Logitech DiNovo Mini - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takk for et godt svar. nå er det i orden

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ett selv for noen dager siden. Endte opp med us-layout tastatur (salg på Netshop), men det spiller ikke noen større rolle for meg ved htpc bruk. Bruker det nå med litt hjelp fra et skjermtastatur. Om noen har lurt på det så kan jeg si at det ikke er noe problem å installere Edge og Mini på samme maskin. Man må koble til to dongler om man ikke vil synkronisere enhetene med den ene bt-donglen hver gang man skifter tastatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kjøpt meg diNovo Mini til min Linux/Ubuntu-baserte HTPC (Ubuntu 8.04), og det fungerer helt utmerket etter litt plunder med touchpaden. Jeg tenkte jeg skulle være grei og skrive hvordan jeg har løst problemet med dansk diNovo (forbyttet æ og ø) når du allerede har et norsk tastatur du fortsatt vil bruke:

1. Legg til dansk tastatur
    System->Brukervalg->Tastatur, velg fanen Utforminger.
    Klikk Legg til, velg Denmark og trykk Legg til.
    Kryss av for det tastaturet som benyttes som standard.

2. Raskt bytte mellom norsk og dansk
    I samme vindu som i punkt 1. klikk knappen Alternativer for utforming.
    Klikk Layout switching
    Velg en egnet tastekombinasjon i lista (Jeg bruker Both Shift keys together change layout).
    Lukk vinduene.

3. Alternativt: Vise tastaturutformingen på skrivebordspanelet
    Høyreklikk på panelet og velg Legg til på panelet.
    Velg Tastaturindikator i lista.
    Klikk Legg til og Lukk.

Dette innlegget er i sin helhet skrevet med diNovo Mini. Fin trening! 8)

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg tastaturet i dag og må si jeg er imponert Er vant til at produkter fra Logitech gir meg problemer med tilkobling og ustabil connection, men dette var virkleig plug-and-play Kjempeprodukt til HTPC!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er muligt å bruke denovo mini til flere kilder og bytte på tastaturet eller med noe annet..? Feks bruke det til htpc, dreambox 800, ps3 uten og måtte koble om eller noe.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remie
    Er det noen som vet om det er muligt å bruke denovo mini til flere kilder og bytte på tastaturet eller med noe annet..? Feks bruke det til htpc, dreambox 800, ps3 uten og måtte koble om eller noe.
    Da må du jo skaffe deg flere usb dongler(mottaker) da, og om dette fungerer i praksis aner jeg ikke..

F.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant et sted at: A switch at the back also allows you to switch between PC mode and PlayStation 3 mode -- the diNovo Mini can be used to control PlayStation 3's as well, which is quite cool.

Så da får jeg vel bestille en sånn en

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt diNovo mini noen uker og har litt mer erfaring med hva som ikke fungerer så bra:

1. Upraktisk til nettsurfing. Jeg må hele tiden skifte mellom piltast- og touchpad-funksjonen for å rulle sider og klikke på lenker. Avstanden til TVen er såpass stor at jeg må forstørre opp skriften for å lese de fleste nettsider (ctrl +), men på det danske tastaturet må du trykke tre taster samtidig for å få til dette. Det er plundrete på et så lite tastatur, særlig når jeg holder det i hendene.

2. Touchpaden er ustabil. Innimellom vil den bare ikke flytte markøren dit jeg vil. Når den "går i lås" på den måten hjelper det å skru den over på piltastfunksjon og tilbake. Piltastfunksjonen er forøvrig heller ikke helt stabil fordi den bruker touchpadfunksjonen for å skjønne i hvilken retning du trykker. Ikke legg fingeren for langt ut på kanten!

3. Layouten er såpass annerledes fra et standard tastatur at jeg må se nøye på tastaturet for å treffe shift, ctrl, alt og fn. Det er ikke egnet til mye skriving.

Ut over disse problemene og begrensningene er jeg fortsatt strålende fornøyd med tastaturet. Det har utmerket respons, og jeg har ikke opplevd at tastetrykk blir borte slik jeg er vant med fra trådløse RF-tastatur.

Det eneste jeg savner nå er en innebygd, programmerbar IR-fjernkontroll...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av betongtøffel
    Nå har jeg brukt diNovo mini noen uker og har litt mer erfaring med hva som ikke fungerer så bra:

1. Upraktisk til nettsurfing. Jeg må hele tiden skifte mellom piltast- og touchpad-funksjonen for å rulle sider og klikke på lenker. Avstanden til TVen er såpass stor at jeg må forstørre opp skriften for å lese de fleste nettsider (ctrl +), men på det danske tastaturet må du trykke tre taster samtidig for å få til dette. Det er plundrete på et så lite tastatur, særlig når jeg holder det i hendene.

2. Touchpaden er ustabil. Innimellom vil den bare ikke flytte markøren dit jeg vil. Når den "går i lås" på den måten hjelper det å skru den over på piltastfunksjon og tilbake. Piltastfunksjonen er forøvrig heller ikke helt stabil fordi den bruker touchpadfunksjonen for å skjønne i hvilken retning du trykker. Ikke legg fingeren for langt ut på kanten!

3. Layouten er såpass annerledes fra et standard tastatur at jeg må se nøye på tastaturet for å treffe shift, ctrl, alt og fn. Det er ikke egnet til mye skriving.

Ut over disse problemene og begrensningene er jeg fortsatt strålende fornøyd med tastaturet. Det har utmerket respons, og jeg har ikke opplevd at tastetrykk blir borte slik jeg er vant med fra trådløse RF-tastatur.

Det eneste jeg savner nå er en innebygd, programmerbar IR-fjernkontroll...
    Liten kommentar:
    1. Hva bruker du piltast til? Jeg bruker pg down til å scrolle med.
    Zomme nettsider er 2 trykk. Fn+Zoom
    Det hjelper også en del å sette opp PPT(?) verdien i Windows. Større ikoner og større skrift i mange programmer.
    2. Har du forsøkt å legge dongelen slik at signalet går litt mer direkte mellom den og tastaturet?
    Min erfaring er at touch-pad er koblet ut når piltastene er på....(?)
    3. Er enig i at det er litt utfordringer med å skrive med dette. Men synes de har gjort en bra jobb med tanke på begrenset størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Liten kommentar:
    1. Hva bruker du piltast til? Jeg bruker pg down til å scrolle med.
    Zomme nettsider er 2 trykk. Fn+Zoom
    Det hjelper også en del å sette opp PPT(?) verdien i Windows. Større ikoner og større skrift i mange programmer.
    2. Har du forsøkt å legge dongelen slik at signalet går litt mer direkte mellom den og tastaturet?
    Min erfaring er at touch-pad er koblet ut når piltastene er på....(?)
    3. Er enig i at det er litt utfordringer med å skrive med dette. Men synes de har gjort en bra jobb med tanke på begrenset størrelse.
    1. PG down tar ikke hensyn til bilder osv, og er ofte uegnet til å bla i de sidene jeg frekventerer. Jeg foretrekker å bla med scrollehjul på mus eller piltaster.

Jeg bruker Linux/Ubuntu, og det er ikke alle tastene på diNovo Mini som fungerer "out of the box". Det kan jeg sikkert få ordna med, men har ikke kommet så langt. Men du har selvsagt rett i at det poenget bortfaller når tastene virker, men jeg har vel slutta å tenke på at de eksisterer.

2. Ettersom jeg ikke mister noen andre signaler kan det ikke være kommunikasjonssvikt mellom tastaturet og dongelen. Det må være en svakhet i hardware eller programvaren i tastaturet.

Det med at touchpaden brukes for å finne ut hvor du trykker på "piltastene", har jeg direkte fra utviklerne på Logitechs forum. Det er strengt tatt bare én knapp under touchpaden (eller flere koblet sammen som én), og tastaturet bruker følerne i touchpaden for å avgjøre hvor på den du trykket (selv om du i piltastmodus ikke kan bruke touchpaden som touchpad).

3. Enig! 8) Og forøvrig må jeg si at den ser dritlekker ut ved siden av TVen som har liknende designelementer i svart og sølv!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par tips:
    - Det virker som om touchpaden blir vrien hvis du har veldig tørr finger. Forøvrig merker jeg at den innimellom trenger "en tenkepause".
    - På forrige PC, med MX5000-sett, installerte jeg et program som heter uberinstall (over Setpoint). Det lot meg tilordne tastetrykk til omtrent alle knapper. Jeg trengte det fordi lydkortet mitt gikk utenom windows-mikseren. Dessverre krasjet dette programmet med iTunes på min maskin, enda utvikleren aldri hadde vært borti det. Jeg vet ikke om dette programmet eksisterer, eller blir oppdatert enda. Det kan være verdt å google litt og sjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette keyboardet i dag, og førsteintrykket er veldig bra!
    En ting jeg lurer på, går det an å få et bluetooth tastatur til å virke i POST? altså gå inn i bios og så videre.
    Har aktivert USB support i bios

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleschmi
    En ting jeg lurer på, går det an å få et bluetooth tastatur til å virke i POST? altså gå inn i bios og så videre.
    Jeg har ikke testa det selv, men det skal i prinsippet fungere. Den medfølgende dongelen skal visstnok skjule for PCen at den er en Bluetooth-dongle, og kommuniserer i stedet med PCen som om den er et alminnelig USB-tastatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleschmi
    Dette fungerer uten problemer på min DiNivo Edge, eneste jeg måtte gjøre var å enable usb keyboard support (har 3 valg, usb, usb keyboard og usb mouse).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, har kommet inn i bios nå, men får ikke brukt keyboardet i bios, så er like langt Får undersøke litt mer, kanskje oppdatere bios(?)

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått dette nå selv. Men hvordan "høyre klikker" jeg med musa på den?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Jeg har akkurat fått dette nå selv. Men hvordan "høyre klikker" jeg med musa på den?
    FN + OK. Symbolet står over OK-knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ypperlig som fjernkontroll til Mediasenter!

DiNovi Mini er bare lekker. Alt du trenger til vanlig bruk i mediasenter er kjempelett og intuitivt. Virker alltid. Kul. Får lov til å ligge på stuebordet (i motsetning til et større tastatur).

Kona var ikke helt enig da jeg ønska å kjøpe en PC med Blu-ray og alle herligheter i stedet for en vanlig blu-rayspiller da den gamle dvd-spilleren omsider tok kvelden. Etter at vi fikk det DiNovo-tastaturet som fjernkontroll mot Windows media center, er hun helt hekta og fullstendig overbevist om jeg hadde rett vedr. innkjøp av en mediasenter-PC. Jeg er en frelser.

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt dinovo mini i ett halvt års tid på min htpc. Har irritert meg en del over mus paden og en del manglende knapper, samt at man må velge om man skal bruke mus eller piltaster.
    Har nå gått over til dinovo edge som jeg synes fungerer utrolig mye bedre til mitt bruk iallefall pluss at det ser drit lekkert ut8-)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt fornøyd med tastaturet.
    Noen knapper slutter å virke etter litt bruk, spesielt når jeg bruker FN tastene mye, da slutter plutselig OK knappen å virke samt noen andre knapper. Må da ta ut batteriet og sette det inn igjen, da virker det bra en liten stund.

Noen flere som har opplevd lignende?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •