Spm ang tilkobling av USB DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm ang tilkobling av USB DAC

Jeg har sånn smått planer om å flytte pc'en ut i stua for å kunne spille av flac og mp3.

En kompis av meg anbefalte meg å kjøpe et creative xtremegamer kort eller hva det nå hette, men jeg synes at alle mulighetene han har med å farge lyden i alle retninger med dette kortet virket ganske uinterresant for meg!

Men nå har jeg sånn smått begynt å myse litt på mulighetene for å kunne kjøre lyden via en ekstern DAC, noe jeg er helt noob på, så jeg lurer på følgende: Trenger jeg et bra lydkort for å koble til en usb DAC?

Eller kobler jeg den bare til en usb utgang på pc'en?

Håper dere kan gi meg noen tips ang. dette...

Edit: jeg skulle bare tipse om jeg kjører Windows XP som operativsystem.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB DAC er jo igrunn et lydkort, som kobles til USB på PC'en din.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har sånn smått planer om å flytte pc'en ut i stua for å kunne spille av flac og mp3.

En kompis av meg anbefalte meg å kjøpe et creative xtremegamer kort eller hva det nå hette, men jeg synes at alle mulighetene han har med å farge lyden i alle retninger med dette kortet virket ganske uinterresant for meg!

Men nå har jeg sånn smått begynt å myse litt på mulighetene for å kunne kjøre lyden via en ekstern DAC, noe jeg er helt noob på, så jeg lurer på følgende: Trenger jeg et bra lydkort for å koble til en usb DAC?

Eller kobler jeg den bare til en usb utgang på pc'en?

Håper dere kan gi meg noen tips ang. dette...

Edit: jeg skulle bare tipse om jeg kjører Windows XP som operativsystem.
    Så lenge lydkortet har en digital utgang eller at DAC' en har USB inngang så skal ikke lydkortet ha noe betydning for lydkvaliteten. På de fleste hovedkortene så skal det være mulig å finne en digital utdang (spdif) som man kan bruke. Man kan man andre ord klare seg uten lydkort.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortebjo1
    Så lenge lydkortet har en digital utgang eller at DAC' en har USB inngang så skal ikke lydkortet ha noe betydning for lydkvaliteten. På de fleste hovedkortene så skal det være mulig å finne en digital utdang (spdif) som man kan bruke. Man kan man andre ord klare seg uten lydkort.
    Det var egentlig bare dette jeg var ute etter å få bekreftet, takk for tipset! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •