Repiv's høy ytelse HTPC - montert - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dualwiew i HTPC kabinett!

Sitat Opprinnelig postet av Repiv
    Takker for veiledning. Det er klart at når man er totalt blottet for vurderingsevne og kontroll på personlig økonomi, så er det lett å bli blind når man finner ut at det hele tiden finnes noen komponenter som er litt bedre.

Jeg har hele tiden hatt lyst på en kraftig pc - men det er klart at det er dumt av meg å risikere ekstreme temperaturer og lydnivå midt i stua for å få det til.

Jeg har vurdert tipsene deres, og her er min oppdaterte komponentliste, justeringer i kursivt:

Hovedkort: Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16 - Link
    CA Modul: CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM - Link
    Nettverk, trådløst: CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2, RP-SMA kontakt - Link
    PSU: MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins, Rev.3 - Link
    RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's - Link
    TV-kort: Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver - Link
    Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte - Link
    DVD-spiller: LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L HD-DVD leser - Link
    Tastatur: Logitech diNovo Edge Norsk trådløst keyboard - Link
    Skjermkort: Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, "Ultimate Edition" - Link
    Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 750GB SATA2 16MB 7200RPM - Link
    CPU-kjøler: Zalman CNPS9500AT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775 - Link
    Kabinett: Zalman HD160+ Silver, ATX, Vista Comp LCD displ, (Without PSU) - Link

Pris på dette oppsettet blir litt rimeligere - rundt 17000 kroner.

Når det gjelder kabinett, så synes jeg det er praktisk å ha en liten skjerm jeg kan bruke uten å ha prosjektoren påslått. Etter nærmere vurdering så var OrigenAE sitt kabinett litt for dypt til at det fikk behaglig plass i mediabenken min. Det er derfor veldig interessant å skaffe en liten ekstern touch screen, sånn som DrErling prater om. Den bør i så fall være pen å se på og gli inn i resten av stuemøblementet. Problemet er at jeg ikke ønsker en hel del ledninger, og skjermen bør også være ganske liten. OrigenAE har en stilig løsning i "T12", der alle ledningene er samlet. Den er imidlertid litt for stor for meg. Får se om jeg kanskje finner noe annet på markedet som fungerer.

Husk at når du kjøper HTPC kabinett med integrert skjerm så er d viktig å tenke på at hvis du skal ha begge skjermene på samtidig og du sender et HD signal 720p eller større til Prosjektoren så må skjermen i HTPC kabinettet også være HD klar. eneste Kabinett jeg kommer på da er SilverStone Technology Co., Ltd - Designing Inspiration. B are en liten headsup!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cowstian
    Husk at når du kjøper HTPC kabinett med integrert skjerm så er d viktig å tenke på at hvis du skal ha begge skjermene på samtidig og du sender et HD signal 720p eller større til Prosjektoren så må skjermen i HTPC kabinettet også være HD klar. eneste Kabinett jeg kommer på da er SilverStone Technology Co., Ltd - Designing Inspiration. B are en liten headsup!
    Takk for tips - men jeg endte opp med et kabinett uten skjerm

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •