Oppdatere HTPC - tvkort, lydkort, kabling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppdatere HTPC - tvkort, lydkort, kabling

Hei.

Har hatt htpc i et par år nå som har vært veldig fornøyd med, men nå er det påtide å oppgradere. Har noen spørsmål til dere ekspertene rundt dette

1. Vi har parabol fra Canal Digital, finnes det noe tvkort med DVB-S som jeg kan bruke med dette så jeg kan kvitte meg med CD boksen? Lei av IR blasteren.

2. Har til nå hatt lyd fra hovedkort, men dette er ikke spess bra, hvilke lydkort burde jeg velge? Skal brukes mot en Yamaha RX-V661 (skal også kjøpes inn, beste valg?) Bør ikke koste noe særlig mer enn tusenlappen.

3. Hva er beste måte å kable mellom htpc og reciver på? Bør jeg kjøpe et skjermkort med hdmi og kjøre htpc->hdmi->dvi til tv? Hva gir best kvalitet på lydkort->reciver?

4. Er ikke helt fornøyd med støy og utseende på htpc'en, tenker derfor å ha den i eget rom. Finnes det noe gode løsninger på dette med kabling over 10m?

5. Har lyst til å kvitte meg med Microsoft MCE keyboardet, vil Logitech Harmony 1000 kunne erstatte det? Bruker Vista MCE og krever egentlig ikke så mye annet enn navigering i win mce.

Mange spørsmål, men håper noen kan svare på noe av det hvertfall. Må beklage terminologi og mine kunnskaper rundt dette, lærer litt etterhvert

Mvh

Henrik

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Hei.

Har hatt htpc i et par år nå som har vært veldig fornøyd med, men nå er det påtide å oppgradere. Har noen spørsmål til dere ekspertene rundt dette

1. Vi har parabol fra Canal Digital, finnes det noe tvkort med DVB-S som jeg kan bruke med dette så jeg kan kvitte meg med CD boksen? Lei av IR blasteren.
    Terratec, Technotrend eller FireDTV med DVB-S2 kort med CI-interface+Conax CAM, eller Cardreader og softcam.

Er usikker på om Vista MCE har god støtte for DVB, kort men mener å huske at det går noenlunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke av disse kortene gir mest bang for the buck? Noen med erfaringer?

Takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Hvilke av disse kortene gir mest bang for the buck? Noen med erfaringer?

Takk.
    Er ikke stor forskjell. FireDTV er jo i skuddet for tiden, men hakket dyrere enn de andre. Terratec har linux drivere...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •