti Xilisoft)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Windows Mediaplayer 11 + Media Monkey

Jeg ripper lossless wma med Mediaplayer 11 og får albuminformasjon i den prosessen via databasen Mediaplayer er integrert mot. Resultatet bruker jeg til avspilling fra MCE og Mediaplayer. Albumgrafikkbiblioteket er litt mangelfullt men god nok for meg.

MediaMonkey importerer WMA-biblioteket med albuminformasjon (minus albumgrafikk). MediaMonkey bruker jeg så til å generer MP3 som jeg synker mot iPod. Jeg har ikke støtte for albumgrafikk på iPoden så jeg har ikke forsket på om det er mulig å få med over på iPod.

Denne prosessen er litt omstendelig men gir bra resultat til mitt bruk.

Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg bruker dBpoweramp reference. Den laster ned albuminfo, sjekker CRC med online database for å sjekke om cd-avlesningen er bitperfect. Den kan såvidt meg bekjent ikke lagre to formater samtidig, men det finnes jo programmer som kan ta en "bunch" med musikkfiler og gjøre de om til andre format.

Rippe lossless først, og så gjøre en ny vending med å få det til lossy format?

Xilisoft MP3 Converter kan f.eks gjøre "batch conversion" av hele lossless-mappa og legge resultatet i en lossy-mappe uten å endre ID3 tags i operasjonen (bare et eksempel. Jeg har ikke vært borti Xilisoft)

DrE

Denne så jo spennende ut, ser ut til at jeg må betale for den for å få med album grafikken, men prisen var jo ikke ille da.

Noen tips om hvordan jeg setter opp denne til å gi best mulig lydkvalitet ved ripping til f.eks. FLAC? Ser det er en del valg man kan gjøre rundt om i settingene.....

Nettulf

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nettulf
    Denne så jo spennende ut, ser ut til at jeg må betale for den for å få med album grafikken, men prisen var jo ikke ille da.

Noen tips om hvordan jeg setter opp denne til å gi best mulig lydkvalitet ved ripping til f.eks. FLAC? Ser det er en del valg man kan gjøre rundt om i settingene.....

Nettulf
    Jeg betalte med glede etter å ha fått det demonstrert.

Er det så mange valg da? I tilfelle er det bare å følge en guide på Hydrogenaudioforums. Jeg kjører rimelig default.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nettulf
    Prøvde å installere Itunes, men får beskjed om at jeg må opprette en konto for å kunne laste ned albumbilder.
    Og jeg har ikke så lyst til å legge inn fullt navn og kredittkortinfo bare for å gjøre dette....

Noen som har andre tips til måter å gjøre dette på?

Nettulf
    Er et lite program som heter iArt som fikser den biffen der. Den funker opp mot iTunes, og kan søke gjennom hele samlinga di og laste ned albumcover. Første 50 cover er gratis, deretter så må du betale for fullversjon av programmet. Koster latterlige 10 USD, betaling via PayPal og god stemning.

iPodSoft - Making the best, better | Iart / Homepage

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    j.river media jukebox er den mest anvendelige ripperen jeg har testet (og dessuten den beste musikksilleren.) Har (enkelt) satt den opp slik at det eneste jeg trenger å gjøre er å putte cden i pcen, den gjør resten. fixer tager, legger til albumgrafikk, etc. etter endt ripping åpner luken seg, klar til neste plate.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat begynt å rippe cd-samlinga mi over til flac selv. Prøvde EAC og dBpoweramp, og ble best fornøyd med sistnevnte. Her får man bl.a. automatisk hentet cd-cover. Men en ting jeg var litt misfornøyd med var størrelsen på coverene. Skulle gjerne hatt de større så de ikke blir kornete når jeg blåser de opp i Winamp ved avspilling...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    j.river media jukebox er den mest anvendelige ripperen jeg har testet (og dessuten den beste musikksilleren.) Har (enkelt) satt den opp slik at det eneste jeg trenger å gjøre er å putte cden i pcen, den gjør resten. fixer tager, legger til albumgrafikk, etc. etter endt ripping åpner luken seg, klar til neste plate.
    Jeg testet media jukebox litt, og selve rippingen var jo grei.
    Men coverbilder virket ikke så bra, fikk bilde av riktig artist, men ikke alltid noe som stemte med cover....

Nettulf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •