ATI problemer HDMI.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATI problemer HDMI.

Hei har en Acer L5100 med X1250 integrert som HTPC lite.

Har den koblet til en Panasonic 50PZ70 med HDMI-HDMI.

Installerte catalyst 8.3 og satt skjrmoppløsning til 1920x1080p 50hz.

Tok en restart, og nå kommer det ikke noe bilde på tv. Har koblet til en pc skjerm via DVI, der fungerer den. Har også koblet til en bærbar pavilion med Geforce kort til tv, det fungerer.

Er virkelig ATI så kørka at de klarer å gjenintrodusere en bug de fixet for 2 driver versjoner siden? I tilleg er driverne deres så seige og idiotiske at de er et rent lite h*****e å avinstallere.

Solberg (som aldri har hatt et ATI kortuten problemer)

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 eller 2 skjermutganger på skjermkortet? I tilfelle 2, har du aktivisert skjermutgangen?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg grøsser av driverene til ati, uff foretrekker nvidia her.... Bruker selv ati for øyeblikket *grøss*

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    1 eller 2 skjermutganger på skjermkortet? I tilfelle 2, har du aktivisert skjermutgangen?
    Det er 1 hdmi og en DVI. Dersom jeg logger meg inn med et remote desktop program sier catalyst control panel at kun en skjerm er tilkoblet (PANASONIC TV). Men er ikke noe bilde. Har forsøkt p koble samtidig DVI og HDMI da blir det bare bilde på DVI.

Tror de sliter med HDMI i driverne og vista. Geforce 7600 go med HDMI fungerer som bare det på HP pavilionen min med tv'en.

Solberg

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solberg
    Det er 1 hdmi og en DVI. Dersom jeg logger meg inn med et remote desktop program sier catalyst control panel at kun en skjerm er tilkoblet (PANASONIC TV). Men er ikke noe bilde. Har forsøkt p koble samtidig DVI og HDMI da blir det bare bilde på DVI.

Tror de sliter med HDMI i driverne og vista. Geforce 7600 go med HDMI fungerer som bare det på HP pavilionen min med tv'en.

Solberg
    Mulig du har rett. Kjenner ATI og vet at de kan være litt vanskelige. Vanligvis er det nok å tilkoble og restarte, noe du har forsøkt. Har du forsøkt å redusere oppløsningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Mulig du har rett. Kjenner ATI og vet at de kan være litt vanskelige. Vanligvis er det nok å tilkoble og restarte, noe du har forsøkt. Har du forsøkt å redusere oppløsningen?

Har søkt litt på div. forum og et er et kjent problem som har vedvart siden 2006

Versjon 7.9 - 8.1 av catalyst driverne skulle visstnok ha ordnet dette, men no luck hos meg

Har sendt en lang rapport til ATI/AMD, sp vi får se

Takker for respons.

Solberg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solberg
    Har søkt litt på div. forum og et er et kjent problem som har vedvart siden 2006

Versjon 7.9 - 8.1 av catalyst driverne skulle visstnok ha ordnet dette, men no luck hos meg

Har sendt en lang rapport til ATI/AMD, sp vi får se

Takker for respons.

Solberg
    har du fått noe svar??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke mottatt noe svar fra ATI, så det ser ikke ut til at de vet hva som er problemet.

Har installert SP1, og har fortsatt det samme problemet, så det er nok driverne. Til de som evt. har det samme problemet, kan dere forøke å laste inn vista, for så å gå inn i hvilemodus (er som oftest en snarvei på tastaturet) og så vekke den igjen, hos meg kommer bildet da opp.

Solberg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •