Problemer med signalstøy fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med signalstøy fra PC

Hei!

Jeg har en Acer Aspire 5920 med HDMI som jeg bruker som HTPC. Denne kobler jeg til TV (Panasonic PX70) med HDMI og til Reciever med Minijack. Alt fungerer helt fint når PCen går på strøm, men så fort jeg setter i strømkontakten får jeg en forferdelig støy i hele anlegget uavhengig av hvilken signalkilde jeg velger inn på forsterkeren.

Det som er utrolig rart er at hvis jeg kobler fra HDMI kabelen forsvinner all støy.

Jeg testet også med min gamle laptop. Her koblet jeg til tv med en vanlig VGA kabel og til reciever med en optisk kabel via et eksternt soundblaster lydkort. Her fikk jeg utrolig nok AKKURAT det samme problemet! Støy på hele anlegget så fort strømkabelen sto i, men koblet jeg ut VGA kabelen var all støy borte.

Er det noen som har en formening om hva dette kan være?

På forhånd takk for alle tips og tilbakemeldinger!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er PC´n koblet til en jordet stikkontakt?
    Prøv å koble den til et stikk uten jord, og se hva som skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinders
    Hei!

Jeg har en Acer Aspire 5920 med HDMI som jeg bruker som HTPC. Denne kobler jeg til TV (Panasonic PX70) med HDMI og til Reciever med Minijack. Alt fungerer helt fint når PCen går på strøm, men så fort jeg setter i strømkontakten får jeg en forferdelig støy i hele anlegget uavhengig av hvilken signalkilde jeg velger inn på forsterkeren.

Det som er utrolig rart er at hvis jeg kobler fra HDMI kabelen forsvinner all støy.

Jeg testet også med min gamle laptop. Her koblet jeg til tv med en vanlig VGA kabel og til reciever med en optisk kabel via et eksternt soundblaster lydkort. Her fikk jeg utrolig nok AKKURAT det samme problemet! Støy på hele anlegget så fort strømkabelen sto i, men koblet jeg ut VGA kabelen var all støy borte.

Er det noen som har en formening om hva dette kan være?

På forhånd takk for alle tips og tilbakemeldinger!
    Har du antenne tilkoblet tv'n ?

Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok ingen stikkontakter i leiligheten som ikke er jordet, så det blir vanskelig å teste det.

Det er heller ingen antenne koblet til TV. Bare dekoder til parabol via scart kontakten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •