HTPC. Ikke noe HDMI signal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC. Ikke noe HDMI signal?

Jeg har akkurat fått meg en ny HTPC. Jeg kjører DVI - HDMI fra pc til reciever. Recieveren er en Harman kardon avr245. Når jeg skrur av projektor og reciever, så kommer det ikke noe bilde neste gang jeg skrur på reciever og projektor.. Det står bare "no signal". Om jeg restarter dataen derimot, så kommer bildet..

Noen som har vært borti et lignende problem?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok de pokkers skjermkort leverandørene som har mekket det sånn at skjermkortet leter etter en skjerm å prate med. Og vis det ikke finner en så tar det bare en port. Vis du har dobbel dvi utgang så kan du teste med den andre. Det kan også vere et mulig valg å aktivisere "Force output /detection " i softwaren.

Hvilket skjermkort snakker vi om her? driver versjon? Annen skjerm tilkoblet?

PS: har du testet å koble direkte mellom pj og htpc?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er kjent problematikk og som meanbean skriver ligger det i skjermkortet eller dens driver. Jeg har funnet en måte å komme rundt problemet på hos meg.

Har aktivert utvidet skrivebord i skjermdriveren og satt primær enhet til digitalt TV, sekundær er satt til PC skjerm. Nå "husker" driveren innstillingene når jeg skifter mellom inngangene på TVn og slår av/på PC og TV. Unntaket er at hvis jeg slår på PCen når TVen er på, må inngangen på TV stå på PC inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen! Jeg fikk ordnet problemet Men, så kom et annet.. :S Når jeg spiller av filmer i HD kvalitet (mkv) så går alt fint, helt til det kommer scener i filmen som for eksempel masse flammer, eksplosjoner, regn osv. Da hakker det noe grusomt i både lyd og bilde.. Ville jo tro at dette skulle gå ann og løse? datan har en Intel core 2 duo 2.66 ghz cpu, 4gb ddr2 ram og 512 mb EN8600GT skjermkort (HDCP) Noen som vet hva dette kan være? :S har prøvd mange forskjellige filtre og codecs..:cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •