"Eheim" At det går an!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Eheim" At det går an!!

Jeg har hatt vannkjøling i lengre tid nå, og har omtrent hele tiden slitt med en del støy fra vannpumpen. Vannpumpen, av typen Eheim 1048, har laget mye og irriterende trøbbel oppover. Ja, den har vert stabil og har aldri sviktet, men stille? NEI! Så her omdagen tok jeg frahverandre hele datamaskinen for å gjennomføre litt vedlikehold og for å installere nytt lydkort. Da ommøbelerte jeg også litt på vannkjølingen bare for å se om det kunne redusere støye litt, men neida. Da kom jeg på internettet. Det kan det søkes på. Og så gjorde jeg det. Etter litt om og men med babelfish så kom jeg over en pumpe-mod til min Eheim. Jeg surret så det tauet som følger med teposer rundt mellom pumpedingsen som går rundt mellom selve dingsen som presser vannet ut gjennom systemet (se bilde). Dette eliminerte støyen totalt!!!! Så da spør jeg, hva driver egentlig "seriøse" firmaer som Eheim på med? Kan de ikke jobben sin eller?

Og nei, dette er ikke ett engangstilfelle, for jeg har to stykk av denne pumpen, og begge er like jæ**ige.

Dette var litt for å bli kvitt anspenthet, litt for å advare andre mot Eheim.

Takker en eller annen tysker på ett eller annet forum for hjelpen da.
    Eheim-Mod / Pumpe leise machen - Modding Projekte - Forum der Kaltmacher

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Jeg surret så det tauet som følger med teposer rundt mellom pumpedingsen som går rundt mellom selve dingsen som presser vannet ut gjennom systemet
    Det synes jeg var en utrolig god og forklarende setning

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Jeg har hatt vannkjøling i lengre tid nå, og har omtrent hele tiden slitt med en del støy fra vannpumpen. Vannpumpen, av typen Eheim 1048, har laget mye og irriterende trøbbel oppover. Ja, den har vert stabil og har aldri sviktet, men stille? NEI! Så her omdagen tok jeg frahverandre hele datamaskinen for å gjennomføre litt vedlikehold og for å installere nytt lydkort. Da ommøbelerte jeg også litt på vannkjølingen bare for å se om det kunne redusere støye litt, men neida. Da kom jeg på internettet. Det kan det søkes på. Og så gjorde jeg det. Etter litt om og men med babelfish så kom jeg over en pumpe-mod til min Eheim. Jeg surret så det tauet som følger med teposer rundt mellom pumpedingsen som går rundt mellom selve dingsen som presser vannet ut gjennom systemet (se bilde). Dette eliminerte støyen totalt!!!! Så da spør jeg, hva driver egentlig "seriøse" firmaer som Eheim på med? Kan de ikke jobben sin eller?

Og nei, dette er ikke ett engangstilfelle, for jeg har to stykk av denne pumpen, og begge er like jæ**ige.

Dette var litt for å bli kvitt anspenthet, litt for å advare andre mot Eheim.

Takker en eller annen tysker på ett eller annet forum for hjelpen da.
    Eheim-Mod / Pumpe leise machen - Modding Projekte - Forum der Kaltmacher
    Som gammel akvarist kjenner jeg meg godt igjen på din Eheim beskrivelse.

Ligner veldig på en gammel akvaripumpe jeg har liggende den dingsen din.

Eheim pumpene er jo godt kjente for å være utrolig sterke og driftsikre - men de er også kjent for å støye. For å ikke snakke om at de koster dobbelt så mye som alt annet.... :-?

Selv bruker jeg JBL akvariefilterpumper på mine akvarier - billige og støyfrie, samtidig er navnet perfekt for en hifi intressert akvarist.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det synes jeg var en utrolig god og forklarende setning
    Enklere en å sette seg inn i vannpumpetermonologien...

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Som gammel akvarist kjenner jeg meg godt igjen på din Eheim beskrivelse.

Ligner veldig på en gammel akvaripumpe jeg har liggende den dingsen din.

Eheim pumpene er jo godt kjente for å være utrolig sterke og driftsikre - men de er også kjent for å støye. For å ikke snakke om at de koster dobbelt så mye som alt annet.... :-?

Selv bruker jeg JBL akvariefilterpumper på mine akvarier - billige og støyfrie, samtidig er navnet perfekt for en hifi intressert akvarist.
    Jeg visste ikke at jbl produserer slikt... Kult.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har valgt å unngå vannkjøling, da jeg ikke er rørlegger ...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning; det er ikke de samme som lager JBL høyttalere. Dette er en annen produsent, men med samme navn. De har ingen forbindelser til JBL i USA. JBL som vi snakker om her er tysk tror jeg og lager kun utstyr/tilbehør til akviarium. Bruker også selvfølgelig en annen logo enn høyttalerprodusenten.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også en ganske seriøs akvarist

Og det stemmer som Mr Spock sier, Eheim er kvalitet, det ryker så godt som aldri. Men så er det ikke designet spesifikt for bruk i vannkjøling til pc.

Er ingen innvendige pumper som er bedre til å sirkulere vann enn Eheim samtidig som det aldri stopper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •