Hvilket TV kort til CD HD sat?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket TV kort til CD HD sat?

Vurderer å kjøpe en HTPC som kan ta HD kanaler fra CD via satellitt. Trenger jeg kortleser, kan man koble coax til utgangen på CD Sagem HD boksen til TV kort og få bilde og lyd ut fra HTPCn? Er helt nye på HTPC så jeg trenger litt innføring.

Hva med kortleser, ser det er sån som går i floppybrønnen funker dette som tvkort/floppyreader? eller må man ha både TV-kort og card reader? Kan et ATI X1950XT brukes til HD sendinger fra CD?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn innledningsvis: Det du spør om er allerede besvart en del ganger her på forumet. Søk er din venn.

Men siden jeg er så snill svarer jeg kjapt her:

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Vurderer å kjøpe en HTPC som kan ta HD kanaler fra CD via satellitt. Trenger jeg kortleser, kan man koble coax til utgangen på CD Sagem HD boksen til TV kort og få bilde og lyd ut fra HTPCn? Er helt nye på HTPC så jeg trenger litt innføring.
    Terratec DVB-S2, TechnoTrend DVB-S2 eller FloppyDTV DVB-S2 -kort er å anbefale med medfølgende CI-interface+Conax CAM, ev kortleser + Softcam for den avanserte.

Du kan *ikke* koble til CD-Sagem-boksen din til PC'en din med mindre du har et HD-mottakerkort i PCen...noe jeg ikke tror eksisterer på forbrukermarkedet.

Eller mener du coax-kabelen fra veggen og inn i PC'en? Hvis ja, så er det kortene jeg nevnte ment for det. Du kan også bruke en loop-through fra boksen til kortet i PCen... Vet ikke om dette er å anbefale. Fungerer fint med min kabel-TV-boks.

Du *kan* koble til en fjernstyringskabel fra PC til CD-Sagem-boksen og bruke programvare til å styre den. Men da får du selvsagt ikke alt det snadderet en HTPC kan gjøre for deg...

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Hva med kortleser, ser det er sån som går i floppybrønnen funker dette som tvkort/floppyreader? eller må man ha både TV-kort og card reader? Kan et ATI X1950XT brukes til HD sendinger fra CD?
    Du må ha TV-kort (DVB-S2 for HDTV) og enten CI+CAM, eller kortleser (phoenix etc) og softcam.

Det har ikke noe å si hva skjermkort du bruker, så lenge du får bilde på TV'en fra PCen da. Kvaliteten på bildet har noe å si dog...kalibrering er nøkkelen her.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen Thomas78.