Hva burde jeg gjøre? HTPC vs Pioneer DV-380

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer knagg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva burde jeg gjøre? HTPC vs Pioneer DV-380

Jeg har en Samsung LE40R8, Pioneer VSX-515, 4stk Dynavoice F6, 1stk Dynavoice C4, en kraftig PC med integrert lydkort. Jeg ser egentlig ikke vitsen med å ha en dedikert DVD spiller når jeg har en PC rett ved siden av. Jeg har HDMI-DVI fra PC til TV, har bare slike phono plugger fra PC til receiver som gir stereo lyd, brukbar kvalitet.
    Jeg har sett litt på lydkort og fant dette: Komplett.no - TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 PCI, Dolby Digital Live, Retail

Veldig rimelig, så får jeg de utgangene jeg trenger for surround lyd via receiveren.

DVD spilleren min er en Pioneer DV-380 som kostet 795kr når jeg kjøpte den på hificenterkjeden 1-2 år siden.

Synes bildet blir relativt kornete med DVD spilleren, blir sikkert det via PCn, men en PC kan sikkert forbedre bildet en god del, eller?

Så, det jeg lurer på:

Skal jeg bruke PCn som står 0.5m unna receiveren og 1,5m unna TVn istedet for Pioneeren?

Burde jeg gå for lydkortet dær?

Hvilke kabler trenger jeg?

Blir dette bra med en PS3 som jeg kjøper til sommeren?

PCn min:

400gb
    GeForce 8800gts
    Intel Core 2 Duo E6600
    writemaster DVD RW
    AC97 standard integrert lydkort

Blir muligens en Harman Kardon 255 receiver til sommeren også.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump!

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt om jeg ville ha gjort dette om du planlegger PS3 allikevel. Å forbedre bildet på PC er ikke akkurat den enkleste jobben og jeg har ikke hatt stor innvirkning på bildekvaliteten av å justere innstillinger på pcen.

Hvis du skal kjøpe det lydkortet der, så trenger du fort en del kabler itillegg. (en for frontene, en for sub og center, en for bakhøyttalere..)

Hva slags kabel bruker du fra dvdspilleren som gjør at bildet blir så dårlig?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGB Scart, men den er for kort, så jeg må kjøpe ny kabel, da tenker jeg en 3M component, det skal vell utgjøre forskjell, billedmessig.

Blir enklere med en dedikert DVD spiller siden jeg ikke har trådløs tastatur og en slik fjernkontroll.

Hvis jeg får fikset komponent dropper jeg den, men jeg trenger fortsatt et lydkort til PCn, helst med optisk eller coax ut, slik at jeg ikke trenger mer enn en kabel.

Skal spille av downloaded HD og SD film fra PCn, da trenger jeg noe annet en et integrert møkka-kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •