Diverse utfordringer med Mediaportal og FloppyDTV-S2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diverse utfordringer med Mediaportal og FloppyDTV-S2

Hei,

Har nå satt opp min media pc med Mediaportal og FloppyDTV-S2 (Parabol og canal Digital). Bruker TVServer for avspilling av TV. Sliter foreløpig med følgende:

1. Ved avspilling av TV henger bildet av og til at halvt sekund. Har en følelse av at dette har noe med buffer eller skriving til harddisk og gjøre. Noen som erfarer det samme og som har noen løsning?

2. Ved avspilling av HD kanaler (TV) vil bildet flyte "grøtete" etter noen minutter. Ser ut til at dette plutselig skjer etter en stund, eller når deter mye bevegelse i bildet.

3. Mangler lyd på en del kanaler. Har sjekket VideoID og AudioID for de kanalene jeg mangler lyd på. Dette gjelder bl.a. Discovery Science og Animal Planet.

Bruker et Radeon 2600XT kort. Har installert Avivo driver. Bruker videre CCC codec pack. For avspilling av Mpeg2/Mpeg4 bruker jeg ffdshow (som en del av CCC). For H.264 bruker jeg Cyberlink PowerDVd.

Håper noen har svar på overnstående.

Mvh.
    Tom-Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommeltott
    2. Ved avspilling av HD kanaler (TV) vil bildet flyte "grøtete" etter noen minutter. Ser ut til at dette plutselig skjer etter en stund, eller når deter mye bevegelse i bildet.
    Hmmm... det viser seg at PC'en min er for svak til å spille av DVB-S2. Cyberlink anbefaler som et minimum Pentium D 930 (3.2 GHz). Jeg har en Pentium D 910 2.8Ghz. Antar at det er dette som er årsaken?

Har nå tenkt å bytte ut hovedkortet og selvsagt CPU.

Noen som har erfaring med de andre utfordringene?

T-R

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen spesiell frekvensfil for å få inn HD kanalene, eller virker det med standard fila ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne prosessoren brude vel klare dekodingen siden den får hjelp av skjemkortet. Anbefalte spesifikkasjoner er vel hvis CPU skal tar hele dekodingen.
    ellers fungerer lyden fint hos meg, men jeg tuklet litt med lyd fra SPDIF. Når denne først var på plass i OS funket lyden fint. Har dessverre ikke tilgjengelig hva oppsett jeg har (er ute på reis). Hva kanaler har du poblem med lyden på?

Hvordan er forresten stabiliteten på dette systemet? Sliter selv med å få stabilt nok system til å kunne brukes fast. Slik jeg vurderer det burde det gå flere dager med kanalhopping/bruk av tvguide og pvr funksjon uten heng. Hva versjoner(builder) av mediaportal og DB bruker du.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg bruker en av de siste SVN som er lansert. Bruker også TVServer (TVEngine3).

Stabiliteten er så som så. Jeg er tvunget til å bruke versjoner ut over "stable release" slik at jeg kan få med meg teksting. SVN er jo ingen stable release, og det er diverse utfodringer knyttet til dette.

Jeg tror nok likevel at jeg vil merke forskjell i antall fps med bedre CPU. Min bror har testet et skjermkort på to ulike Pcer. Dette skjermkortet støttet HW aksellerasjon. Forskjellen var betydelig.

Nå sliter jeg med at jeg mangler lyd på noen kanaler og at noen kanaler fryser bildet når jeg velger de. Merkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvis du er en nightly build bruker av TV3 engine så bør du til daglig følge med på MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - MediaPortal Downloads og ser om feilene er fikset.

På generelt grunnlag bruk av de siste SVN av TV3 så bør du til daglig innstallere den siste SVN inntil du få en media portal fungere tilfredstillende for deg.

For meg som også bruker FireDTV-S2 så er svn fra 02-20-2008--05-05-Rev17418 helt perfekt.

>1. Ved avspilling av TV henger bildet av og til at halvt sekund. Har en følelse av at dette har noe med buffer eller skriving til harddisk og gjøre. Noen som erfarer det samme og som har noen løsning?

Pass på å ikke legg timeshift lagringsområde til en nettverkstatsjon, legg den helst til en egen hardisk.

>2. Ved avspilling av HD kanaler (TV) vil bildet flyte "grøtete" etter noen minutter. Ser ut til at dette plutselig skjer etter en stund, eller når deter mye bevegelse i bildet.

Prøv en annen H.264 codec. Prøv CoreAVC eller H.264 fra ffdshow.

>3. Mangler lyd på en del kanaler. Har sjekket VideoID og AudioID for de kanalene jeg mangler lyd på. Dette gjelder bl.a. Discovery Science og Animal Planet.

Finn først ut hvilke SVN som fungere best for deg (prøv gjerne ut den siste SVN). Deretter re-scan transponder som har de kanalene med lyd problem.

TIP: Før du re-scan, tar backup (Export) av din kanal list. Start TV3 Configure/Management Consol. -> TV Channels -> Trykk på knappen Export. Hvis re-scan av skulle fu*** opp så kan du alltid importere tilbake gamle kanal innstillinger.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om følgende:
    - Det er ingen stable release for TVE3
    - Du må bruke samme SVN for MP og TVE3
    --> Mao. kan du ikke kjøre TVE3 og stable release av MP, om du ikke bruker TVE3 som ble sluppet samtidig som stable releasen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CICS
    Hei

Hvis du er en nightly build bruker av TV3 engine så bør du til daglig følge med på MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - MediaPortal Downloads og ser om feilene er fikset.

På generelt grunnlag bruk av de siste SVN av TV3 så bør du til daglig innstallere den siste SVN inntil du få en media portal fungere tilfredstillende for deg.

For meg som også bruker FireDTV-S2 så er svn fra 02-20-2008--05-05-Rev17418 helt perfekt.
    Heisann. Endelig noen som har noenlunde samme oppsett som meg. Det er ikke mange av oss som har HD til HTPC. Jeg skal forsøke å oppgradere til samme SVN som deg så ser jeg om det blir noen endring. Dersom det ikke blir noen endring forsøker jeg å oppgradere til den nyeste svn.

>1. Ved avspilling av TV henger bildet av og til at halvt sekund. Har en følelse av at dette har noe med buffer eller skriving til harddisk og gjøre. Noen som erfarer det samme og som har noen løsning?

Pass på å ikke legg timeshift lagringsområde til en nettverkstatsjon, legg den helst til en egen hardisk.
    Det har jeg passet på. Har egen dedikert disk til dette formålet.

>2. Ved avspilling av HD kanaler (TV) vil bildet flyte "grøtete" etter noen minutter. Ser ut til at dette plutselig skjer etter en stund, eller når deter mye bevegelse i bildet.

Prøv en annen H.264 codec. Prøv CoreAVC eller H.264 fra ffdshow.
    Det kan jeg også gjøre. CoreAVC må jo kjøpes. Jeg kan prøve ffdshow H.264 først.

>3. Mangler lyd på en del kanaler. Har sjekket VideoID og AudioID for de kanalene jeg mangler lyd på. Dette gjelder bl.a. Discovery Science og Animal Planet.

Finn først ut hvilke SVN som fungere best for deg (prøv gjerne ut den siste SVN). Deretter re-scan transponder som har de kanalene med lyd problem.

TIP: Før du re-scan, tar backup (Export) av din kanal list. Start TV3 Configure/Management Consol. -> TV Channels -> Trykk på knappen Export. Hvis re-scan av skulle fu*** opp så kan du alltid importere tilbake gamle kanal innstillinger.
    Har fått til lyd nå. Fungerer perfekt. Måtte gjøre noen innstillinger i AC3filter. Her hadde jeg sovet i timen, men det er nå tipp-topp.

Jeg har også oppgradert PC'en etter jeg la inn denne tråden. Bildet blir ikke lenger grøtete etter noen minutters titting. Det fungerer mye bedre nå. CPU var altfor "slapp". Har nå en ganske sprek Core2Duo (6750) CPU på 2.8GHz.

Jeg har startet en ny tråd som oppsummerer problemene mine pr. d.d. Den finner du her:

Hakking og "støy" i bildet - FloppyDTV-S2, Mediaportal og PowerDVD

Kom gjerne med tips og erfaringer. Tror ikke vi er alene om å ha nytte av de :-D

Mvh.
    Tom-Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •