HTPC (1080p) - ubegrenset budsjett. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til htpc

Satt opp et forslag. Hardware.no - Prisguide

Du ville ha mulighet for å spille, så jeg la til et Ati 3870 som også avlaster cpu ved avspilling av HD-materiale. Jeg kommer til å gå for et slikt selv tror jeg.

Prosessoren er produsert ved 45nm teknikk og går for å være kald. Den er bare tilgjengelig hos Multicom til en heller stiv pris.Vifta til prosessoren kom godt ut i en test av Hardware.no.

Når det gjelder minne trenger du ikke all verdens.

Strømforsyningen er stille. Jeg har 380W-versjonen. Den kan ikke høres.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til htpc

dobbelpost...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Satt opp et forslag. Hardware.no - Prisguide
    Du må gjøre den public

Du ville ha mulighet for å spille, så jeg la til et Ati 3870 som også avlaster cpu ved avspilling av HD-materiale. Jeg kommer til å gå for et slikt selv tror jeg.
    Bråker ikke 3870 viftene en god del?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Du må gjøre den public
    Det er gjort nå.

Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Bråker ikke 3870 viftene en god del?
    Jeg trodde disse viftene var ganske stillegående...

Sitat Opprinnelig postet av Hardware.no
    Støynivået på skjermkortet fra Asus har vi intet å utsette på. Faktisk er kjøleløsningen på dette kortet meget stillegående.
    Hele testen.

Edit: Det var vanskelig å gjøre den lesbar for alle... Jeg har krysset av og trykket oppdater. Hardware.no - Prisguide

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten ting før jeg stikker til sengs. Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg kanskje tatt en tur på Elkjøp og kjøpt en PS3 og brukt de 30 dagene som er tilgjengelige til å teste ut denne mens han bestemmer seg for løsningene til HTPCen sin :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3

Hei Plasmaboy,

jeg vil gjerne laste ned siste HD utgivelse fra Lyse energi sitt Filmtilbud direkte fra PS3'en i løpet av natten. er det mulig ?

Dessuten vil jeg bruke en annen codec en den innebygde i PS3 forde den ikke passer helt til min projector. Hvordan gjør jeg det ?

Så vil jeg gjerne bruke 768P i nativ oppløsning istedet for 720P siden min projector ikke støtter 720P nativ. er det mulig ?

Så vil jeg gjerne ha et program som gjør det mulig å kopiere alle CD'ene mine ukomprimert direkte til den store PS3 Harddisken. Deretter vil jeg spille de av via et "high-end DAC lydkort inn på min forsterker" Er det mulig ?

hilsen Meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takk for alle innspill.

Som jeg skrev i første tråd så skal dette være en skreddersydd HTPC, ikke PS3 eller XBOX360 konsoll (sistnevnte står velplassert på stereobenken)

Jeg må inrømme at jeg ikke har undersøkt hvilke muligheter PS3 kan tilby.

Som sagt satser jeg på MediePortal fordi dette kan konfigureres akkurat slik jeg ønsker det, og man kan lage egne script. MediaPortal er også sterkt støttet av mange frivillige utviklere som er med å videreutvikler det jeg syntes ser ut som en god og gratis opensource programvare.

Men hvis PS3 tilbyr alt det jeg ønsker, så kom gjerne med linker om hvordan dette lar seg gjøre (Installering av eget OS, HTPC programvare, streamingmuligheter og begrensinger, osv)

Igjen, takk for alle innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    ..Tenkte på det første punktet i lista. Mener du at en kan shoppe hardwaren nå, så vil drivere / mykvaren ordne HD lyden når evt de kommer?

Er mer eller mindre i samme båt som deg, men er skeptisk til å shoppe nå, kan fort ende med den altfor kjente katta i sekken.
    Mente at når denne teknologien kommer ut til salg for oss dødelige (det fysiske lydkortet), og gjerne at den er kvalitetstestet mht drivere som du nevner, og støttet av programvaren jeg skal bruke.

Har sett i flere tråder at dette er på vei, så jeg gidder ikke bruke tid på masse spørsmål rundt dette, er bare å sette seg å vente og se hva som skjer og håpe på det beste egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både auzentech og asus har vel sine løsninger på vei og begge skal komme i andre kvartal

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gjort nå.

Jeg trodde disse viftene var ganske stillegående...

Hele testen.

Edit: Det var vanskelig å gjøre den lesbar for alle... Jeg har krysset av og trykket oppdater. Hardware.no - Prisguide

Vil dette oppsettet gi både lyd og bilde ut av HDMI kontakten som sitter på hovedkortet? Eller må bildet taes ut fra skjermkortet? Hva med 1080P?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vikener
    Vil dette oppsettet gi både lyd og bilde ut av HDMI kontakten som sitter på hovedkortet? Eller må bildet taes ut fra skjermkortet? Hva med 1080P?
    Ja, kortet sender også lyd via DVI --> HDMI adapteret, selv om jeg har lest at det er en "fake" løsning, siden DVI ikke støtter lyd. Jeg har et HD 2600 kort, og får i allefall lyd (men foretrekker og sende seperat lyd til forsterkeren min, så har ikke testet det noe mer enn at jeg vet det virker)

-L-

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vikener
    Hvis du ikke skal spille sender asuskortet ferkanals lyd(7.1 lpcm) og bilde gjennom hdmi. Du kan jo ta et annet hk når du skal ha et eget skjermkort. Siden du skal spille bør du ha 3870 eller lignende. Jeg vet ikke om du får flerkanalslyd gjennom Ati-kortet.

Jeg har kjøpt asuskortet fordi det takler 1080p og jeg vil vurdere om jeg trenger en spillmaskin til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt usikker på hva slags standard dere er ute etter, men jeg hadde nå en gammel htpc som kjørte 1080p på en intel 840 cpu uten noen som helst hakking og dette er jo regnet som en ræva cpu(dog, det var .ts filer. Husker ikke om jeg kjørte 1080p i mkv filer, men 720p gikk som en drøm(60% load))

Mulig at folk er ute etter å kline på alt i ffdshow, personlig har jeg aldri fått en pc til å kjøre bra med alt på(har nå en Q6600) så det kan godt hende at jeg ikke er kresen nok hehe.

Jeg er egentlig mer i motsatt retning: Hvor strøm gjerrig cpu kan jeg få tak i som kjører 1080p, dette er vel sjeldent de dyreste :P

Det jeg lurer på om jeg skal få tak i er:

lydkort: Neste generasjon pci-e kort som støtter hdmi 1.3
    cpu: ? Den med lavest mulig strøm forbruk, som = mindre varme og minst mulig støy, som klarer 1080

hovedkort: Komplett.no - ABIT I-N73HD, nForce-630i+GF7100, HDMI, m-ATX,Socket-775,DDR2,Firewire,PCI-Ex16
    Evt. G35 korta. Etter å ha lest litt på inet så skal integrerte intel gfx kort klare 1080p fint.
    Kravet jeg har er: 2x pci(se neste) 1x pci-ex1 og 1x pci-ex16, hdmi, spdif(for kompabilitets sikkerhet hihi) DDR2 osv.osv.

TerraTec - Products - TV - DVB-S (Satellite) - TerraTec
    Dette trenger 2xpci (bah) derfor er jeg ute etter 2xpci.

stømforsyning: Lavest mulig støy og liten nok til m-atx. standard atx syns jeg blir for klumpete og pcaktig. Skal det være htpc så skal det være htpc :P WAF er viktig!

Harddisk: Seagate. Aldri mer noe annet :P

Kabinett: Aluminiums plater og verkstedet til fadern! :P Alltid hatt lyst til å lage kabinett selv. Målet er å få det så lite som mulig.

Drev: Bd-rom/Hddvd spiller(Ikke brenner!)
    Grunnen til at jeg ikke vil ha brenner er fordi jeg vil for enhver pris ikke ha en htpc som plutselig blir multipurpose pc, da blir hele pointet borte. Du sier også at du vil ha den til å spille. Det ville jeg ikke engang vurdert! Hvorfor? Jo, for jo mer software skit du putter inn i den, jo treigere vil den begynne å bli... Start up vil ta lang tid osv.osv. Hva er da vitsen? Da kan du liksågodt kjøpe en ps3 som han ene her maser om :P

mus: Komplett.no - Logitech MX Air Cordless Air Mouse Laser Mouse

Tastatur: Et av typen som er en matte du kan bare rullesammen(så en på den lokale pc sjappa.)

Og til slutt evt. en liten skjerm slik at jeg ikke trenger å slå på projjen hver gang jeg skal gjøre noe på pcen.

Til slutt: På HTPC fronten så har jeg liten tro på at budsjettet bestemmer kvaliteten. Ja du får sikkert fint bilde hvis du skrur på alt i ffdshow, men så vil du heller aldri finne noen cpu de nærmeste 4 åra som kan gjøre dette i "akseptabel" framerate. Videre så kan man jo vurdere hvor mye bedre bildet da egentlig blir. Så må man også huske: En crappy kilde vil alltid være crappy, uansett hvor mye "gloss" du skrur på...

Hvis jeg var deg ville jeg heller ha satset på å lete etter en så støysvak htpc som mulig enn en dyrest mulig.

Etter det jeg har satt opp her(og sjekket av priser kjapt på komplett.no) så vil vel en htpc for meg ligge på rundt 4-10000,- avhengig av tilleggsutstyr. Absolutt minimum(lite å si for kvaliteten av bildet) 4000,- med lydkort 5-6000,- fullpakke minimum: ca.7000,- men jeg tipper at hvis jeg bruker mer tid på å lese og på å sjekke priser, vil jeg kunne ha klart å fått det hele ned i 5000,-(uten kasse og skjermen) alt over dette i pris er mer(i mine øyne) showoff og 1337ism(no offense hvis noe føler seg truffet) eller at du har spesielle behov som jeg ikke har tatt med i betraktning(av features)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •