Hva velger jeg av media center programvare, alt nytt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva velger jeg av media center programvare, alt nytt!

Jeg har nå satt sammen en media center pc, som skal brukes til litt spill og nettsurfing men helt klart mest til film og media center.

Den består av et liggende kabinett som ser ut som en forsterker og disse komponentene:
    Intel E6550
    Geforce 8800GTS
    4 gig RAM
    3 Terrabyte hdd

Jeg har også Harmony 1000 fjernkontroll som styrer hele systemet, denne hadde vært fin om også kunne brukes til å styre media center programvaren (ikke et must, men det hadde vært veldig deilig).

Jeg har til nå benyttet meg av Windows Media center, men det er mye her jeg skulle ønske ikke var der. At jeg må gå inn 3 steder i media centeret for å komme til film-biblioteket er innmari irriterende. Det kjipeste er vel at den ikke kan spille av HD filmer i H.264 kodek osv. Med nesten 1200 filmer, hadde det vært fint med litt kategorisering også selv om det ikke egentlig er nødvendig.

Er det noen her som vet om et program, oppdatering til WMC eller annet jeg kan bruke til å få ting til å bli som det skal? Det er jo litt viktig at det programvaren ser visuelt pent ut også, WMC gjør jo en god jobb her!Det må da være mange her på forumet som gjør akkurat det samme som meg?

jeg fikk et firma til å rippe alle filmene for meg, så jeg bruker egentlig aldri DVD, HDDVD eller Blu Ray plater.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville prøvd Media-Portal hvis jeg var deg. Veldig fleksibel med gode plugins.

Å styre dette med Harmony ser jeg på som en selvfølge egentlig. Burde ikke være store jobben å få dette til ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for media portal ja, skal se mere på dette i morgen.

Hva trenger jeg i pcen for å få harmony kontrollen til å kunne styre den?

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...
    MediaPortal er nokk det beste jeg har prøvd.
    Men Meedio er også et bra alternativ

Hvilket firma rippet alle 1200 filmene dine?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Tror jeg går for media portal ja, skal se mere på dette i morgen.

Hva trenger jeg i pcen for å få harmony kontrollen til å kunne styre den?
    Styrer ikke Harmony en XP pc out-of-the-box? Er en haug med plugins til MP som du sikkert han sette opp med harmony...vet for lite om harmony til at jeg kan gi deg spesifikke instruksjoner. søk på google osv.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå satt sammen en media center pc, som skal brukes til litt spill og nettsurfing men helt klart mest til film og media center.

Den består av et liggende kabinett som ser ut som en forsterker og disse komponentene:
    Intel E6550
    Geforce 8800GTS
    4 gig RAM
    3 Terrabyte hdd

Jeg har også Harmony 1000 fjernkontroll som styrer hele systemet, denne hadde vært fin om også kunne brukes til å styre media center programvaren (ikke et must, men det hadde vært veldig deilig).

Jeg har til nå benyttet meg av Windows Media center, men det er mye her jeg skulle ønske ikke var der. At jeg må gå inn 3 steder i media centeret for å komme til film-biblioteket er innmari irriterende. Det kjipeste er vel at den ikke kan spille av HD filmer i H.264 kodek osv. Med nesten 1200 filmer, hadde det vært fint med litt kategorisering også selv om det ikke egentlig er nødvendig.

Er det noen her som vet om et program, oppdatering til WMC eller annet jeg kan bruke til å få ting til å bli som det skal? Det er jo litt viktig at det programvaren ser visuelt pent ut også, WMC gjør jo en god jobb her!Det må da være mange her på forumet som gjør akkurat det samme som meg?

jeg fikk et firma til å rippe alle filmene for meg, så jeg bruker egentlig aldri DVD, HDDVD eller Blu Ray plater.
    Tenkte bare jeg skulle si at windows media center spiller av h.264 helt fint om du laster ned de riktige kodekene. Hali media splitter må du skaffe deg så funker det bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt problemer med å få media portal til å fungere som jeg vil. Hvilke plugins og ekstra codecs bruker dere?

Jeg kjører Windows Vista 64bit

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ingen ting når jeg trykker på "play movie" i media portal... Må jeg legge inn noe? Det er jo en Xvid film, det skulle vel gå bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ingen ting når jeg trykker på "play movie" i media portal... Må jeg legge inn noe? Det er jo en Xvid film, det skulle vel gå bra?
    I MP Config under "My Movies", er det et sted man knytter opp extensions. Sjekk av filtypen din er koblet opp der, som en start. (er tatt fra hodet, så kan være at navnet er noe annet)

-L-

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt problemer med å få media portal til å fungere som jeg vil. Hvilke plugins og ekstra codecs bruker dere?

Jeg kjører Windows Vista 64bit
    RTM

Sitat Opprinnelig postet av MP wiki
    Windows XP 64bit is NOT SUPPORTED

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du over.. Vist du hadde lest innlegget hans skikkelig, så hadde du sluppet å tabbet deg ut..

Fra MediaPortal sine sider.

Støttede OS:

Windows XP 32-bit Edition with Service Pack 3 or later
    Windows Media Center Edition 2005 with Update Rollup 2 or later
    Windows Vista 32- and 64-bit with Service Pack 1 or later

Han sier at han har Windows Vista 64-bit (ikke Xp 64-bit)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •