Pioneer plasma med 1024x768 og "lange" piksler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer plasma med 1024x768 og "lange" piksler?

Før jeg begynner å se skikkelig på en HTPC/Mediasenter PC tenkte jeg det kunne være greit å få noen tilbakemeldinger på skjermen jeg bruker. Jeg har en 42 tommers 7 generasjon Pioneer plasma. Denne funker som en drøm med ps3 og bluray/dvd. Fra Ps3 en kjører jeg 1080i til TV'en.

Vet at TV'en har en native oppløsning på 1024x768 og "lange" pixler som gjør at det blir seende bra ut på TV'en. Har tidligere kjørt xbox mediasenter gjennom denne og det har faktisk funket greit.

Det jeg ser anår jeg kobler PC'en rett inn med 1024x768 er at et 4x3 bilde blir strukket til 16:9.

Hvordan vil dette bli med evt HTPC? Er det kun å be om problemer siden oppløsningen er såpass sær? Hadde tenkt å kjøre HDMI rett inn i TV'em med 1080i slik jeg gjør i dag, da det blir seende veldig bra ut.

Ser at enkelte HDkort fra ATI har både lyd og bilde gjennom HDMI noe som hadde passet meg bra så sant jeg får et bilde korrekt "aspect ratio" og ikke plages med at 1024x768 gir "feil" utseende. (ref avlange pixler)

Noen som har erfaringer med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HTPC på 1024x768 widescreen går fint, det.

Bruker sjøl Media Portal på 42" Panasonic med XGA oppløysing over VGA. Tidlegare brukte eg 1024x768 og skalerte i PC'en, men har gått over til 1360x768 og lar skjermen skalere sidan det var den einaste som støtta 50Hz uten å måtte installere ekstra SW. Høgre oppløysing gir og litt ekstra plass til tekst i menyar etc.

HDMI støttar i mange tilfelle ikkje skjermen sin native oppløysing, så her må du kanskje prøve deg fram. Andre som har same skjerm kan sikkert sei noko om det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •