Logitech DiNovo Mini

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech DiNovo Mini

Da er dette snedige tastaturet sluppet, noen som har gått til anskaffelse av det?

Vurderer MacMini som HTPC nå, og hvis jeg velger denne løsningen blir jeg så og si garantert og skaffe meg dette herlige tastaturet

http://www.logitech.com/index.cfm/ke...ac=mb|4423||hp

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan brukes med PS3 også, kan være aktuellt og prøve ut. Det ser kanskje litt lite ut for oss med pølsefingre men tror det er verdt å teste ut.

Newcomer WhizzKid sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vert opp til meg, så hadde jeg heller gått for "diNovo Edge". Dette
    er kanskje større og ligner ett ordinert tastatur, men med den herlige dockingen
    og ett sinnsykt kvalitets inntrykk, så føles det nesten som en våt drøm å sitte
    med det i fanget.. :lol:

http://www.logitech.com/index.cfm/ke...s/192&cl=no,no

Men har man mindre plass slik at docking av diNovo Edge blir vanskelig, så tror
    jeg nok dette er ett godt produkt! Å det som "ruxxy" påpeker her med kobling
    til PS3, gjør jo produktet bare enda bedre!

Newcomer tomsun sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min DiNovo mini i dag .. det er bare lekkert.
    Men musepad virker ikke i ubuntu, men leste at noen fikk det til å virke med en annen blåtann dongle.

En annen ting var at mitt kom med svensk layout, ikke at det er no problem.

EDIT: Etter recompile av siste kjerne så virker pad også

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også kjøpt Dinovo Mini, og syns det er helt fantastisk og passer helt perfekt til kino-pc'en min. jeg har lenge plages med at musa beveger seg noen mm som gjør at pekerern kommer frem.

lokket gjør at det ikke en ikke "plutselig" kommer borti noen taster, og når en åpner lokket kommer lyset på i tastene så det kan brukes i et mørkt kino-rom uten at lyset må på..

når jeg skriver bruker jeg bare tommeltottene til å skrive med....en sitter riktig nok ikke og skriver en lang mail eller lignende, men til å skrive inn en url eller taste et passord funker knall. touchpaden er litt upresis når tommelen brukes, og funker bedre med pekefinkeren.

dette tastaturet anbefales på det varmeste til HTPC/kino formål

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er rekkevidden? Fungerer den gjennom en vegg?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bluetooth så det burde ikke være noe problem gjennom vegger så lenge rekkevidden ikke overskrides.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte kjøpe dette selv, men er litt usikker på hvilken versjon jeg bør kjøpe.

Kommer jo med svensk og dansk layout, så hvilken av disse to blir mest likt ett norsk layout?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer oppladingen? Er det bare å plugge i ei ledning som man gjør på f.eks. en bærbar PC, eller må man ta ut batteriet og putte det i en lader?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du plugger i en ledning på enheten.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått dette etter lang ventetid. Har tydeligvis vært leveringsproblemer.

Dette med bluetooth er ikke som mange tror. Det har jeg skjønt etter å ha hatt MX5000 lenge. Man bør glemme å satse på rekkevidde gjennom vegger, selv om det opplyses 10m. Dongelen bør settes i forlengerkabel

Ellers er dette konge. Men husk å sette layouten i Windows til respektivt språk (dansk).

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om/når denne kommer med norsk layout? Bruker et DiNovo Edge (normal strørrelse) tastatur nå og er svært fornøyd, men et mindre tastatur hadde antagelig vært greit til tider det også.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kommet i norsk layout ja. Dansk og norsk er samme tastaturet.

Har dette selv, og er storfornøyd. Funker ypperlig til mitt bruk hvertfall.

Newcomer PlatypusPedersen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt dette siden det kom med orsk layout, men har problemet med at ø er der æ skulle vært, og æ er der ø skulle vært (FN på - og _ tasten).
    Noen som vet om en hotfix?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PlatypusPedersen
    Har hatt dette siden det kom med orsk layout, men har problemet med at ø er der æ skulle vært, og æ er der ø skulle vært (FN på - og _ tasten).
    Noen som vet om en hotfix?
    Det forklarer jeg noen innlegg lenger oppe.

Logitech selger dette som norsk/dansk tastatur (samme tastaturet).
    Problemet er at norsk og dansk tastatur IKKE er likt (men det inneholder de tegnene du trenger, de er bare plassert annerledes). Så dette er dansk, ikke norsk.

Derfor må du gå inn i Windows og endre tastaturet til dansk. Vips, problem solved :-)

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Har endelig fått dette etter lang ventetid. Har tydeligvis vært leveringsproblemer.
    Elkjøp har nå disse i hyllene sine. Også tilgjengelig via nettbutikken. :-D

Newcomer PlatypusPedersen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet er at norsk og dansk tastatur IKKE er likt (men det inneholder de tegnene du trenger, de er bare plassert annerledes). Så dette er dansk, ikke norsk.

Derfor må du gå inn i Windows og endre tastaturet til dansk. Vips, problem solved :-)
    Virker som en grei løsning det, men jeg bruker USB tastatur når jeg sitter rett ved PC'en og DiNovo Mini når jeg sitter ett stykke unna, noen grei måte å legge inn hurtigtast for å bytte språk?

Kjører forresten XP med Ubuntu i virtuell PC, må muligens endre oppsettet i begge OSene da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PlatypusPedersen
    Virker som en grei løsning det, men jeg bruker USB tastatur når jeg sitter rett ved PC'en og DiNovo Mini når jeg sitter ett stykke unna, noen grei måte å legge inn hurtigtast for å bytte språk?

Kjører forresten XP med Ubuntu i virtuell PC, må muligens endre oppsettet i begge OSene da.
    Det med 2 OS har jeg ikke peiling på. Jeg kjører Vista, og etter at jeg har lagt til dansk tastatur som alternativ under norsk språk, får jeg opp et tastaturikon ved siden av språkikonet nede på språklinja. Der kan jeg bytte fra dansk til norsk, men den hopper tilbake nesten med en gang. Virker som det er ment bare for å skrive ett ord eller noe (evt. en bug). Så jeg må nok inn i oppsettet, men det er ikke noe problem. Går kjapt og er ikke mange tastetrykkene. Vet ikke om noen hurtigtast.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei. jeg har prøvd på litt av hvert men klarer fortsatt ikke og bytte plass på tegnene ø og æ. det er nå dansk språk, etter at jeg installerte på nytt set point. hvordan går jeg inn i windows og bytter språk? finner ingen plass som dette er mulig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emmagromma
    hei. jeg har prøvd på litt av hvert men klarer fortsatt ikke og bytte plass på tegnene ø og æ. det er nå dansk språk, etter at jeg installerte på nytt set point. hvordan går jeg inn i windows og bytter språk? finner ingen plass som dette er mulig.
    Det betyr ikke noe hvilket språk Setpoint er i, så vidt jeg vet. Jeg har Vista, men tror det ligner veldig i XP: Kontrollpanel,klokke, språk og område (innstillinger for region og språk i klassisk visning), velg flik tastatur og språk og "endre tastaturer". I "treet" nederst legger du til dansk tastatur under norsk språk. Etter det, endrer du standard inndataspråk øverst i samme vindu fra Norsk, bokmål (Norge) - norsk til Norsk, bokmål (Norge) - dansk.

Etter dette vil du ha et tastatursymbol på språklinja nederst til høyre ved oppgavelinja. Her kan du se hvilket du bruker. Du kan skifte her, men hos meg hopper det tilbake til dansk hvis jeg skifter... muligens en bug i Visma....(?)

Håper det var forståelig..viin ;-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •