HW acc av H.264

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HW acc av H.264

Morn.

Jeg har som sagt litt innkjøringsproblemer med å oppgradere HTPC til HD fra CD, men har fått det til å virke med DVDviewer.

Imens jeg feilsøker Mediaportal...

Det som slår meg er at jeg har alt for lite CPU guffe.(AMD 2600)

F.eks er Vroom ~13Mb interlaced (?), og jeg mangler ca 20% cpu guffe for å få full framerate med deblocking off.

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal få satt opp en codec mix slik at all H.264 blir dekodet av GPU i stedet for å bruke CPU.

Jeg har et AGP Nvidia 7600 kort.

Jeg har PureVideo inne, men ser ikke at den blir aktivert under avspilling eller deinterlace med DVDviewer og jeg får ikke valgt den som H.264 codec.

Ser flere anbefaler ATI 2400 kort, har denne en H.264 codec som er 100% GPU basert ?

Jeg spiller fint av 720P med MPC + CoreAVC i matroska container med 60-90% cpu last, dog med lavere bitrate.

Siden GPU har mer en nokk guffe til å decode dette, ser jeg i utgangspunktet ingen grunn til å oppgradere CPU/Hovedkort. Da forsvinner jo hele poenget med Purevideo/Avio skjermkort og jeg kunne klart med med mitt gamle Gforce2 kort..

Merk:

- Uaktuelt å kjøre Vista. Kjører XP Sp2.
    - H.264 codec må funke i alle DX/DVB applikasjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha du prøvd med cyberlink sin codec til bruk sammen med tv? Ikke sikket det har noe å si, men kan jo være at det virker bedre da.

Ett ati 3450 kort er vel en del billigere enn 2400\2600 serien om jeg ikke tar feil, og av hw.no er dette kortet anbefalt i en stuepc.

Jeg får ett slikt kort nå til helgen, så kan teste og se hvor mye cpu belastes ved bruk når jeg ser kabel-tv fra canal digital på mitt nye tv-kort.

Har i tillegg ett x1650 kort som jeg kan teste med å se om det er noen forskjell, samt innebygget kort på begge mine hovedkort.

Bare gi meg en lyd om hva du vil skal testes osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ha du prøvd med cyberlink sin codec til bruk sammen med tv? Ikke sikket det har noe å si, men kan jo være at det virker bedre da.

Ett ati 3450 kort er vel en del billigere enn 2400\2600 serien om jeg ikke tar feil, og av hw.no er dette kortet anbefalt i en stuepc.

Jeg får ett slikt kort nå til helgen, så kan teste og se hvor mye cpu belastes ved bruk når jeg ser kabel-tv fra canal digital på mitt nye tv-kort.

Har i tillegg ett x1650 kort som jeg kan teste med å se om det er noen forskjell, samt innebygget kort på begge mine hovedkort.

Bare gi meg en lyd om hva du vil skal testes osv.
    Kjøpte 2400 kort i dag..
    Hvis du har noen oppskrift/reg hack etc her så

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt, gratulere med nytt ATI kort.

Generelt så er det vanskelig å få til FullHD med en single core CPU. Jeg har testet en del og kommer til samme konklusjon som mickwall i denne posten HTPC Peformance - You Don't Need a Fancy Graphics Card unless you're going BR/HD-DVD - AVForums.

Så ditt nye ATI 2400 kort vil gjøre jobben sin (så lenge man holder seg unna ATI 2900). Dagens codec (fra Cyberlink og Nero) som støtte ATI's GPU er så dårlig at jeg tror du må oppgradere til dual core.

Jeg har testet ut H.264 codec fra Cyberlink og Nero men for meg så er CoreAVC Professional Edition langt bedre enn GPU støtte codec. Du kan google og finne tester som bekrefter CoreAVC er langt bedre enn Cyberlink og Nero, og CoreAVC har lovet de skal støtte GPU i nær fremtid.

Uansett, her er linken til Cyberlink H.264 codec som støtte ATI's GPU: CyberLink H.264 Player for ATI

Nero: Nero – Nero - Nero 8

ATI Avivo site: ATI Avivo™ - Technology - H.264

CoreAVC: CoreAVC.com: World's Fastest High Definition H.264 Video Software Decoder

Footnote: CoreAVC Prof. Edition koster 15$ for en lisens. Ca. 80kr noe som er ganske billig.

EDIT: Foresten, du kan se denne posten hvis du vil tune din ATI kort: ATI Radeon HD 2X00 (2400,2600,2900) series owners thread - AVS Forum

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CICS
    Først av alt, gratulere med nytt ATI kort.

Generelt så er det vanskelig å få til FullHD med en single core CPU. Jeg har testet en del og kommer til samme konklusjon som mickwall i denne posten HTPC Peformance - You Don't Need a Fancy Graphics Card unless you're going BR/HD-DVD - AVForums.

Så ditt nye ATI 2400 kort vil gjøre jobben sin (så lenge man holder seg unna ATI 2900). Dagens codec (fra Cyberlink og Nero) som støtte ATI's GPU er så dårlig at jeg tror du må oppgradere til dual core.

Jeg har testet ut H.264 codec fra Cyberlink og Nero men for meg så er CoreAVC Professional Edition langt bedre enn GPU støtte codec. Du kan google og finne tester som bekrefter CoreAVC er langt bedre enn Cyberlink og Nero, og CoreAVC har lovet de skal støtte GPU i nær fremtid.

Uansett, her er linken til Cyberlink H.264 codec som støtte ATI's GPU: CyberLink H.264 Player for ATI

Nero: Nero – Nero - Nero 8

ATI Avivo site: ATI Avivo™ - Technology - H.264

CoreAVC: CoreAVC.com: World's Fastest High Definition H.264 Video Software Decoder

Footnote: CoreAVC Prof. Edition koster 15$ for en lisens. Ca. 80kr noe som er ganske billig.

EDIT: Foresten, du kan se denne posten hvis du vil tune din ATI kort: ATI Radeon HD 2X00 (2400,2600,2900) series owners thread - AVS Forum

Lykke til
    Jeg kjøpte Quad core hovedkort før helga.

- Lagt inn PowerDVD 7.3
    - Satt opp H.264 HW acc.
    - Satt opp applikasjoner til å benytte PowerDVD codec (DVDviewer, Mediaportal, MPC etc)

Ser ut til å fungere "fint" så langt, men hvordan får jeg verifisert at HW acc fungerer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører single core AMD Athlon 64 3500, ATI HD2400 og XP med HA aktivert. Dette fungerer nå glimrende og jeg har ikke problem med cpu forbruk så lenge HA er aktivert. Ligger på 20-50% CPU load på alt fra 720P til 1080P filmer. HA fungerer også på mkv-filer med h.264 som noen har sagt de har problemer med. Bruker stort sett Media Player Classic som avspiller.

Har vurdert oppgradering av CPU lenge, men har ikke det store behovet da det fungerer tilfredstillende

Prøvde å få HA aktivert i ATI driveren i Vista, men det fikk jeg aldri til Kjører derfor XP.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Jeg kjører single core AMD Athlon 64 3500, ATI HD2400 og XP med HA aktivert. Dette fungerer nå glimrende og jeg har ikke problem med cpu forbruk så lenge HA er aktivert. Ligger på 20-50% CPU load på alt fra 720P til 1080P filmer. HA fungerer også på mkv-filer med h.264 som noen har sagt de har problemer med. Bruker stort sett Media Player Classic som avspiller.

Har vurdert oppgradering av CPU lenge, men har ikke det store behovet da det fungerer tilfredstillende

Prøvde å få HA aktivert i ATI driveren i Vista, men det fikk jeg aldri til Kjører derfor XP.
    Godt å høre.

Da kan jeg bruke min gamle HTPC som frontend (også for HD kanalene)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •