HTPC - oppskalering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC - oppskalering?

Jeg har noen hundrede thailandske filmer og TV serier i diverse format, xvid, divx, avi, iso osv... Det er min kone som har glede av disse, og dette er ting som ligger på PCen - lastet ned fra ulike kilder de siste par årene. Nå er jeg i ferd med å bygge meg en dedikert hjemmekino, med prosjektor - og det kan jo vært kjekt for også min kone å flytte blikket fra en 19 tommers pc skjerm til ett 100 tommers lerret en gang i blandt!

Hva gjør jeg for å få et best mulig resultat av disse filene på et stort lerret? Jeg vurderer å bygge en htpc for formålet - men om kvaliteten på bildet blir for dårlig, så er det vel ikke noe poeng å stresse med. Anyone? Suggestions?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Jeg har noen hundrede thailandske filmer og TV serier i diverse format, xvid, divx, avi, iso osv... Det er min kone som har glede av disse, og dette er ting som ligger på PCen - lastet ned fra ulike kilder de siste par årene. Nå er jeg i ferd med å bygge meg en dedikert hjemmekino, med prosjektor - og det kan jo vært kjekt for også min kone å flytte blikket fra en 19 tommers pc skjerm til ett 100 tommers lerret en gang i blandt!

Hva gjør jeg for å få et best mulig resultat av disse filene på et stort lerret? Jeg vurderer å bygge en htpc for formålet - men om kvaliteten på bildet blir for dårlig, så er det vel ikke noe poeng å stresse med. Anyone? Suggestions?
    Postprocessing - MediaPortal Wiki Documentation
    HTPCnews.com: The Media Center Resource - ffdshow DVD Guide (2004)

En gammel Xbox1 med XBMC gjør forresten en ypperlig jobb.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •