Ati HD2600XT vs HD3450 + HDMI lyd vs spdif lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ati HD2600XT vs HD3450 + HDMI lyd vs spdif lyd

2-3 spørsmål.

1. Har lest litt på denne HQV testen AVIVO HD vs. Purevideo HD Part 3: Midrange and Low-end Card Performance | Tom's Hardware , og den forteller at HD2600XT får top score på bilde kvalitet, mens HD2400 ikke når heilt opp.
    Så det jeg lurer på, er om det nye HD3450 kortet er like bra som HD2600XT, eller om det er på nivå med HD2400?
    Tenker da ytelse på bilde kvalitet, ikke ytelse i spill.

2. Hva HDMI version har HD3450 (hmdi 1,3a, 1,2 osv), kan det sende ut de nye formatene? (True-DTS osv)

3. Antar dette kortet kan sende lyd ut på HDMI, om jeg da har en receiver som tar inn hdmi (yamaha rx1800), trenger jeg da kun en hdmi kabel mellom receiver og pc for å få lyd og bilde på anlegg og prosjektor?
    Altså, HD3450 kan erstatte ett lydkort i pcen? F.eks om jeg skal ta å spille av litt musikk, kan jeg da bare bruke HDMI kabelen?

Og en liten ting til, hvis punkt 3 IKKE virke, er det noen av Dere som kan gi meg link til ett godt lydkort med SPDIF/HDMI(med lyd)? NB! kortet MÅ være low-profile. Og ha mulighet for de nye systeme (om det finnes da..)

Okey, glede meg på svar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    2-3 spørsmål.

1. Har lest litt på denne HQV testen AVIVO HD vs. Purevideo HD Part 3: Midrange and Low-end Card Performance | Tom's Hardware , og den forteller at HD2600XT får top score på bilde kvalitet, mens HD2400 ikke når heilt opp.
    Så det jeg lurer på, er om det nye HD3450 kortet er like bra som HD2600XT, eller om det er på nivå med HD2400?
    Tenker da ytelse på bilde kvalitet, ikke ytelse i spill.
    Merkelig egentlig. Men som han sier i slutten av artikkelen så skal driverupdates til 2400 fikse problemene de hadde med det. Tror ikke det er forskjell på hardware i 2600 og 2400 når det gjelder video-kvalitet.

Vet ikke om 3400 er noe bedre enn de overnevnte.

2. Hva HDMI version har HD3450 (hmdi 1,3a, 1,2 osv), kan det sende ut de nye formatene? (True-DTS osv)
    De bruker en DVI->HDMI dongle. Er ikke sikker på hva standard som brukes. Tror IKKE det er 1.3a.

HDMI output support

* Supports all display resolutions up to 1920x1080
    * Integrated HD audio controller with up to 2 channel 48 kHz stereo or multichannel(5.1) AC3 enabling a plug-and-play cable-less audio solution

Det vil si...tror ikke det.

3. Antar dette kortet kan sende lyd ut på HDMI, om jeg da har en receiver som tar inn hdmi (yamaha rx1800), trenger jeg da kun en hdmi kabel mellom receiver og pc for å få lyd og bilde på anlegg og prosjektor?
    Altså, HD3450 kan erstatte ett lydkort i pcen? F.eks om jeg skal ta å spille av litt musikk, kan jeg da bare bruke HDMI kabelen?
    Ja. Den har en egen lydprosessor.
    http://www.sapphiretech.com/us/produ...und_output.pdf

Og en liten ting til, hvis punkt 3 IKKE virke, er det noen av Dere som kan gi meg link til ett godt lydkort med SPDIF/HDMI(med lyd)? NB! kortet MÅ være low-profile. Og ha mulighet for de nye systeme (om det finnes da..)
    Antar dette ikke blir aktuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for svar

..nesten i mål nå.

Hvis jeg forstår korrekt, så vil det si at skjermkortet IKKE sender ut de nye formatene på sin HDMI?

Sånne pci lydkort som han 1stk hdmi inn, og 1stk hdmi ut, hvor den tar inn hdmi fra skjermkortet, og fletter inn lyd, for å så sende hdmi ut til receiver, finnes det i low profile, OG er det noe kvalitets forkjell på dem (siden det bare er snakk om digital overføring)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •