Multicom Media Center 756 Core 2 Duo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Multicom Media Center 756 Core 2 Duo

Duger denne?
    MULTICOM / Systemkonfigurator

Jeg skal bruke den til blu-ray, musikk/film og surfing. Får jeg lyd over HDMI med denne?

Noen forslag til hva jeg bør velge av de ulike konfigurasjonsvalgene?

Jepp, navnet mitt sier det meste, så jeg vil/kan IKKE bygge selv/ plukke komponenter :-)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den bærer preg av å ha vært på markedet en stund: kan ikke velge optimale komponenter. Ville nok heller funnet en annen løsning.

HAr du en ca pris? Skal du bruke TV funksjon? (I så fall: hvilken tilbyder)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Synes den bærer preg av å ha vært på markedet en stund: kan ikke velge optimale komponenter. Ville nok heller funnet en annen løsning.

HAr du en ca pris? Skal du bruke TV funksjon? (I så fall: hvilken tilbyder)
    Pris ca 10' ekskl mva..

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å benytte TV funksjon. Virker å være mye styr for å få det til .. eller? Tilbyder er Canal Digital (kabel-tv)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal komme med et forslag senere (om jeg finner tid).
    10 K eks. mva er mye (gode rammer)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal komme med et forslag senere (om jeg finner tid).
    10 K eks. mva er mye (gode rammer)
    Det høres bra ut :-) .. ser fram til å se på forslaget ditt! :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok gi meg litt tid. Netshop har en funksjon der man velger deler og kan få det montert for 370,- De har desverre dårlig utvalg. Det beste er om du hadde bygget selv, eller fått hjelp. Det er faktisk ikke vanskelig. Trust me - har sett de utroligste fått det til (folk uten aning på hva en prosessor er eller ser ut).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok gi meg litt tid. Netshop har en funksjon der man velger deler og kan få det montert for 370,- De har desverre dårlig utvalg. Det beste er om du hadde bygget selv, eller fått hjelp. Det er faktisk ikke vanskelig. Trust me - har sett de utroligste fått det til (folk uten aning på hva en prosessor er eller ser ut).
    Har bygd noe for noen år tilbake, men gidder rett og slett ikke å styre med det :-) .. men.. hvis det er et annet sted som er bedre å kjøpe komponenter fra så kan jeg jo kanskje sende dem en mail og høre om de kan sette den sammen for meg.. (dette forutsetter dog at alle komponentene finnes på samme sted) :-)

Uansett, takker for alle innspill jeg kan få. Er veldig usikker på alt det skumle nye (HDMI, HDCP, HD, blu-ray) .. :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. HDD:
    "For all intents and purposes, the Spinpoint F1 is every bit as quiet at idle as Western Digital's GreenPower drives. That's an impressive feat considering that the GPs have the luxury of spindle speeds that are much closer to 5,400RPM than 7,200RPM. Noise levels rise as the drive is seeking, and although the Spinpoint is audibly louder than the GreenPower drives here, it's still quieter than terabyte drives that share its 7,200RPM spindle speed."
    Samsung's Spinpoint F1 hard drive - The Tech Report - Page 14
    Etter litt lesing gikk jeg derfor for WD's GP ...

Hovedkortet har gjort det MEGET bra i tester etc. Det integrert skjermkortet holder nok, og dersom ikke: kjøpe et passivt 3650 (evt. 3450).
    Link: GIGABYTE - Product - Motherboard - Overview - GA-MA78GM-S2H (rev.1.0)
    MASSE tester rundt omkring

CPU er nok overkill - men kjekt å ligge foran

Du kan spare en del (med rette) på:
    - Kjøpe 2 GB minne (lite å hente)
    - Ikke kjøpe BluRay enda
    - Gå for en billigere CPU (kommer ann på bruk, dette. Eks -> Komplett.no - AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte )
    - 500 GB harddisk

PS: Du trenger og tastatur og mus - evt. CPU vifte (gadd ikke å kikke for mye) Be dem anbefale en og sette den på... husk: prut!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha!

Hvor har du hentet prisene?.. Multicom? Jeg har lagt inn de samme varenr som du har funnet fram, men får andre priser :-) Endte totalt på ca 9500 inkl mva.

Et par spm;
    OS: Jeg leste et sted (husker ikke hvor) at for å få full utnyttelse av 4 GB ram bør en har 64-bits versjon av Vista. Stemmer dette?

Fjernkontroll: Trenger jeg en egen "Vista-fjernkontroll", eller kan jeg klare meg med en Logitech Harmony 1000?

Skjermkort: Hva er et 3650? :-)

Prosessor: Hva er grunnen til at du velger AMD, kontro Intel?
    Ser at prosessoren er boxed. Da trenger jeg vel i utgangspunktet ikke en egen prosessorvifte? Du tenkte på støy..?

Legger ved foreløpig bestilling.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene er fra Komplett. PCUtstyr og flere har sikkert samma greinen ...

"Et par spm;
    OS: Jeg leste et sted (husker ikke hvor) at for å få full utnyttelse av 4 GB ram bør en har 64-bits versjon av Vista. Stemmer dette?"
    Stemmer. Men det gjør lite. Vista64 er ikke helt modent enda, etter hva jeg har lest. Dessuten vil du "gi" deler av minnet til det integrerte skjermkortet - litt usikker på hvordan dette påvirker tilgjengelig minne for OS. Uansett: Det er ikke problemer med å kjøre 4GB, men får bare ikke utnyttet alt fullt ut. De holder for såvidt med 2GB, så velg gjerne det. (Dog bør du passe på å få to brikker).

"Fjernkontroll: Trenger jeg en egen "Vista-fjernkontroll", eller kan jeg klare meg med en Logitech Harmony 1000?"
    Du kan nok bruke Harmonyen, men du må vel ha en mottaker. Ser ikke ut som om det følger med -> http://www.logitech.com/index.cfm/re...s/373&cl=us,en
    Kan desverre ikke si noe mer om denne modellen (har vært bort et par lavere modeller, som 525 etc.)

3650 er et skjermkort - som også 3450. Disse har gode egenskaper mtp. HD avspilling, men det integrerte skal også være meget bra.
    Mer AMD-grafikk i budsjettklassen - Hardware.no
    Budsjettgrafikk i HD 3000-serien - Hardware.no
    Flere tester av hovedkortet finnes, bla. her Review : Introduction to Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G+SB700 mainboard

Vedr. AMD og Intel: Dette er selvf. en smakssak, men synes det finnes bedre hovedkort til HTPC for AMD.

Vifte trenger du ikke nei - men boxed er ikke lydløst (har selv 4200+ boxed og synes det er lite støy).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw: Kanskje du kan bruke denne: Multicom PC-produksjon og testing / MULTICOM

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene er fra Komplett. PCUtstyr og flere har sikkert samma greinen ...

"Et par spm;
    OS: Jeg leste et sted (husker ikke hvor) at for å få full utnyttelse av 4 GB ram bør en har 64-bits versjon av Vista. Stemmer dette?"
    Stemmer. Men det gjør lite. Vista64 er ikke helt modent enda, etter hva jeg har lest. Dessuten vil du "gi" deler av minnet til det integrerte skjermkortet - litt usikker på hvordan dette påvirker tilgjengelig minne for OS. Uansett: Det er ikke problemer med å kjøre 4GB, men får bare ikke utnyttet alt fullt ut. De holder for såvidt med 2GB, så velg gjerne det. (Dog bør du passe på å få to brikker).

"Fjernkontroll: Trenger jeg en egen "Vista-fjernkontroll", eller kan jeg klare meg med en Logitech Harmony 1000?"
    Du kan nok bruke Harmonyen, men du må vel ha en mottaker. Ser ikke ut som om det følger med -> http://www.logitech.com/index.cfm/re...s/373&cl=us,en
    Jeg trenger vel ingen mottaker utover den som sitter i kabinettet? I følge ANTEC Fusion V2 Media Center Barebone, 430w PSU, Sort, HTPC, Micro ATX, aluminium front bezel / MULTICOM har kabinettet "Windows MCE & VISTA® compatible IR receiver included for use with remote control"..

Skjermkort: Altså et slikt? CLUB 3D Radeon PCI-E HD3450 256MB Passive / MULTICOM Ser det har 720p og 1080i, men ikke 1080p .. Finnes det noen som har 1080p? Eller er det ikke noe å bry seg om? Prisen var jo i grunnen ikke noe å si på, så hvis du mener det er vesentlig bedre enn det som sitter på hovedkortet så legger jeg det på bestillingen med en gang..

Edit: eller kanskje et slikt skjermkort? CLUB 3D Radeon PCI-E HD3650 512MB Passive / MULTICOM

Og forresten; Hva med lydkort? 5.1 lyd og sånt noe? grei skuring med det som er på hovedkortet?

Setter STOR pris på at du gidder å ta deg tid til å hjelpe en stakkar :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HA! Glemte atr Fusion har innebygget IR ! Og jeg har bygget en maskin basert på det. Dog: IR mottakeren er ikke like god. Dan mapper som tastaturtrykk. Men prøv med den først. Ellers: Den sorte ver. har LCD og ikke VFD fra det jeg husker. LCD er litt svakere.

Har selv kjørt integrert kort (x1250) so0m klarer 1920p, så ikke tenk på det. Det integrert holder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Hva med lyd da?

Angående kabinett; multicom opererer med to, for meg, like kabinett:
    ANTEC Fusion V2 Media Center Barebone, 430w PSU, Sort, HTPC, Micro ATX, aluminium front bezel / MULTICOM og
    ANTEC Fusion Black 430 Media Center Case / MULTICOM

Aner du om det er noen forskjell??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Htpc

Hei. Har selv bygd meg Antec Fusion 430 sort(det billigeste VFD display).
    Inneholder:

Amd athlon 4200 X2 Cpu boxed
    Asus M2A-VM HDMI Hovedkort Onboard skjerm og lyd
    2 gb 800 Mhz Kingston Ram
    Asus Radeon HD 2400
    Samsung 20x Dvd rom

Dette fungerer helt rått syntes jeg, kjører på 46" lcd
    Kostet rundt 5000,- mener jeg..
    På Multicom bygger de den for deg slik at du har livstid support og 3 år full garanti, for noen hundere lapper

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fusion 430 er nyere. Antec begynnte å innkludere PSU effekten i modellene.

Vedr. lyd, så har hovedkortet er godt integrert lydkort med SPDIF. Egen lydchip til evt. HDMI.

rwatto: Synes oppsettet ditt er fornuftig - litt likt mitt JEg sparte litt penger på å ga fpr Antec NSK2480, den den er gjømt likevell. Komplett kom maskinen min og på ca 5 000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fusion 430 er nyere. Antec begynnte å innkludere PSU effekten i modellene.
    ok, så med andre ord velger jeg det billigste? (her må ting inn med teskje ;-))

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh.. den som heter xxxx430.

Et par ting:
    Alternativt oppsett:
    Hardware.no - Prisguide
    Ikke for å forvirre ...

AMD kutter prisene snart, btw: Betydelig priskutt hos AMD - Hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..

Se på linkene (det har du sikkert allerede gjort). Teksten som står på de to kabinettene er helt identiske..

skjønner ikke noe nå :-)

ang. pris.. disse går vel alltid nedover :-) .. vil ha NÅ :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner1
    hmm..

Se på linkene (det har du sikkert allerede gjort). Teksten som står på de to kabinettene er helt identiske..
    Jeg har sendt mail til Multicom for å få en forklaring ;-) .. legger svaret ut her, når jeg har fått det..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •