Terratec DVB-C + CI + Conax CAM i linux?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terratec DVB-C + CI + Conax CAM i linux?

Hei, har begynt med museskritt inn i digital-verdenen og anskaffet et Terratec DVB-C med CI til min gentoo baserte mythtv -HTPC som har haup... pvr-150 + og pvr-350 fra før.

etter endel knoting og leting etter drivere (mantis) fikk jeg tilsutt opp terratec'en i linux og mythtv, men nå er spørsmålet rundt CI og CAM dukket opp (kjedelig med bare 2 -3 digitale kanaler) . Fikk tak i en Conax CAM og stappa i CI interfacet til terratec'en, satte i Canal Digital kortet, men nei... ser ikke ut til at den innebygde CI en til terratec gjennkjennes i den driverkombinasjonen jeg har, er det noen som har testa Terratec DVB-C og fått CI'en på den til å funke under linux?

noen andre alternativer jeg kan få snurra igang Conax'en under linux?

litt nybegynner på dvb ennå ops: , men lang erfaring i linux.

Edit: det er altså denne Terratec'en jeg har:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI & CI, HD-support, DVB-C(Cable-TV), with CI internal module

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mantis

Svarer på min egen post da jeg i etterkant fant ut følgende:

"4 days ago Manu Abraham Start with the PCMCIA interface"

Fra driver kilden: mantis: Summary

så da kan det være håp ... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakoni
    Hei, har begynt med museskritt inn i digital-verdenen og anskaffet et Terratec DVB-C med CI til min gentoo baserte mythtv -HTPC som har haup... pvr-150 + og pvr-350 fra før.

etter endel knoting og leting etter drivere (mantis) fikk jeg tilsutt opp terratec'en i linux og mythtv, men nå er spørsmålet rundt CI og CAM dukket opp (kjedelig med bare 2 -3 digitale kanaler) . Fikk tak i en Conax CAM og stappa i CI interfacet til terratec'en, satte i Canal Digital kortet, men nei... ser ikke ut til at den innebygde CI en til terratec gjennkjennes i den driverkombinasjonen jeg har, er det noen som har testa Terratec DVB-C og fått CI'en på den til å funke under linux?

noen andre alternativer jeg kan få snurra igang Conax'en under linux?

litt nybegynner på dvb ennå ops: , men lang erfaring i linux.

Edit: det er altså denne Terratec'en jeg har:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI & CI, HD-support, DVB-C(Cable-TV), with CI internal module
    Du kan jo kjøre med USB/Serial kortleser og sasc-ng imens du venter på at drivern blir ferdig ?

Hadde du ellers orka å skrevete noen linjer om hvordan du bygget drivern og vilken version ?

Hva slags skjermkort har du, og funka Xv/Xvmc ok ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Du kan jo kjøre med USB/Serial kortleser og sasc-ng imens du venter på at drivern blir ferdig ?
    Ja, tenkte å skaffe meg en norsk-tipping sak, ser i andre tråder her at de er brukt med godt hell.
    Hadde du ellers orka å skrevete noen linjer om hvordan du bygget drivern og vilken version ?
    Veldig gjerne, igrunnen rimelig rett fram prosedyre, jeg lasta ned siste version av driveren
    http://jusst.de/hg/mantis/archive/tip.tar.bz2
    (siste version pr dags dato)
    som inneholder katalogen
    mantis-620b21a72884
    der kjørte jeg "make", og "make install" for å få installert modulene, denne pakka inneholder alle v4l2 driverne og overskriver alle andre v4l2 moduler en har installert, så obs hvis det er andre spesielle drivere installert på systemet. usikker på hvilken branch av v4l som mantis bruker som base.

Dette fungerte mot 2.6.23-gentoo-r1 kernelen, tilsvarende kernel version burde gå greit.

"modprobe mantis" ga noe a.la dette:
    Kode:
    found a VP-2040 PCI DVB-C device on (00:0b.0),
        Mantis Rev 1 [153b:1178], irq: 21, latency: 32
        memory: 0xe2000000, mmio: 0xf899c000
        MAC Address=[00:08:ca:1c:77:64]
    mantis_alloc_buffers (0): DMA=0x35080000 cpu=0xf5080000 size=65536
    mantis_alloc_buffers (0): RISC=0x3506a000 cpu=0xf506a000 size=1000
    DVB: registering new adapter (Mantis dvb adapter)
    mantis_frontend_init (0): Probing for CU1216 (DVB-C)
    mantis_frontend_init (0): found Philips CU1216 DVB-C frontend (TDA10023) @ 0x0c
    mantis_frontend_init (0): Mantis DVB-C Philips CU1216 frontend attach success
    DVB: registering frontend 0 (Philips TDA10023 DVB-C)...
    Fikk da en /dev/dvb/adapter0/ med innhold og deretter var det å tute å kjøre med kanal scanning osv.

Brukte en guide for mythtv her: Adding Digital Cable Channels For DVB-C Tuner Cards -- Norway - MythTV

Opplever problemer med typiske mpeg "artifacts" i lyd og bilde innimellom, usikker på om det er dårlig signal, driver, svak cpu e.l. og mythtv takler det dårlig da lyd og bilde blir mer og mer usynkront etterhvert som artifactene kommer og går. derimot når jeg kjører mplayer direkte mot opptak fra dvb-probrammer, så klarer mplayer å holde det i sync.

mythtv version : mythtv-0.21_p16812

En annen ting jeg måtte gjøre, er siden jeg har et Hauppauge pvr -150 + pvr-350 i samme boksen, så måtte jeg forhindre en i2c probing konflikt, i mitt tilfelle legge til i /etc/modprobe.conf (eller i gentoo, /etc/modules.d/ivtv)
    Kode:
    options saa7115 ignore=1,0x25,1,0x24,1,0x21,1,0x20
    se mer ang Hauppauge/Terratec konflikt her: Linux Mantis driver - My Interesting Version

Hva slags skjermkort har du, og funka Xv/Xvmc ok ?
    Jeg kjører dette på et Abit KD7A hovedkort, Athlon XP 2500+ CPU, nvidia GeForce FX 5700LE skjermkort i 1280x720 oppløsning og det funker bra i Xvmc, godt gjort med en så sliten cpu! men cpu'en jobber hardt til tider... så det skal oppgraderes på den fronten etterhvert.... regner med sasg-ng og kodete kanaler kommer til å tyne ytterligere...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenkte å skaffe meg en norsk-tipping sak, ser i andre tråder her at de er brukt med godt hell.
    Ankommet i posten i dag og det funker! :-)

men irriterende at lyd/bilde blir mer og mer ute av sync på DVB...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull
    Hva ligger du på i "kanalbyttetid" ?

men irriterende at lyd/bilde blir mer og mer ute av sync på DVB...
    Uhmm. Testa å satt på det valget "synch with video stream". Fikk bra resultat med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever problemer med typiske mpeg "artifacts" i lyd og bilde innimellom, usikker på om det er dårlig signal, driver, svak cpu e.l. og mythtv takler det dårlig da lyd og bilde blir mer og mer usynkront etterhvert som artifactene kommer og går. derimot når jeg kjører mplayer direkte mot opptak fra dvb-probrammer, så klarer mplayer å holde det i sync.
    Jeg bruker en antenneforsterker fra Clas Olson.
    Denne fungerer samtidlig som splitter til det andre boksene som trenger antenne.

Har skrudd på full guffe på "forsterkning" og har ingen problemer med crc/mpeg artifacts.

Vel, Canal4 har litt hakk i lyd/bilde.
    Men det har den på stb boksen og windows boksen også.

Jeg kjører dette på et Abit KD7A hovedkort, Athlon XP 2500+ CPU, nvidia GeForce FX 5700LE skjermkort i 1280x720 oppløsning og det funker bra i Xvmc, godt gjort med en så sliten cpu! men cpu'en jobber hardt til tider... så det skal oppgraderes på den fronten etterhvert.... regner med sasg-ng og kodete kanaler kommer til å tyne ytterligere...
    Har du justert noe på profilen for oppscalering ?
    Overstyrer du EDID i Xorg.conf ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull
    Hva ligger du på i "kanalbyttetid" ?
    Tregt... 3-5 sek... :-(

Uhmm. Testa å satt på det valget "synch with video stream". Fikk bra resultat med det.
    Prøvde det også, pluss de fleste kombinasjoner ellers, med/uten audio buffer, opengl-vsync, xv, ffmpeg, xvmc osv, kernel med/uten TICK_ONESHOT, med/uten preemptive, men alle kombinasjoner jeg har prøvd hittil er like ille eller værre. Jeg får akkurat samme trøbbelet med streaming mot en ekstern frontend på en annen maskin også, så streamen fra dvb-kortet er nok lite spiselig for mythtv uansett hva jeg gjør.

Får endel slike i loggen:
    Kode:
    2008-04-07 22:58:24.729 [mpeg2video @ 0xb72eb028]ac-tex damaged at 30 9
    2008-04-07 22:58:24.733 [mpeg2video @ 0xb72eb028]Warning MVs not available
    2008-04-07 22:58:24.807 [mpeg2video @ 0xb72eb028]ac-tex damaged at 44 23
    2008-04-07 22:58:24.809 [mpeg2video @ 0xb72eb028]Warning MVs not available
    2008-04-07 22:58:24.970 [mpeg2video @ 0xb72eb028]mb incr damaged
    2008-04-07 22:58:26.841 [mpeg2video @ 0xb72eb028]mb incr damaged
    Skal først prøve en antenneforsterker fra Clas'ern, deretter tror jeg at jeg skal sette av budsjett på neste lønning på et annet kort, Technotrend DVB-C kanskje? eller noen andre å annbefale?

Skal også prøve å rocke om på PCI plasseringa og se om det hjelper når det er åpning i mellom wife-aksess og sendeplanen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du justert noe på profilen for oppscalering ?
    Overstyrer du EDID i Xorg.conf ?
    Denne gjorde trikset for min Sanyo PLV-Z3 projector:
    Kode:
    Section "Monitor"
        Identifier     "Monitor0"
        VendorName     "Monitor Vendor"
        ModelName      "Monitor Model"
          HorizSync    15-80         # multisync
          VertRefresh 50-100
         modeline "1280x720" 74.48 1280 1336 1472 1664 720 721 724 746 -hsync +vsync 
        Option         "DPMS" "false"
    EndSection

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gjorde trikset for min Sanyo PLV-Z3 projector:
    Kode:
    Section "Monitor"
        Identifier     "Monitor0"
        VendorName     "Monitor Vendor"
        ModelName      "Monitor Model"
          HorizSync    15-80         # multisync
          VertRefresh 50-100
         modeline "1280x720" 74.48 1280 1336 1472 1664 720 721 724 746 -hsync +vsync 
        Option         "DPMS" "false"
    EndSection
    Fikk det til.
    Hjelper å RTFM ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at du har fått SASC-NG til å fungere med CS?

Jeg sliter med å få SASC-NG til å virke med samme DVB-C kort fra Terratec.
    Jeg får bilde på de åpne kanalene via DVBLoopback adapteret, men SASC-NG stopper hver gang jeg bytter til en kodet kanal.

Bruker CS mot en Dreambox som kjører Newcs og bruker Newcamd i SASC-NG.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cirion75
    Betyr dette at du har fått SASC-NG til å fungere med CS?
    Ja, altså, den innebygde CI'en manglet støtte i terratec -driveren, så istedenfor CI + Conax CAM, satte jeg opp en USB leser fra norsk -tipping, (tror de selger tilsvarende på Clas'ern også) som en lokal newcs + sasc-ng bruker for å dekode Canal Digital kortet mitt med. I det siste har det skjedd mye i driveren ang. CI, så mulig dette støttes nå, men jeg har ikke fått tid til å få testet dette ennå.
    Iallefall, med dette oppsettet, så får jeg sett alle de kodede kanalene jeg abbonerer på. men må friske opp CD -kortet nå og da i CD-STP'en nå og da... I tillegg sliter jeg med dårlig signal, som fører til lyd-sync problemer over tid i MythTV, men ellers funker det greit.

Jeg sliter med å få SASC-NG til å virke med samme DVB-C kort fra Terratec.
    Jeg får bilde på de åpne kanalene via DVBLoopback adapteret, men SASC-NG stopper hver gang jeg bytter til en kodet kanal.
    Stopper, som i at den henger? eller krasjer/aborter? noe vettug info i konsoll før det skjer?
    sikker på at sasc-ng får kontakt med newcs?

Bruker CS mot en Dreambox som kjører Newcs og bruker Newcamd i SASC-NG.
    Er ikke så kjent med slik type oppsett, mulig noen andre kan hjelpe bedre, men ville ha begynnt med å kontrollere om sasc-ng snakker skikkelig med newcs på Dreambox'en din, er allt riktig satt opp i sasc-ng's cardclient.conf?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, altså, den innebygde CI'en manglet støtte i terratec -driveren, så istedenfor CI + Conax CAM, satte jeg opp en USB leser fra norsk -tipping, (tror de selger tilsvarende på Clas'ern også) som en lokal newcs + sasc-ng bruker for å dekode Canal Digital kortet mitt med. I det siste har det skjedd mye i driveren ang. CI, så mulig dette støttes nå, men jeg har ikke fått tid til å få testet dette ennå.
    Iallefall, med dette oppsettet, så får jeg sett alle de kodede kanalene jeg abbonerer på. men må friske opp CD -kortet nå og da i CD-STP'en nå og da... I tillegg sliter jeg med dårlig signal, som fører til lyd-sync problemer over tid i MythTV, men ellers funker det greit.
    Du må aktivere AU både i NewCS og Sasc-ng for at oppdatering av kortet skal fungere. Jeg har bare fått dette til å fungere ved bruk av Newcamd i Newcs og Sasc-ng. Fungerer i hvert fall utmerket på DVB-S for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stopper, som i at den henger? eller krasjer/aborter? noe vettug info i konsoll før det skjer?
    sikker på at sasc-ng får kontakt med newcs?

Er ikke så kjent med slik type oppsett, mulig noen andre kan hjelpe bedre, men ville ha begynnt med å kontrollere om sasc-ng snakker skikkelig med newcs på Dreambox'en din, er allt riktig satt opp i sasc-ng's cardclient.conf?
    Sasc-ng stopper som i må startes på nytt.
    Jeg kan legge ved en logg når jeg kommer hjem.

Jeg vet at Newcs serveren virker, siden jeg bruker den med Wincsc i Windows XP. Jeg vet ikke om cardclient.conf fila er satt opp riktig, men jeg får melding om at den er pålogget når jeg starter Sasc-ng.

Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg linja er satt opp slik:
    newcamd:192.168.80.247:34000:0/0b00/0000:LinuxMCE:LinuxMCE:010203040506070809101112131 4

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Tror jeg har funnet ut av feilen med SASC-NG med at den kutter...
    Kortet blir detektert som FF og ved å skrive ved å legge til --cam-budget i oppstarts strengen, kutter den ikke når jeg skifter kanal til en kodet kanal.

Problemet mitt må ligge i cardclient conf filen nå...
    Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en USB smartkort leser/skriver som heter Infinity USB. Den fungerer fint til NewCS på en WinXP PC.

Men hvordan jeg skal sette den opp i Linux har jeg ingen anelse om hvor jeg skal starte... Noen tips?

Planen er å kvitte meg med Dreambox'en og kjøre alt på LinuxMCE serveren min.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sasc-ng stopper som i må startes på nytt.
    Jeg kan legge ved en logg når jeg kommer hjem.

Jeg vet at Newcs serveren virker, siden jeg bruker den med Wincsc i Windows XP. Jeg vet ikke om cardclient.conf fila er satt opp riktig, men jeg får melding om at den er pålogget når jeg starter Sasc-ng.

Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg linja er satt opp slik:
    newcamd:192.168.80.247:34000:0/0b00/0000:LinuxMCE:LinuxMCE:010203040506070809101112131 4
    Jeg tror det skal være: newcamd:192.168.80.247:34000:1/0b00/ffff:LinuxMCE:LinuxMCE:010203040506070809101112131 4

Da skal oppdatering av kortet også fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Jeg tror det skal være: newcamd:192.168.80.247:34000:1/0b00/ffff:LinuxMCE:LinuxMCE:010203040506070809101112131 4
    Når jeg nå tester denne linja i cardclient.conf, kutter SASC-NG igjen....
    Åpen kanal fungerer fint, men når jeg zapper til en kryptert kanal som jeg abbonerer på, krasher SASC-NG. Jeg legger med loggen på en kjøring:

Kode:
    linuxmce@dcerouter:~/sasc-ng/trunk$ sudo ./sasc-ng -j 0:1 --cam-budget --cam-dir /root/sc_files/
    Jun  3 12:27:03.798 : Version: 0.0.2-182/117
    Jun  3 12:27:03.799 CAM: initializing plugin: SoftCam (0.8.6-): A software emulated CAM
    Jun  3 12:27:03.799 CAM(general.info): SC version 0.8.6- initializing
    Jun  3 12:27:03.799 CAM: starting plugin:
    Jun  3 12:27:03.799 CAM(general.info): SC version 0.8.6- starting
    Jun  3 12:27:03.799 CAM(core.load): ** Plugin config:
    Jun  3 12:27:03.799 CAM(core.load): ** Key updates (AU) are enabled (active CAIDs) (no prestart)
    Jun  3 12:27:03.799 CAM(core.load): ** Local systems DON'T take priority over cached remote
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Concurrent FF recordings are NOT allowed
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Force transfermode with digital audio
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** ScCaps are 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Ignored CAIDs 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(general.error): Failed to open file '/root/sc_files//SoftCam.Key': No such file or directory
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): loaded 0 keys from /root/sc_files//SoftCam.Key
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(general.error): no keys loaded for softcam!
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** registered systems:
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Cardclient        (pri -15)
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Conax             (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** ConstCW           (pri -20)
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Cryptoworks       (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Irdeto            (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.800 CAM(core.load): ** Nagra             (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** Nagra2            (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** SC-Conax          (pri  -5)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** SC-Cryptoworks    (pri  -5)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** SC-Irdeto         (pri  -5)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** SC-Nagra          (pri  -5)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** SC-Seca           (pri  -5)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** SC-Viaccess       (pri  -5)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** SC-VideoGuard2    (pri  -5)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** Seca              (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** @SHL              (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(core.load): ** Viaccess          (pri -10)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(general.info): loading cardclient config from /root/sc_files//cardclient.conf
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(cardclient.newcamd): now using protocol version 525 (cdLen=8)
    Jun  3 12:27:03.801 CAM(cardclient.core): hostname=192.168.80.247 port=34000 emm=1 emmCaids 0b00/ffff
    Jun  3 12:27:03.802 CAM(cardclient.core): Newcamd: username=LinuxMCE password=LinuxMCE key=0102030405060708091011121314
    Jun  3 12:27:03.802 CAM(core.net): netwatch up
    Jun  3 12:27:03.803 CAM(core.net): connecting to 192.168.80.247:34000/tcp (192.168.80.247)
    Jun  3 12:27:03.816 CAM(cardclient.login): Newcamd: CaID=0b00 admin=0 srvUA=0000000000000000 provider 000000/0000000000000000
    Jun  3 12:27:03.816 CAM(cardclient.core): client 'Newcamd' ready
    Jun  3 12:27:03.816 CAM(cardclient.core): created 1 client(s)
    Jun  3 12:27:03.817 CAM(core.load): loaded 0 Irdeto cards from /root/sc_files//Ird-Beta.KID
    Jun  3 12:27:03.817 CAM(core.load): loaded 0 Seca cards from /root/sc_files//Seca.KID
    Jun  3 12:27:03.817 CAM(core.load): loaded 0 Viaccess cards from /root/sc_files//Viaccess.KID
    Jun  3 12:27:03.817 CAM(general.warn): no smartcard interface defined!
    Jun  3 12:27:04.822 frontend: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/frontend1
    The thread scheduling parameters indicate:
    policy = 0
    priority = 0
    Jun  3 12:27:04.826 demux: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/demux1
    policy = 0
    priority = 0
    Jun  3 12:27:04.834 dvr: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/dvr1
    policy = 1
    priority = 99
    Jun  3 12:27:04.835 : Listening on port 5456
    Jun  3 12:27:25.962 CSA: Got command(1): I idx: 0 pid: 0
    Jun  3 12:27:25.963 CSA: Got command(1): I idx: 0 pid: 0
    Jun  3 12:27:26.039 CHANNEL: Tuning frontend
    Jun  3 12:27:26.039 CSA: Got command(1): I idx: 0 pid: 0
    Jun  3 12:27:38.899 CSA: Removing csa for rb: 1
    Jun  3 12:27:39.237 CHANNEL: start: read pes returned err: 11
    start: read pes returned: Resource temporarily unavailable
    Jun  3 12:27:39.590 CSA: Removing csa for rb: 1
    Jun  3 12:27:39.793 MSG: Got unprocessed message type: 1
    Jun  3 12:27:39.794 MSG: Got unprocessed message type: 1
    Jun  3 12:27:45.979 CSA: Removing csa for rb: 1
    Jun  3 12:27:45.992 CHANNEL: Tuning frontend
    Jun  3 12:27:45.992 CSA: Got command(1): I idx: 0 pid: 0
    Jun  3 12:27:46.501 CHANNEL: start: read pes returned err: 11
    Jun  3 12:27:47.074 CSA: Removing csa for rb: 1
    Jun  3 12:27:47.219 CAM(core.pids): 0: now tuned to source 8000 transponder 5e5
    Jun  3 12:27:47.219 CAM: SC completed  Tune cmd
    Jun  3 12:27:47.219 CAM(core.pids): 0: update SID 1509 (zero=0 noshift=0)
    Jun  3 12:27:47.219 CAM(core.pids): 0: pids typ5=0203 typ5=0243 typ5=02a0 typ5=0350 typ5=08fb
    Jun  3 12:27:47.219 CAM(core.pids): 0: SID=1509 zero=0 | sid=-/-/- zero=-/-/- idle=-/-/-
    Jun  3 12:27:47.219 CAM(core.pids): 0: found handler for SID 1509 (0.1 idle=1 idx=1)
    Jun  3 12:27:47.219 CAM(core.ecm): 0.1: setting new SID 1509
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0.1: pids on entry
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0.1: pids after delete
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 0203 on index 1
    Called cSascDvbDevice::SetCaPid
    Jun  3 12:27:47.220 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 515
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 0243 on index 1
    Jun  3 12:27:47.220 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 579
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 02a0 on index 1
    Jun  3 12:27:47.220 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 672
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 0350 on index 1
    Jun  3 12:27:47.220 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 848
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 08fb on index 1
    Jun  3 12:27:47.220 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 2299
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.pids): 0.1: pids after add typ5=0203 typ5=0243 typ5=02a0 typ5=0350 typ5=08fb
    Jun  3 12:27:47.220 CAM(core.ecm): 0.1: is no longer idle
    Jun  3 12:27:47.221 MSG: Got unprocessed message type: 1
    Jun  3 12:27:47.285 CAM(core.ecm): 0.1: triggered SID -1/1509 idx -1/1 mode -1/0 -
    called cSascDvbDevice::GetPrgCaids
    Jun  3 12:27:47.286 CAM(core.ecm): 0.1: got CaDescriptors for SID 1509 (len=6)
    Segmentation fault (core dumped)
    linuxmce@dcerouter:~/sasc-ng/trunk$

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde et forsøk til, hvor jeg la til en tom SoftCam.Key fil i sc_files mappa, siden jeg så den klagde på at den ikke var der.
    Desverre er resultatet det samme:
    Kode:
    linuxmce@dcerouter:~/sasc-ng/trunk$ sudo touch /root/sc_files/SoftCam.Key
    linuxmce@dcerouter:~/sasc-ng/trunk$ sudo ./sasc-ng -j 0:1 --cam-budget --cam-dir /root/sc_files/
    Jun  3 12:40:08.941 : Version: 0.0.2-182/117
    Jun  3 12:40:08.942 CAM: initializing plugin: SoftCam (0.8.6-): A software emulated CAM
    Jun  3 12:40:08.942 CAM(general.info): SC version 0.8.6- initializing
    Jun  3 12:40:08.942 CAM: starting plugin:
    Jun  3 12:40:08.943 CAM(general.info): SC version 0.8.6- starting
    Jun  3 12:40:08.943 CAM(core.load): ** Plugin config:
    Jun  3 12:40:08.943 CAM(core.load): ** Key updates (AU) are enabled (active CAIDs) (no prestart)
    Jun  3 12:40:08.944 CAM(core.load): ** Local systems DON'T take priority over cached remote
    Jun  3 12:40:08.944 CAM(core.load): ** Concurrent FF recordings are NOT allowed
    Jun  3 12:40:08.944 CAM(core.load): ** Force transfermode with digital audio
    Jun  3 12:40:08.944 CAM(core.load): ** ScCaps are 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
    Jun  3 12:40:08.945 CAM(core.load): ** Ignored CAIDs 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
    Jun  3 12:40:08.945 CAM(general.info): loading keys from /root/sc_files//SoftCam.Key
    Jun  3 12:40:08.945 CAM(core.load): loaded 0 keys from /root/sc_files//SoftCam.Key
    Jun  3 12:40:08.946 CAM(general.error): no keys loaded for softcam!
    Jun  3 12:40:08.946 CAM(core.load): ** registered systems:
    Jun  3 12:40:08.946 CAM(core.load): ** Cardclient        (pri -15)
    Jun  3 12:40:08.946 CAM(core.load): ** Conax             (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.947 CAM(core.load): ** ConstCW           (pri -20)
    Jun  3 12:40:08.947 CAM(core.load): ** Cryptoworks       (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.947 CAM(core.load): ** Irdeto            (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.947 CAM(core.load): ** Nagra             (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.948 CAM(core.load): ** Nagra2            (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.948 CAM(core.load): ** SC-Conax          (pri  -5)
    Jun  3 12:40:08.948 CAM(core.load): ** SC-Cryptoworks    (pri  -5)
    Jun  3 12:40:08.948 CAM(core.load): ** SC-Irdeto         (pri  -5)
    Jun  3 12:40:08.949 CAM(core.load): ** SC-Nagra          (pri  -5)
    Jun  3 12:40:08.949 CAM(core.load): ** SC-Seca           (pri  -5)
    Jun  3 12:40:08.949 CAM(core.load): ** SC-Viaccess       (pri  -5)
    Jun  3 12:40:08.949 CAM(core.load): ** SC-VideoGuard2    (pri  -5)
    Jun  3 12:40:08.950 CAM(core.load): ** Seca              (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.950 CAM(core.load): ** @SHL              (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.950 CAM(core.load): ** Viaccess          (pri -10)
    Jun  3 12:40:08.950 CAM(general.info): loading cardclient config from /root/sc_files//cardclient.conf
    Jun  3 12:40:08.951 CAM(cardclient.newcamd): now using protocol version 525 (cdLen=8)
    Jun  3 12:40:08.951 CAM(cardclient.core): hostname=192.168.80.247 port=34000 emm=1 emmCaids 0b00/ffff
    Jun  3 12:40:08.952 CAM(cardclient.core): Newcamd: username=LinuxMCE password=LinuxMCE key=0102030405060708091011121314
    Jun  3 12:40:08.952 CAM(core.net): netwatch up
    Jun  3 12:40:08.963 CAM(core.net): connecting to 192.168.80.247:34000/tcp (192.168.80.247)
    Jun  3 12:40:08.976 CAM(cardclient.login): Newcamd: CaID=0b00 admin=0 srvUA=0000000000000000 provider 000000/0000000000000000
    Jun  3 12:40:08.976 CAM(cardclient.core): client 'Newcamd' ready
    Jun  3 12:40:08.976 CAM(cardclient.core): created 1 client(s)
    Jun  3 12:40:08.977 CAM(core.load): loaded 0 Irdeto cards from /root/sc_files//Ird-Beta.KID
    Jun  3 12:40:08.977 CAM(core.load): loaded 0 Seca cards from /root/sc_files//Seca.KID
    Jun  3 12:40:08.977 CAM(core.load): loaded 0 Viaccess cards from /root/sc_files//Viaccess.KID
    Jun  3 12:40:08.977 CAM(general.warn): no smartcard interface defined!
    Jun  3 12:40:09.987 frontend: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/frontend1
    policy = 0
    priority = 0
    Jun  3 12:40:09.991 demux: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/demux1
    policy = 0
    priority = 0
    Jun  3 12:40:09.995 dvr: Starting thread on /dev/dvb/adapter1/dvr1
    policy = 1
    priority = 99
    Jun  3 12:40:09.996 : Listening on port 5456
    Jun  3 12:40:41.839 CSA: Got command(1): I idx: 0 pid: 0
    Jun  3 12:40:41.840 CSA: Got command(1): I idx: 0 pid: 0
    Jun  3 12:40:41.923 CHANNEL: Tuning frontend
    Jun  3 12:40:41.924 CSA: Got command(1): I idx: 0 pid: 0
    Jun  3 12:41:17.335 CSA: Removing csa for rb: 1
    Jun  3 12:41:17.598 CHANNEL: start: read pes returned err: 11
    Jun  3 12:41:18.306 CSA: Removing csa for rb: 1
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: now tuned to source 8000 transponder 5e5
    Jun  3 12:41:18.406 CAM: SC completed  Tune cmd
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: update SID 1509 (zero=0 noshift=0)
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: pids typ5=0203 typ5=0243 typ5=02a0 typ5=0350 typ5=08fb
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: SID=1509 zero=0 | sid=-/-/- zero=-/-/- idle=-/-/-
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: found handler for SID 1509 (0.1 idle=1 idx=1)
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.ecm): 0.1: setting new SID 1509
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0.1: pids on entry
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0.1: pids after delete
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 0203 on index 1
    Jun  3 12:41:18.406 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 515
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 0243 on index 1
    Jun  3 12:41:18.406 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 579
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 02a0 on index 1
    Jun  3 12:41:18.406 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 672
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 0350 on index 1
    Jun  3 12:41:18.406 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 848
    Jun  3 12:41:18.406 CAM(core.pids): 0: descrambling pid 08fb on index 1
    Jun  3 12:41:18.407 CSA: Got command(1): P idx: 1 pid: 2299
    Jun  3 12:41:18.407 CAM(core.pids): 0.1: pids after add typ5=0203 typ5=0243 typ5=02a0 typ5=0350 typ5=08fb
    Jun  3 12:41:18.407 CAM(core.ecm): 0.1: is no longer idle
    Jun  3 12:41:18.408 MSG: Got unprocessed message type: 1
    Jun  3 12:41:18.470 CAM(core.ecm): 0.1: triggered SID -1/1509 idx -1/1 mode -1/0 -
    called cSascDvbDevice::GetPrgCaids
    Jun  3 12:41:18.470 CAM(core.ecm): 0.1: got CaDescriptors for SID 1509 (len=6)
    Segmentation fault (core dumped)
    linuxmce@dcerouter:~/sasc-ng/trunk$

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men må friske opp CD -kortet nå og da i CD-STP'en nå og da...
    EMM updates funker til meg faktiskt. (au i newcs og "1" enabla for updates i sasc klienten)

Så jeg har kastet den "HD sagem" boksen jeg måtte kjøpe med kortet.

I tillegg sliter jeg med dårlig signal, som fører til lyd-sync problemer over tid i MythTV, men ellers funker det greit.
    Jeg har hatt symtomer ala dette, men det er perfekt 99% av tiden.

ATI kortet mitt støtter ikke XVMC ennå, så jeg har lekt mye med OpenGL mekanismer for synch og etterbehandling.

Nå er jo første beta av 3d støtte for r500 og r600 ute, samt nytt video acc bibliotek er ferdig aug. (GPU uavhenging)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •