FloppyDTV-C/CI - Jeg har ikke Firewire!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FloppyDTV-C/CI - Jeg har ikke Firewire!

Hei,

Jeg tenkte å bruke HTPC-en min til å se på tv også (HD fra Canal Digital - kabeltv)
    Ser av andre tråder at dette FloppyDTV-kort er bekreftet å virke med Conax:

Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver

og at jeg trenger en Conax CA-modul:

Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM

Jeg har et tilleggsspm (sikkert rimelig dumt, men ok) :
    Dersom jeg ikke har Firewirestøtte, må jeg da ha et slikt kort som dette?
    SDM PCI FireWire 2+1P (VIA chipset)

I så fall; finnes det Firewire-kontrollerkort med 2 interne porter? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en firewire-port i front av kabinettet som jeg i så fall da også kan ta i bruk :-)

Eller er det en bedre ide å bruke TerraTec Cinergy C PCI & CI, HD-support, DVB-C(Cable-TV), with CI internal module i Stedet for Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver? Så slipper jeg kanskje unna med Firewireproblemet..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper floppyDTV kortet er det med en brakett med et hull i som du kan sette i en ubrukt PCI plass bak på kabinettet - og så trekke firewire kabelen ut igjennom, og dermed bruke en av de eksterne portene på fire wire kortet. Dermed har du den interne ledig til å koble til porten foran på kabinettet.

Løsningen du skisserer med Terratec er jo billigere, men andre får kommentere om den er stabil og god. Floppy DTV er i hvert fall ypperlig mot Vista Media Center.

Men vær OBS på at det har vært "issues" rundt stabiliteten til tilkobling gjennom firewire-kort som ikke er innebygd i hovedkortet. Noen har fungert fint, mens andre ikke. Mulig dette er fikset på de siste drivere eler firmware versjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Gikk for løsningen hvor jeg bruker ekstern firewireport.. Så får vi håpe Firewire-pci-kortet funker fint og flott :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •