hvis man synes at DVD er bra nok så trenger man ikke bekymre seg om denne T2-utgivelsen - ihvertfall ikke WM9 HD filen. Men når vi først er igang med denne diskusjonen så regner jeg med at vi er interessert i "high definition", altså et flott høyoppløselig bilde!?
Jeg har vel ikke skrevet at jeg ikke ønsker bedre kvalitet enn DVD, eller??

Oppløsning og bitrate er selvsagt korrellert, men som jeg sier er det ikke kun oppløsningen som spiller inn. Faktisk mener jeg som sagt at så lenge oppløsning er høy nok til å ikke forårsake screendoor eller "grøtete bilde", er det bitraten eller størrelsen på datastrømmen (for å være helt presis) som betyr mest. En høy bitrate vil gi deg et mer stabilt, detaljert og ikke minst bidra til å redusere artifakter som ulike komprimeringsteknologier som mpeg2 etc. viser når det "mangler" data.

For øvrig kan jo også MS's nye komprimeringsteknologi vise mindre artifakter med en lavere mengde data. En skulle jo anta at dette var litt av poenget med å bruke denne dekoderen...

Men, for all del, oppløsningen er ikke uten betydning den heller! Det er ikke hva jeg skrev.

Når det gjelder svar på tema, er dette begynt å bli et rimelig stort problem. Teknisk admin forsøker å fikse problemet, men det ser ut til å være litt utfordrende. Årsaken er at en oppgradering av forumet ikke gikk som det var ment... Vi jobber med saken!