Terratec DVB-C + CI + Conax CAM i linux? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjesto
    Jeg kan se at det er blitt gjort et opptak, jeg får sett det via totem, på serveren. her har jeg ikke noe spesielt kraftig grafikkort.
    Når jeg går inn via 9981, får jeg muligheten til å laste ned klippet, men det dukker ikke opp noe som har lyst til å vise det ?
    Forstår jeg deg riktig i at du får lastet ned filen, men klarer ikke å åpne den i noe avspillingsprogram?

Totem skal kunne spille av filen selv med råttent skjermkort. Den kan hakke osv, men du skal kunne se filen. Du har vel en av 2 problemer, enten mangler totem rett codec eller så har du gjort et opptak fra en kodet kanal som ikke er blitt åpnet.

Gjør et opptak fra en åpen kanal, nok av gratis kanaler på Thor, bare for å se at du får bilde. Får du bilde er det kortserver instillingene du ikke har satt riktig.

Om du magler codecs ville jeg lagt inn medibuntu:
    Kode:
    sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/$(lsb_release -cs).list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo apt-get -q update && sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring && sudo apt-get -q update
    Så kjører du:
    Kode:
    sudo apt-get install non-free-codecs
    Noen dette virker hos ?
    Meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men problemet er kansje med xbmc eller ? Blir jeg nødt til å bruke Showtime kansje ? Hadde jo funnet noe jeg kunne leve med men så går det kansje ikke allikevel :-|

Er det noen som kan gi en rask opplisting på hvilke moduler, programmer man trenger å ha for å få dette til å fungere?
    Eller er jeg kansje nødt til å gå tilbake til Ubuntu 8.10 eller 9.04
    Hvilken versjon av XBMC bruker du?

Hvis du bruker siste stable, vil den ikke fungere. Babylon som den heter, fikk ikke HTSP støtte. Jeg har kjørt svn versjon siden slutten av mai. Siste beta 9.11 skal fungere, men jeg må erlig innrømme at jeg ikke har testet den mot Tvheadend. 9.11. Så det kan hende du må kjøre XBMC fra SVN.

Fra TVHeadend tråden på XBMC Forumet:
    HTML-kode:
    Today 10:20
    jeepcook
    Senior Member

jeepcook is on a distinguished road

A lot of new things in the last XBMC SVNs!!

added:support dvb subtitles from newer tvheadend server
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25191

changed: don't eat first status message from tvheadend
    changed: unsubscribe from old channel before subsribing to new one to avoid messages about no transponder available
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25192

changed: display channel number instead of channel id for newer tvheadend that support it
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25205

changed: tvheadend channel changes should go by channel number instead of id:
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25206
    jeepcook is offline Add to jeepcook's Reputation Report Post   	Reply With Quote
    Du kan følge tråden selv:
    [LINUX] HOW-TO watch Live TV in XBMC for Linux with Tvheadend, the easy way! - Page 29 - XBMC Community Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cirion75
    Hvilken versjon av XBMC bruker du?

Hvis du bruker siste stable, vil den ikke fungere. Babylon som den heter, fikk ikke HTSP støtte. Jeg har kjørt svn versjon siden slutten av mai. Siste beta 9.11 skal fungere, men jeg må erlig innrømme at jeg ikke har testet den mot Tvheadend. 9.11. Så det kan hende du må kjøre XBMC fra SVN.

Fra TVHeadend tråden på XBMC Forumet:
    HTML-kode:
    Today 10:20
    jeepcook
    Senior Member

jeepcook is on a distinguished road

A lot of new things in the last XBMC SVNs!!

added:support dvb subtitles from newer tvheadend server
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25191

changed: don't eat first status message from tvheadend
    changed: unsubscribe from old channel before subsribing to new one to avoid messages about no transponder available
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25192

changed: display channel number instead of channel id for newer tvheadend that support it
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25205

changed: tvheadend channel changes should go by channel number instead of id:
    http://blog.xbmc.org/trac/changeset/25206
    jeepcook is offline Add to jeepcook's Reputation Report Post   	Reply With Quote
    Du kan følge tråden selv:
    [LINUX] HOW-TO watch Live TV in XBMC for Linux with Tvheadend, the easy way! - Page 29 - XBMC Community Forum
    Server:
    Jeg har satt opp maskinen med:
    Ubuntu 9.10 siste ver.
    Tvheadend 2.6
    2 x Technotrend dvb 3200 budget kort
    Thats it,

Front :
    Ubuntu 9.10
    Tvheadend 2.6
    Lagt inn ny driver for Happauge.
    Happauge HVR4000

xbmc 9.11 beta 1 for win
    Har fåreløpig forsøkt å kjøre fra windows, men det er vel bare å glemme?

Klarer å kjøre recorded med totem, fra /home/hts/ *.* men ingen tilgang utenfra.

Conf av Tvheadend fungerer bra fra alle maskiner.
    Portene 9981 og 9982 er åpne på server maskinen og frontend.

Scanner kanaler ok fra begge maskinen, men hvilken sotfcam er det som er aktiv? Newsc sier at maskinene er logget på, og får både Ecm og EMM, men med generic cam.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kjesto]Server:
    Jeg har satt opp maskinen med:
    Ubuntu 9.10 siste ver.
    Tvheadend 2.6
    2 x Technotrend dvb 3200 budget kort
    Thats it,

Front :
    Ubuntu 9.10
    Tvheadend 2.6
    Lagt inn ny driver for Happauge.
    Happauge HVR4000

xbmc 9.11 beta 1 for win
    Har fåreløpig forsøkt å kjøre fra windows, men det er vel bare å glemme?

:-D :-D :-D HEI DETTE VAR FANTASTISK :-D :-D :-D
    La inn xbmc 9.11 beta1 svn, å det fungerte utrolig bra, får nå tv fra front og backend maskin.

Får bedre streeming fra backend enn frontend, på frontend maskinen, her er det litt hakking i bildet lagg eller hva det nå kalles.

Sliter også litt med avspilling av hd film fra server,x.284-esir.mkv 10 gig blueray rip, begynner å hakke litt etter en liten stund, blir bra igjen etter to til tre skunders pause, noen ideer?
    er det mulig å sette litt høyere buffering før filmen starter eller? er det noen enkle instillinger som skal til?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TVHEADEND flott, men ..

Hei jeg har fått til sirius via Tvheadend, men jeg får ikke tak i Thor ???

Har lagt sirius inn som LNB1 og Thor på LNB2 Fantastiske signaler fra sirius, men 0 fra Thor ?

Litt assistanse fra noen som har fått til Diseq greiene Please

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei begynte bare en ny tråd om mitt problem da.. http://avforum.no/forum/htpc-softwar...tvheadend.html

tror det er skjermkortet mitt som ikke drar rundt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :-D :-D HEI DETTE VAR FANTASTISK :-D :-D :-D
    La inn xbmc 9.11 beta1 svn, å det fungerte utrolig bra, får nå tv fra front og backend maskin.

Får bedre streeming fra backend enn frontend, på frontend maskinen, her er det litt hakking i bildet lagg eller hva det nå kalles.

Sliter også litt med avspilling av hd film fra server,x.284-esir.mkv 10 gig blueray rip, begynner å hakke litt etter en liten stund, blir bra igjen etter to til tre skunders pause, noen ideer?
    er det mulig å sette litt høyere buffering før filmen starter eller? er det noen enkle instillinger som skal til?
    Her er det nok ganske enkelt nettverket ditt som ikke holder mål...

Trådløst er bare å glemme, 100mbit kablet holder til SD materiale og 720p uten for høy bitrate. Alt avhenger av belastning.

Bytt til Gigabit kablet nettverk og du kan streame 1080p mkv'er uten problem og frontend maskinen vil kunne se TV likt som backend. Da har du også plass til flere frontends i nettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har fått til sirius via Tvheadend, men jeg får ikke tak i Thor ???

Har lagt sirius inn som LNB1 og Thor på LNB2 Fantastiske signaler fra sirius, men 0 fra Thor ?

Litt assistanse fra noen som har fått til Diseq greiene Please
    Diseq er nok litt krøll enda...

Han som utvikler TVHeadend har ikke utstyr selv som han tester med, og det er rimelig nytt. Du kan jo joine irc kanalen hans og chatte litt. Han er svensk.

Det du kan teste siden du har 2 kort, er å sette det opp uten diseq... Et kort mot Thor og et kort mot Sirius. Kiip, ikke optimalt, men en start...

Null problem å ta inn Thor i TVHeadend. Men jeg brukte dreambox'en min til å flytte parabolen til Thor først

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diseq er nok litt krøll enda...

Han som utvikler TVHeadend har ikke utstyr selv som han tester med, og det er rimelig nytt. Du kan jo joine irc kanalen hans og chatte litt. Han er svensk.

Det du kan teste siden du har 2 kort, er å sette det opp uten diseq... Et kort mot Thor og et kort mot Sirius. Kiip, ikke optimalt, men en start...
    Jeg har fått både Sirius og Thor til å virke, men den er nok litt kresen på de enkelte Diseq'ene På frontend satte jeg Sirius til 0 og Thor til 1 det virket.
    På Backend maskinen prøvde jeg det samme, men det virket ikke.
    Her måtte jeg sette Sirius til 1 og Thor til 2 for å få det til å virke.

Null problem å ta inn Thor i TVHeadend. Men jeg brukte dreambox'en min til å flytte parabolen til Thor først
    Jeg bruker Fantacy / reelboksen for kontroll av signaler og inst av transpondere.

Ellers har jeg bare 720 tv, men jeg har gigabit nett. Greie streem fra backend til frontend og bærbar trådløst (54mB), og fra frontend til kontor maskin og bærbar, men det skurrer som bare det når jeg kjører allt på frontend.
    Burde jo litt anderledes eller ?

Ellers så virker systemet litt ustabilt, detter stadig ned, og så ser det ut som det bruker mye tid og kapasitet på muxing.....

Hvordan setter man enklest at man ønsker norsk språk Eks Disney, Discowery osv. sliter også med teksting fra TV 1000 og Kanal + osv.
    Ligger dette i Tvheadend eller xbmc?
    Regner vel kansje med at dette er et cam problem, her hadde kanje vært mulig å fått en CCcam eller Mgcamd inn. helst Mg... da denne også handterer oppdatering av EMM til kort.

Hva er den greieste måten å fåinn en stabil installasjon på?
    Bruke Ubuntus pakkebehandler eller legge inn via svn?

Har forsøkt begge, men det virker som om noe ikke henger med på de forskjellige inst. legger jeg inn via konsoll mister den avahi klient greiene, og når ubuntu gjør jobben ser det greit ut, men virker litt ustabilt.

Tips mottas med takk :-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg bare 720 tv, men jeg har gigabit nett. Greie streem fra backend til frontend og bærbar trådløst (54mB), og fra frontend til kontor maskin og bærbar, men det skurrer som bare det når jeg kjører allt på frontend. Burde jo litt anderledes eller ?
    720p streams funker på 100mbit, men kan være litt seige. Siden XBMC grensesnittet ligger lokalt så funker det fint, men når man starter en videofil tar det litt tid før den starter. På 54mbit Wifi tar det enda lenger tid. Med gigabit så ligger begrensningen i hvor raske disker du har.

Jeg har en Acer Revo Ion sak med integrert Wifi og Gigabit nettkort. Har forsøkt meg på både homeplug og wifi på den, og det funker på alt untatt 1080p materiale (720p TV). 1080p ting pauser og buffrer en gang i blandt. Men som sagt det tar tid å starte en fil. 10-30 sekunder fra man trykker til det starter avhengig av kvalitet på fila. Kobler jeg til gigabit kabelen starter alt på millisekunder, også 1080p ting. Ingen buffring midt i filmen heller. Setter jeg kabelen i routeren (100mbit) blir det tregt igjen.. Raskere enn Wifi og Homeplug, men 1080p buffrer fortsatt.

Når det gjelder utstabiliteten din kan du forsøke å slå av "Idle scanning".

"Idle scanning When nothing else happens Tvheadend will continuously rotate among all muxes and tune to them to verify that they are still working. If your adapter have problems with lots of tuning, try to disable this. "

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom en ny versjon av TVHeadend i går...
    http://www.lonelycoder.com/debian/di...7_i386.changes

* Added support for DVB subtitles. Currently only forwarded over HTSP
    .
    * Add support for reception of RTP encapsulated IPTV
    .
    * Fixed a crash caused by a race condition when starting a subscription

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tvheadend

Det kom en ny versjon av TVHeadend i går...
    http://www.lonelycoder.com/debian/di...7_i386.changes

* Added support for DVB subtitles. Currently only forwarded over HTSP
    .
    * Add support for reception of RTP encapsulated IPTV
    .
    * Fixed a crash caused by a race condition when starting a subscription
    Hei, har fått dette greit til, bortsett fra:
    Får ikke inn div kanaler fra Kanal +
    Får ikke inn TV2 (etter flytting av kanalen)
    Sliter litt med at det ikke er noe adapter ledig innimellom.

Ellers virker dette til å være det enkleste og greieste systemet for pvr jeg har sett :-)

Noen som vet hvorda løse disse utfordringene?
    Har forsøkt med manuelt søk i muxer, uten hell ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har fått dette greit til, bortsett fra:
    Får ikke inn div kanaler fra Kanal +
    Får ikke inn TV2 (etter flytting av kanalen)
    Sliter litt med at det ikke er noe adapter ledig innimellom.

Ellers virker dette til å være det enkleste og greieste systemet for pvr jeg har sett :-)

Noen som vet hvorda løse disse utfordringene?
    Har forsøkt med manuelt søk i muxer, uten hell ?
    Hei der ute....
    Er det noen som har fått dette til å virke helt, med Via og CD på tallerken??

Har nesten fått inn alle kanalene, men det er litt variabelt hva jeg får inn fra gang til gang ved reinst.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •