Fjernstyring til/fra pcer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernstyring til/fra pcer

Jeg har en pc, som jeg ønsker å koble til forsterkeren. Denne kunne jeg tenkt meg å hatt noen slags serverprogramvare på, slik at jeg kunne fjernstyrt avspilling av musikk og eventuellt bilder fra en annen pc. Og da over trådløst nettverk
    Gjerne med funksjonalitet for å søke i mediebibliotek osv
    Finnes det noe slikt?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste blir vel bare å installere VNC eller bruke Remote Desktop

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aller enkleste er å bruke www.logmein.com.

Registrer deg på siden, last ned programmet på maskinen du il styre, og du kan fra nå koble til pcen fra alle maskiner som har tilgang til www.logmein.com, uansett hvor du befinner deg.

Trenger heller ikke åpne porter osv, så er kjempe enkelt i bruk.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Det aller enkleste er å bruke www.logmein.com.

Registrer deg på siden, last ned programmet på maskinen du il styre, og du kan fra nå koble til pcen fra alle maskiner som har tilgang til www.logmein.com, uansett hvor du befinner deg.

Trenger heller ikke åpne porter osv, så er kjempe enkelt i bruk.
    Denne bruker jeg.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker VNC idag. Det burde jeg kanskje nevnt. Så jeg var i utgangspunktet ute etter en "idiotsikker" løsning, som også min kone kan bruke uten for mye opplæring :-)

Logmein har jeg ikke forsøkt, men det blir vel samme greia som VNC?
    Jeg så for meg et enkelt grensesnitt, som gjerne kunne se ut som WMP eller noe tilsvarende, men som da stryrer musikken som spiller på en helt annen maskin. Mulig det ikke finnes noe slikt?
    Kanskje jeg må sette meg ned å forsøke å programmere noe selv?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Remote Desktop er kjempe simpelt å aktivere i Windows. Tar omlag tre sekunder tenker jeg, og da trenger du ikke installere noe ekstra software hverken på klient eller server, samt at det fungerer kjempebra. Skal du bruke det gjennom firewall/router så må du forwarde porten fra utsiden (tcp port 3389), men dette er jo også en lite komplisert sak på de fleste rutere.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fottesen
    Bruker VNC idag. Det burde jeg kanskje nevnt. Så jeg var i utgangspunktet ute etter en "idiotsikker" løsning, som også min kone kan bruke uten for mye opplæring :-)

Logmein har jeg ikke forsøkt, men det blir vel samme greia som VNC?
    Jeg så for meg et enkelt grensesnitt, som gjerne kunne se ut som WMP eller noe tilsvarende, men som da stryrer musikken som spiller på en helt annen maskin. Mulig det ikke finnes noe slikt?
    Kanskje jeg må sette meg ned å forsøke å programmere noe selv?
    Du kan vel løse dette med Slimdevices Slimserver og Softsqueeze på avspillermaskinen tenker jeg. Dvs Squeezeboxen i software. Her kan all avspilling styres via webgrensesnitt på slimserver.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du kan få til en brukervennlig løsning for musikk med Softsqueeze/Slimserver. Har ikke testet det selv, men hvis det er i nærheten av hardwareløsningen (Squeezebox) så bør det jo fungere riktig så bra.

Softsqueeze 2.0

Alternativt hvis du har mobiltelefon med bluetooth så finnes det flere løsninger for å styre musikkavspilling på en PC vha dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv www.logmein.com.

Det tar makx 5 min å sitte opp før det er klart. Løsningen er idiotsikker og kan brukes av alle som klarer å logge inn på nettside.

Er i tillegg gratis, trenger ikke program på maskinen som skal styre, bare på den som skal styres. Det er uansett ett kjempe lett program som er lagt inn på maskinen i løpet av 15 sek, og trenger ingen konfigurering.

Newcomer ttm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Prøv www.logmein.com.

Det tar makx 5 min å sitte opp før det er klart. Løsningen er idiotsikker og kan brukes av alle som klarer å logge inn på nettside.
    ... men er proxy'd via logmein sine servere og dermed veldig treg. Det er helt unødvendig og måtte snakke med /eksterne/ servere for å kontrollere /interne/ maskiner(!). Remote Desktop funker glimrende og kjører over port 3389, men krever Vista Ultimate (tror jeg). Hvis du vil fjernstyre Winamp er det mange plug-ins som kan gjøre dette, f.eks Winamp Plug-in Details - Customize Winamp Media Player, WAWI: About the Winamp Web Interface.

Jeg har brukt ControlFreak endel (via Symbian s60), men den er ikke portet til s60v3 og er dermed nå noe utdatert. Se ControlFreak - Overview - Ultimate PC remote control. Ellers er det mange winamp remote klienter (over wi-fi) for Windows Mobile (smartphones, PDAer osv). Google litt så finner du mange.

--

Thomas

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttm
    Remote Desktop funker glimrende og kjører over port 3389, men krever Vista Ultimate (tror jeg).
    Det er RDP støtte i XP også, men kun XP pro har serverdelen. RDP klienten finnes til flere utgaver av Windows. Har prøvd denne på W2K og det fungerte utmerket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •