vilket program til konverter fra video til dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vilket program til konverter fra video til dvd

Hei,jeg er ny her på forumet,har et spørsmåle filmene jeg tar opp på mitt digitale videokamra (Sony) Hvordan skal jeg gå fram for og brenne de over på en dvd,hvilke program må jeg benytte?På forhånd takk for svar.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kunne være interessant å vite hviket kamera du har, og hvilke tilkoblingsmuligheter du har mot PC. Det er også nyttig å vite om du bruker en Windows maskin eller Mac.

Jeg tar en råsjangs på at du har et DV-kamera med firewire-utgang (også kalt DV-ut) og windows maskin med firewire inngang. Du trenger isåfall også en firewire kabel for å koble kamera til PC'en
    Som regel vil man redigere videoen først. Min erfaring er ihvertfall at det er fornuftig å klippe vekk minst halvparten av det jeg filmer, slik at folk ikke sovner når man viser filmen

Det finnes en rekke videoredigerings-program der ute. Disse programmene håndterer hele prosessen: Overføring til PC - Klipping/Redigering - og til slutt brenning til DVD. Et av disse er Windows Movie Maker, som følger med Windows. Det fungerer helt greit dersom du ikke skal gjøre de store inngrepene. Blant andre programmer du kan kjøpe hvis du vil ha bedre funksjonalitet er Adobe Premiere og Pinnacle Studio.
    Hvis du bruker Mac, så bruker du programmet iMovie som følger med alle nye Mac maskiner. Eventuellt kan du til Mac kjøpe Final Cut, som er min personlige favoritt.

Se forøvrig test av videoredigerings programvare hos DinSide

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •