Windows Vista....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows Vista....

Egen tråd til Windows Vista

VISTA SP1 på norsk er kommet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Dukket fikk menypanelet opp på venstre side uten at jeg har anelse om hva, hvordan det har skjedd :-(

Jeg vil ha denne menylinjen i bunnen på bildet.

Hvordan får jeg det normalt igjen ??? Vista home premium eller noe slikt på en HP bærbar.
    Høyreklikk når du står med musepeker på oppgavelinja
    Velg "egenskaper"
    les igjennom "hvordan tilpasser jeg verktøylinjen"

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Høyreklikk når du står med musepeker på oppgavelinja
    Velg "egenskaper"
    les igjennom "hvordan tilpasser jeg verktøylinjen"
    Ahh, se der sto det noe ja. Og det funket :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For good times and bad times
    I'll be on your side forever more
    That's what friends are for

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkerhetspakke 1 til Vista har kommet, men problemet er at det ikke er kommet på norsk :-(

Norsk utgave kommer på forsommeren er det sakt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Sikkerhetspakke 1 til Vista har kommet, men problemet er at det ikke er kommet på norsk :-(

Norsk utgave kommer på forsommeren er det sakt

Sikkerhetspakke ja, du får sagt det Er det den norske oversettelsen for Service Pack??

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC'en min har blitt supertreg, så jeg vurderer å innstallere Vista, men vet ikke helt om jeg tør enda.

PC'en brukes hovedsaklig til spill (Mods for BF2) og bildebehanling (Adobe Photoshop)
    Bør jeg vente og heller installere XP på nytt?

Noen med erfaringer her?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    PC'en min har blitt supertreg, så jeg vurderer å innstallere Vista, men vet ikke helt om jeg tør enda.

PC'en brukes hovedsaklig til spill (Mods for BF2) og bildebehanling (Adobe Photoshop)
    Bør jeg vente og heller installere XP på nytt?

Noen med erfaringer her?
    Jeg har brukt Vista både hjemme og på jobb siden det kom. Slett ikke et dårlig OS, men som alle sine forgjengere har det en del barnesykdommer. Dessuten drar det uforholdsmessig mye systemressurser, særlig RAM som det tilsynelatende ikke får sløst nok med.
    Til "viktige ting" bruker jeg fortsatt XP og Linux boksen, men kjører Vista på det jeg finner det dugelig til for å bli vant til systemet. Gjorde det samme ved overgang fra W2K til XP. Tipper Vista overtar helt hos meg når SP2 en gang kommer.

Det blir vanskelig å gi deg noe konkret råd, siden prefeanser har så mye å si. Basert på innlegget ditt vil du trolig ende opp med Vista til slutt, så du kan jo teste om ikke tiden allerede er moden? Fungerer det dårlig kan du alltids kjøre inn XP igjen og vente på en SP eller to :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Jeg har brukt Vista både hjemme og på jobb siden det kom. Slett ikke et dårlig OS, men som alle sine forgjengere har det en del barnesykdommer. Dessuten drar det uforholdsmessig mye systemressurser, særlig RAM som det tilsynelatende ikke får sløst nok med.
    Til "viktige ting" bruker jeg fortsatt XP og Linux boksen, men kjører Vista på det jeg finner det dugelig til for å bli vant til systemet. Gjorde det samme ved overgang fra W2K til XP. Tipper Vista overtar helt hos meg når SP2 en gang kommer.

Det blir vanskelig å gi deg noe konkret råd, siden prefeanser har så mye å si. Basert på innlegget ditt vil du trolig ende opp med Vista til slutt, så du kan jo teste om ikke tiden allerede er moden? Fungerer det dårlig kan du alltids kjøre inn XP igjen og vente på en SP eller to :-D
    Hmm, få vel kansje vente litt til da, jeg gidder ikke installere Vista for å finne ut at jeg ikke får brukt det. Å formatere harddisken og installere på nytt er egentlig et mareritt, en har jo så mange programmer, og masse andre ting en må ta backup av først. Det tar liksom flere dager før alt er på plass.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror rett og slett det koker ned til om du har kontroll på hva du skal bruke maskinen til. Jeg har vista business på laptopen, og har slitt litt med eldre programmer jeg har brukt i forbindelse med "ting som skjer over seriell-porten".

Nå har de fleste programmene jeg brukte uten problemer på xp også kommet i stabile versjoner til vista, så sånn sett er det vel egentlig _nå_ jeg skulle gått fra xp til vista. Var nok litt tidlig ute...

Sjekk med programmene du _vet_ du kommer til å få behov for. Sjekk kompatibilitet og ytelse, så ser du fort om det er vista eller xp du bør gå for. Og ja, Vista trenger jo sine 2gb minne i alle fall...

DrE

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Sikkerhetspakke ja, du får sagt det Er det den norske oversettelsen for Service Pack??
    Tengte ikke over det da jeg så det hos ITavisen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha Vista MÅ du ha minimum 2GB RAM. Hadde en maskin med 1GB RAM og det er det værste jeg har opplevd noengang. Forferdelig tregt og fikk "program svarer ikke" stort sett hele tiden. Jeg kjører XP på Mac'en min nå (Pararell Desktop)...fungerer mye bedre.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RAM koster jo ingenting nå om dagen. En annen ting å tenke på er 32 eller 64bit? Jeg har 64bit prosessor, men det er vel ikke mange programmer og spill som utnytter det enda eller?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RAM koster jo ingenting nå om dagen. En annen ting å tenke på er 32 eller 64bit? Jeg har 64bit prosessor, men det er vel ikke mange programmer og spill som utnytter det enda eller?
    Nei, ikke mange.

Min mening igjen, blir som valget mellom xp og vista. Sjekk med de programmene man vet at man kommer til å bruke mest. Det er like greit å bruke litt tid på å finne ut nettopp dette _før_ man tar et valg. :-D

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, RAM koster ikke skjorta. Men hvis du skal ha store moduler for å få mest mulig inn i de få slot'ene som er normalt på HK blir det ikke så billig likevel.

For meg blir valget mellom x32 eller x64 vurdert ut fra behovet for mer enn 4GB RAM. Som doktor'n skriver er det ikke overveldende mye SW som utnytter 64 bits instruksjonssett, selv om ganske mange nå støtter det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg funker vista bra. bruker dog xp på mediacenterpcen min og vista på den stasjonære spill pcen og lapptoppen. har ikke hatt et problem med vista som ikke er min egen feil. eneste jeg har å klage på er creative sine lyddrivere til vista. de har brukt alt for lang tid til å få ut offisielle drivere som virker og tar seg tilogmed betalt for det.

neste gang blir det et maudio lydkort eller asus.

ja vista spiser ram men man får to gig ram til rundt 400 kr i dag. under ramkrisen for mindre enn to år siden betalte jeg ca 3000 for to gig ocz.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SP1 til norsk Vista

Er mulig i dag å installere SP1 på den norske versjonen av Vista, via en liten bakvei.

Enkel og lettfattelig guide finner du her.

Oppgraderte for ei lita uke siden selv, og det fungerer helt fint/stabilt. Har derimot ikke merket noen forbedringer på ytelsen eller ressursbruken.

Edit
    Ryktes at denne løsninga kan være trøblete for de med Vista Ultimate.
    Finnes ikke for Vista 64bit.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FORBANNET DRITT !!!!!!!!!!!!!!

Nå har vistan kommet til at en ikke kan legge på bakgrundsbilde :-(

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på stabilitet har det alltid vært slik at det kan være en fordel å velge engelsk utgave av relativt ferske operativsystemer. Jeg var ikke tidlig ute med XP, men opplevde akkurat dette på både W2K og Vista.

Jeg har nå hatt problemer en stund med Vista ifm bruk av raid. De ser ut til å ha løst seg nå. Det jeg har gjort er å bytte fra V-ultim norsk til V-ultim SP1 engelsk. Jeg tror ikke det har sammenheng med at problemet er løst. Jeg har videre reinstallert win og sørget for å ikke installere ny driver til Raid-kontrolleren etter at maskinen er i gang. Det som skjer er at programpakken til Asus (eller egentlig Intel) som inneholder Matrix Controller Shell (programmet man overvåker raidet med) installerer også ny driver på raidkontrolleren. Med en gang det blir installert ny driver på denne blir maskinen forferdelig ustabil og ikke minst treg. Det irriterende er at det er ufattelig vanskelig å pin-pointe problemet så det var ren flaks at jeg faktisk fant feilen.

Jeg er usikker på om det er Windows eller Intel som kan lastes for dette, men kan man overkomme problemet så er det ingen big deal.

Feilsymptomene var, ja hva skal jeg si, alle. Treg maskin, dårlig minneutnyttelse/oppmagasinering, mye jobb på HDD som oppholdt andre programmer, masse grafikkfeil, problemer med skjermkort, krasj, blokkert høyreklikkfunksjon, feil på enkeltdisker osv.

Nå er maskinen by far den raskeste jeg noen sinne har hatt.

Når det gjelder minnebehov i Vista så varierer dette med hvilken versjon man har. Basic klarer seg fint med 1GB og kan kjøre på 500MB. Ultimate på 1GB er imidlertid selvpining.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Right... Nå kommer det opp melding om at avast ikke er fult kompitabelt med Vista...

Innsalasjon av XP nærmer seg med STORE skritt... vente og se om SP1 løser noe på den vista dritten

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •