iMon Inside IR modul hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iMon Inside IR modul hjelp

Jeg ser på å skaffe meg nytt kabinett til HTPC og samtidig få det til å starte den fra sofaen. Har funnet at iMON inside er det jeg trenger: Vendur.no - Audio, Video og HTPC

Problemet er som følger. Det kabinettet jeg først ville ha, passer kun til Micro ATX hovedkort. Slike Hovedkort finner jeg ikke til min CPU lenger (Socket 939) (Jo da ett par finnes, men ikke noe som passer).

Skal jeg bruke det kabinettet, så må jeg faktisk kjøpe nytt Hovedkort, CPU og Minne.

Så valget falt heller på dette kabinettet: Microplex Norge AS

Men det har ikke plasserings mulighet for iMon.

Så den iMon Inside som jeg linket til, har jo kun en Diode og IR mottaker i front. Noen som har en slik, og vet om det enkelt kan demonteres og monteres direkte på ett kabinett?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som regel null problem å lodde av en ir-mottaker/led, forlenge kablene til denne og legge selve printet en annen plass i kabinettet.

Jeg har selv loddet ut ir-dioden fra en panasonic VHS fjernkontroll og forlenget til 15m mellom fjernkontroll og diode, uten problemer.

En annen løsning _kan_ jo være en ir-extender, dersom det er fornuftig i forhold til resten av anlegget ditt. Kanskje også en Harmony-One eller lignende.

DrE

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er som regel null problem å lodde av en ir-mottaker/led, forlenge kablene til denne og legge selve printet en annen plass i kabinettet.

Jeg har selv loddet ut ir-dioden fra en panasonic VHS fjernkontroll og forlenget til 15m mellom fjernkontroll og diode, uten problemer.

En annen løsning _kan_ jo være en ir-extender, dersom det er fornuftig i forhold til resten av anlegget ditt. Kanskje også en Harmony-One eller lignende.

DrE
    Har Harmony 1000

En IR Extender vil vel ikke gjøre noe her. Da jeg ikke har plass til IR mottakeren på selve kabinettet. Derfor jeg lurte på om det er mulig å demontere selve mottakeren og få den intigrert i selve kabinettet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tenkte var å bare legge iMon mottakeren inn i kabinettet, klistre på en ir-probe fra harmonyen og bare styre det slikt.

Evt kan du jo finne ut hvilken dimmensjon det er på selve LED'en. Er det 3mm eller 5mm så finnes det jo sorte "chassis-holdere" på både biltema og clasern. Da kan du lodde ut LED'en, bore opp hull i kabinettet for chassis holderen, og stikke LED'en inn i denne.

DrE

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det jeg tenkte var å bare legge iMon mottakeren inn i kabinettet, klistre på en ir-probe fra harmonyen og bare styre det slikt.

Evt kan du jo finne ut hvilken dimmensjon det er på selve LED'en. Er det 3mm eller 5mm så finnes det jo sorte "chassis-holdere" på både biltema og clasern. Da kan du lodde ut LED'en, bore opp hull i kabinettet for chassis holderen, og stikke LED'en inn i denne.

DrE
    Den siste løsningen er nok det som er smartes. Slipper da betale ekstra for noe til Harmonyen. Får ta sjansen og prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •