Mastiff bygger HDPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mastiff bygger HDPC

Da er Mastiff i gang med ny artikkelserie på hardware.no:

GUIDE: Mastiff lager HDPC - del 1 - Hardware.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud! Nok et biltema knoteprosjekt :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema? Blir nok andre mosebok for htpcbyggere dette

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja! burde vel bygge noas ark i tillegg. Når de råtne Thermaltake slangene ryker da ville ikke jeg være i nærheten :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel pumpene som er beryktet for å ryke samt at det har forekommet lekkasje på cpublokkene. Slanger som ryker har jeg ikke hørt om.

Kjøpte forresten to stk bigwatersett for vel to år siden. Monterte med to radiatorer, cpu og gpu-blokk. Blokkene sammenføyde jeg med råsterk pakningsmasse før jeg tok dem i bruk for å være på den sikre siden, og det har holdt. Regnet med at pumpa kom til å ta kvelden, men det har den ikke gjort. Før jul ble det satt opp nytt system med samme vannkjølingen, og alle komponentene inkludert slanger ser ut til å være i fin stand. Den ekstra pumpa ligger fremdeles og koser seg på hylla...

Jeg er litt spent på Mastiff sitt prosjekt siden han har samme kjølingen som meg, og til dels samme maskinvare. Jeg har nemlig P5K, Q6600 og et 8800GT, riktignok ikke i stuepc`en. Alt griseklokket selvfølglig, muligens noe begrenset av strømforskyningens begrensede tilkoblingsmuligheter til hovedkortet.

Det at artikkelforfatteren planlegger å kjøre to operativsystemer høres ikke dumt ut. Det kan fort løse noen problemer som jeg har med stue-pc`en. For om man setter opp diverse filtre riktig for f.eks. oppskalering av dvd video i en avspiller, skjer det noe når man skal spille av annen type video i en annen avspiller. Kan man kjøre to os med hvert sitt oppsett er man kanskje i mål?

Jeg følger med videre...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Da er Mastiff i gang med ny artikkelserie på hardware.no:

GUIDE: Mastiff lager HDPC - del 1 - Hardware.no

Veldig bra! Holder på med et lignende prosjekt og venter med lengsel på del 2 :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier vi vil bli overrasket over OS valget?
    Det blir ihvertfall ikke Vista, jeg tør nesten håpe på en Linux installasjon, eller Win XP

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat.. hva er vitsen. Knote med vannkjøling, overklokking, uggent kabinett og mere til for å spille full HD eller what som uansett går greit på en hvilken som helst dualcore i dag.

Nei, takke meg til til så få problemer som mulig, stillegående og tilstrekkelig for jobben.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomle
    Akkurat.. hva er vitsen. Knote med vannkjøling, overklokking, uggent kabinett og mere til for å spille full HD eller what som uansett går greit på en hvilken som helst dualcore i dag.

Nei, takke meg til til så få problemer som mulig, stillegående og tilstrekkelig for jobben.
    Første bud når man skal komme med kritikk er å lese artikkelen. Gjør det og finn ut hva pc`en skal brukes til og hvor den skal plasseres og prøv igjen.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tar det så lang tid mellom hver del som publiseres. Om man ser på Mastiff bygger HTPC så tok det over ett år fra del 1 ble publisert til del 11 kom. Nå har det gått over en måned siden del 1 i HDPC-byggingen kom.

Når han i tillegg skriver:
    Da den kom i posten, stappet jeg den inn i en dertil bygd blodtrimmet pøbel av en HDPC (som også snart vil bli gjenstand for en liten artikkelserie)
    Et problem med Blu-ray er nemlig at standarden ennå ikke er helt ferdigskrevet. En annen sak er at denne versjonen fjerner muligheten tidligere versjoner har hatt til å spille av rippede filmer fra harddisk, så den vil ikke funke med en HD DVD/Blu-ray-server. Men det er en helt annen sak som vil bli omtalt (og selvsagt allerede er løst) i artiklene om hele PC-en.
    i denne sniktitten publisert 12. desember så virker det unektelig som om HDPC'n allerede da var ferdigbygget og oppsatt.

Så hvorfor er ikke del 2 med innstall av os engang utgitt enda?

Bare legge til at jeg setter utrolig stor pris på at Mastiff tar seg bryet med å skrive en så omfattende guide til oss, det er bare at jeg er litt utålmodig og skulle gjerne lest hele artikkelserien fra start til slutt i dag

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første bud når man skal komme med kritikk er å lese artikkelen. Gjør det og finn ut hva pc`en skal brukes til og hvor den skal plasseres og prøv igjen.

Jeg er av de som rett og slett ikke takler Mastiffs skrivemåte. Finner artikkelen veldig rotete og travel å lese, det er rett og slett vanskelig å finne den informasjonen han prøver å formidle. Og løsningene han velger på kabinett, overklokking og kjøling er rett og slett ikke noe som passer inn i en guide om HTPCer i dag.

At denne artikkelserien i det hele tatt er lagt ut som en guide på en av landets ledende IT-sider er i mine øyne helt utrolig. Burde heller vert lagt ut som en biografi/historie.

Men såvidt jeg får med meg så skal den brukes til mediefremvisning. Og problemene ligger i kraft for å oppskalere DVD, samt avspilling av HD-materiale. Og jeg kan ikke helt se at dette gjør denne HTPCen til noe spesiellt som gjør at han ikke kan bygge en "vanlig" HTPC.

Han får selvfølgelig gjøre som han selv vil, men at HW.no klarer å publisere dette som en guide er skremmende.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Jeg er av de som rett og slett ikke takler Mastiffs skrivemåte. Finner artikkelen veldig rotete og travel å lese, det er rett og slett vanskelig å finne den informasjonen han prøver å formidle. Og løsningene han velger på kabinett, overklokking og kjøling er rett og slett ikke noe som passer inn i en guide om HTPCer i dag.
    Jeg har ihvertfall ingen problemer med å lese at dette prosjektet ikke er en HTPC, men en HDPC. PC`en skal ikke plasseres i stua, men i eget "maskinrom" i dedikert hjemmekino. Hva er galt med kabinettet og overklokkingen? Kabinettet blir ikke stående synlig, har god plass og er praktisk. Til oppskalering kan man ikke få nok kraft, jo mer jo bedre. Kjølingen har han liggende fra før, så at han har valgt å bruke den er forståelig. Enhver står jo fritt til å velge kjøleløsning.

Hvis du har så store problemer med å lese artikkelen at du ikke greier å finne informasjon i den foreslår jeg at du kritiserer skrivestilen og lar det være med det. For resten av kritikken treffer stort sett utenfor skiva.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Mastiff skriver på en litt morro og levende måte, har lest igjennom de guidene han har lagt ut og i mine øyne er det gode greier!

Men han er en smule treig!

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall ingen problemer med å lese at dette prosjektet ikke er en HTPC, men en HDPC. PC`en skal ikke plasseres i stua, men i eget "maskinrom" i dedikert hjemmekino. Hva er galt med kabinettet og overklokkingen? Kabinettet blir ikke stående synlig, har god plass og er praktisk. Til oppskalering kan man ikke få nok kraft, jo mer jo bedre. Kjølingen har han liggende fra før, så at han har valgt å bruke den er forståelig. Enhver står jo fritt til å velge kjøleløsning.

Hvis du har så store problemer med å lese artikkelen at du ikke greier å finne informasjon i den foreslår jeg at du kritiserer skrivestilen og lar det være med det. For resten av kritikken treffer stort sett utenfor skiva.

Jeg ser at han skal plassere den en annen plass og ser at han prøver seg med en "ny" forkortelse i HDPC, HDPC er dog noe helt annet enn en High Definition Personal Computer som det virker som om han tror det er. Hvorfor skal han i det hele tatt kalle det en HDPC? Hvorfor kan han ikke kalle det for en HTPC? Arbeidsoppgavene til denne PCen er ikke noe annerledes enn arbeidsoppgavene til en HTPC.

Om du legger merke til hva jeg skriver i siste linja, så sier jeg at han får gjøre som han vil. Det jeg reagerer på er at HW.no publiserer dette som en guide.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Arbeidsoppgavene til denne PCen er ikke noe annerledes enn arbeidsoppgavene til en HTPC.
    Jeg er rimelig overbevist om at resten av artikkelserien vil vise noe annet...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver på en treig måte? De guidene fra Mastiff er da nesten alltid morsomme og ekstremt informative. Guidene hadde blitt sykt tekniske og kjedelige om han ikke pratet rundt det hele etter min mening.

De er vel myntet på hvermansen og det er ikke alle som er like tekniske som "oss"

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig overbevist om at resten av artikkelserien vil vise noe annet...

Så han skal bruke den til andre ting enn avspilling/opptak/oppskalering av media/TV, samt litt rom-spilling?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke bort fra det nei. Vi får se!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Han sier vi vil bli overrasket over OS valget?
    Det blir ihvertfall ikke Vista, jeg tør nesten håpe på en Linux installasjon, eller Win XP
    Etter det jeg har fått med meg så skal han bruke FFDShow, med mindre han har ombestemt seg da. Så regner med at det blir Windows, og eneste som kan overaske meg der er om han bruker Windows 2000. Hverken, XP, XP MCE eller Vista vil være særlig overaskende. Var ihvertfall en Mastiff som sprang rundt i FFDShow tråden på AVSForum på leting etter noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karakas
    Etter det jeg har fått med meg så skal han bruke FFDShow, med mindre han har ombestemt seg da. Så regner med at det blir Windows, og eneste som kan overaske meg der er om han bruker Windows 2000. Hverken, XP, XP MCE eller Vista vil være særlig overaskende. Var ihvertfall en Mastiff som sprang rundt i FFDShow tråden på AVSForum på leting etter noe.
    Tja, faktisk det som ville overraske meg mest er Vista, så det er jo mulig han bruker det :?:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •